malware o.i.d. laptop

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Gebruikersavatar
Miguel Angel 707
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2017, 10:54
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Win 7
AV: Avast Free

04 dec 2017, 11:35

Addition_04-12-2017 11.11.54.txt
FRST_04-12-2017 11.11.54.txt
We willen graag upgraden naar Win 10.
FRST 64 uitgevoerd (zie bijlage)
Speccy uitgevoerd (zie bijlage)
Ik, JosH help Miguel met deze laptop en upgrade.
Speccy.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15927
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

04 dec 2017, 13:02

Hallo,

Kijk uit met Ares P2P programma.

Sleep FRST (Farbar Recovery Scan Tool) van Gestart vanaf F:\ naar je bureaublad!

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Fixlist.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Jos H
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 sep 2013, 06:40
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro 64-bit V1909 (2)
AV: Malwarebytes 4.0.4 | PREMIUM
AM: Malwarebytes 4.0.4 | PREMIUM
FW: Windows Firewall

06 dec 2017, 20:07

A.s. maandag komt onze reactie.
Groeten, Jos H
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15927
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

07 dec 2017, 09:33

Jos H schreef:A.s. maandag komt onze reactie.
Dat is goed (ik ken de rede :good: ).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Miguel Angel 707
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2017, 10:54
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Win 7
AV: Avast Free

11 dec 2017, 10:33

Opdracht uitgevoerd; Fixlog.txt in bijlage.
Laptop werd door programma opnieuw opgestart.
Fixlog.txt
P2P Ares kunnen we niet vinden op de laptop; programma mag verwijderd worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15927
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

11 dec 2017, 12:36

Hallo,

Dan gaan we die nog even verwijderen:

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Fixlist.txt
Verwijder eerst weer de gebruikte programma's en bij behorende logjes.
Hierna zou je de upgrate kunnen gaan uitvoeren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Jos H
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 sep 2013, 06:40
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro 64-bit V1909 (2)
AV: Malwarebytes 4.0.4 | PREMIUM
AM: Malwarebytes 4.0.4 | PREMIUM
FW: Windows Firewall

16 dec 2017, 15:58

Kan ik via onderstaande link Win 10 installeren vanaf Win 7 systeem (zie ook Speccy-rapport in vorig bericht).

2017-10-17 : Windows 10, versie 1709, build: 10.0.16299, 4e grote update ( Fall Creators Update, nieuwste versie )

Zoniet wat is dan voor deze laptop met Win 7 de beste manier om de upgrade uit te voeren?
Groeten, Jos H
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15927
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

16 dec 2017, 16:42

Hallo,

Lees de volgende linken eerst even door:
1. Link .
2. Link.
3. Via deze link kan je Windows 10 downloaden
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Jos H
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 sep 2013, 06:40
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro 64-bit V1909 (2)
AV: Malwarebytes 4.0.4 | PREMIUM
AM: Malwarebytes 4.0.4 | PREMIUM
FW: Windows Firewall

22 dec 2017, 12:52

Via de link upgrade nu aangeklikt om 11.00 uur vanochtend.
Het lampje. van de harde schijf licht af en toe kort op.
Op het scherm is verder niets te zien.
Hoe lang duurt de upgrade m.a.w. wanneer kan ik stoppen met wachten?
Groeten, Jos H
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15927
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

22 dec 2017, 18:13

Hallo,

Waarschijnlijk is hij dan nog bezig (durf niet te zeggen of je nu kan stoppen).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Jos H
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 sep 2013, 06:40
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro 64-bit V1909 (2)
AV: Malwarebytes 4.0.4 | PREMIUM
AM: Malwarebytes 4.0.4 | PREMIUM
FW: Windows Firewall

22 dec 2017, 19:23

Om 14.30 uur heb ik via Taakbeheer gekeken of er nog een nieuw proces actief was; dit was niet het geval.
Processorgebruik bleef gedurende 5 minuten rond de 2%. 
De laptop opnieuw opgestart en Win 7 werkt nog goed.
In overleg met Miguel afgesproken om dan maar een schone installatie te doen.
Er zijn nog enkele foto's aanwezig op de laptop die bewaard moeten blijven; daar maken we een back-up van op een USB-stick.
Hoe kan ik de schone installatie het beste uitvoeren?
Groeten, Jos H
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15927
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

22 dec 2017, 19:38

Hallo,

Probeer nog het volgende maak een installatiemedia (USB-flashstation, of dvd) waarmee je een nieuwe versie van Windows 10 kunt installeren,
Klik hier: https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10  op de blauwe knop "Hulpprogramma nu downloaden"

Klik daar op de site op:

    Het hulpprogramma voor het maken van installatiemedia (USB-flashstation, dvd of ISO-bestand) gebruiken om Windows 10 op een andere pc te installeren (klik voor meer of minder informatie).


En alles word netjes uitgelegd, je krijgt tijdens de optie ook nog het goed is dat je Windows 10 kan installeren met behoud van "Alleen persoonlijke bestanden behouden."
viewtopic.php?f=370&t=18376

Ps: behoud die usb-stick met die installatie media altijd makkelijk om je pc te repareren.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Jos H
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 sep 2013, 06:40
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro 64-bit V1909 (2)
AV: Malwarebytes 4.0.4 | PREMIUM
AM: Malwarebytes 4.0.4 | PREMIUM
FW: Windows Firewall

22 dec 2017, 19:56

:dank: voor je vlotte reactie.
We gaan er volgende week woensdag mee aan de slag.
Laat je nog weten hoe het gegaan is.

Fijne Kerstdagen  :t07010: 
Groeten, Jos H
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 15927
Lid geworden op: 04 nov 2012, 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

22 dec 2017, 20:27

Hallo,

Dat is goed en ook fijne kerstdagen :t07010:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Jos H
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 sep 2013, 06:40
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro 64-bit V1909 (2)
AV: Malwarebytes 4.0.4 | PREMIUM
AM: Malwarebytes 4.0.4 | PREMIUM
FW: Windows Firewall

28 dec 2017, 15:17

We hebben gisteren om 13.30 uur afgesproken in de bieb.
De Media Creation Tool had ik thuis al op een USB-stick gezet en via de Verkenner het .exe bestand uitgevoerd.
Wat volgde was een lange zit; de internet snelheid op de bieb was niet al te snel  :wait: 
Het proces goed doorlopen en om 19.30 uur was Win 10 geïnstalleerd.
Volgend jaar gaan we samen schijfcontrole en ccleaner uitvoeren; er zullen wel enkele Gigabytes  verwijderd moeten worden.
Ook de privacy instellingen etc. zullen we dan goed instellen.

@abbs en @iEscape:  :dank:

:t07007: 
 
Groeten, Jos H
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten