Plaats reactie
20
Is me nog niet helemaal duidelijk , wanneer en waar moet ik die instelling wijzigen ??? 
Sorry als ik zo dom overkom maar ik ben een amateur   Shake.
21
Kun je wat meer info geven over de computer  > Merk dus zodat er kan meegedacht worden om in het BIOS te navigeren .
Bij een Dell ziet het er zo uit .
https://neosmart.net/wiki/disabling-secure-boot/

Spijtig dat ik je topic zo laat lees . Het gaat om een netwerkschijf die uit de behuizing werd gehaald .
Daarom vrees ik dat je die zomaar door de computer met een Linux schijfje of USB stick te booten de data niet zal kunnen benaderen .Meestal zijn de bestanden ook versleuteld en staat de encryptiesoftware ook op de Schijf geïnstalleerd .
Zo een NAS behuizing heeft een heel andere controller dan een USB externe schijf , maar er kan nog altijd geprobeerd worden .Uit wat ik allemaal gelezen heb van de ledjes heb ik een gevoel dat die controller defect is .
22
Beste Swake , mijn pc heeft een Asus moederbord , volgens WD is de controller defect gegaan door een harde reset die ik heb gedaan.
Maar als de harde schijf ( uitgenomen ) via een USB apparaat word aangesloten op de pc ziet Windows wel alle partities maar kan ze niet lezen en wil de schijf dan ook formatteren , ben bijna geneigd om dat dan maar te doen. Graag nog jouw advies , heb ondertussen de boel weer in elkaar gezet en opnieuw geprobeerd op het netwerk te komen met de Mycloud , niet gelukt.
23
Windows ziet de partities , maar kan ze niet lezen . De Partities zijn versleuteld .
Op zo een netwerkschijf staat ook een besturingssysteem , een Linux besturingssysteem en de software van WD .
Je hebt contact gehad met WD veronderstel ik ? Hebben die jou niet voorgesteld om de schijf naar hun te sturen om in een andere behuizing te stoppen . ik weet de leeftijd van de schijf niet is er nog garantie ?
Begrijp je engels ? In een Youtube video word het hier uitgelegd .hoe Secureboot disabelen.
24
Ja kan redelijk Engels lezen en verstaan , de garantie van de nas is al lang verlopen , heb gevraagd aan WD of ze ook een nieuwe print konden opsturen maar dat doen ze niet ze verkopen geen losse onderdelen zeggen ze . Ga kijken op YouTube alvast bedankt voor het advies.
26
Het is me nog niet gelukt met het opstarten met die linuxschijf vind het filmpje op YouTube niet zo duidelijk en niet eenvoudig om uit te voeren , kan ik die schijf als hij is geformatteert ook in mijn pc inbouwen en op sata  aansluiten , Windows 10 wil hem steeds formatteren als ik hem met een USB aansluit , denk dat ik dat maar doe er stonden toch alleen maar gedownloade films op. Maar toch hartstikke bedankt voor de adviezen en aandacht voor mijn probleem , BEDANKT !!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “NAS, Cloudopslag & Webhosting (Servers)”