BSOD door windows update

Problemen en vragen met betrekking tot een Blauw Scherm (Blue screen of death), systeemcrashes en opstartproblemen.
Gebruikersavatar
frodo1956
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jul 2017 16:44
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 7
AV: Panda
FW: PCTools

#46

Hallo Maxtar en Skunk1966 ik heb de Nvidia videokaart en de  cpu van intel geupdate op de website van de fabrikant echter zonder resultaat
Ik heb wel een dumpfile van vandaag en een bijlage zoals Maxstar voorstelde.
Ik hoop dat jullie hier wat wijzer van worden.

Mvg Ed
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Skunk1966
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 aug 2017 17:39
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 7 Ultimate x64
AV: ESET Internet Security
AM: Malwarebytes Anti-Malware 2.2.1.1043 (Pr
FW: ESET Firewall

#47

Frodo1956 je dumpfile geeft dezelfde foutmelding als bij mij en eigenlijk overal word als oorzaak video drivers aangewezen. Ik ga het voorleggen aan PKCano van AskWoody om te kijken wat hij er verder over kan zeggen aangezien jouw pc een heel andere setup heeft als de mijne.

wat Bijlage 1 betreft laat ik de reactie over aan Maxtar
Gebruikersavatar
frodo1956
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jul 2017 16:44
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 7
AV: Panda
FW: PCTools

#48

Skunk1966 dank je wel,Ik ben benieuwd.

Mvg Ed
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42143
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#49

Hallo,

Upload het onderstaande diktedrukte bestand eens naar http://www.filedropper.com en plaats hier de downloadlink.
C:\Windows\Minidump\080617-27955-01.dmp

Voer hierna het volgende ook even uit.

Stap 1:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is, kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.

Stap 2:
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\System32\Config
  • Selecteer het bestand COMPONENTS en kopieer dit naar je bureaublad.
    Let op: Indien je een melding krijgt dat het bestand in gebruik is, herstart dan je computer en probeer het nogmaals.
  • Rechtsklik op het bestand COMPONENTS op je bureaublad en kies Kopiëren naar... - Gecomprimeerde (zipped) map.
    Hierdoor wordt het bestand ingepakt met als naam COMPONENTS.ZIP.
  • Upload het bestand COMPONENTS.ZIP naar http://www.filedropper.com en post de downloadlink.
Gebruikersavatar
frodo1956
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jul 2017 16:44
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 7
AV: Panda
FW: PCTools

#50

Hallo Maxtar,bij mij werkt filedropper kennelijk niet.Als ik op de link klik krijg ik filedropper te zien 2 groene knoppen 1 22 maar ik kan klikken op wat ik wil er gebeurt niets,daarom maar met Uploadfiles.
Het bestand 080617-27955-01.dmp  heeft windows alweer verwijdert hij bewaart het niet.Ik kan alleen een minidump flie met BlueScreenView in de veilige modus doen als ik het in normale modus doe zie hij niets.Ik heb vandaag 2 keer de update gedaan en 2 dumpfiles bij gevoegd zijn allebei verschillend.
Bijgevoegd zijn ook links voor  CBS.Log en components 
          CBSlog    https://ufile.io/qz1je
  Components    https://ufile.io/zm22x

Mvg Ed      
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42143
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#51

Hallo,

Heel apart dat de minidump bestanden blijkbaar niet aanwezig zijn.

Stap 1:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download het bestand fixlist.txt uit de bijlage naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Stap 2:
Start opnieuw de System Update Readiness Tool vanaf je bureaublad.
Wacht geduldig tot de tool klaar is.
Post het logbestand C:\Windows\Logs\CBS\CheckSUR.log als bijlage.
(indien te groot, upload het bestand dan naar een file-sharing site en post de downloadlink.)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
frodo1956
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jul 2017 16:44
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 7
AV: Panda
FW: PCTools

#52

Hallo Maxtar ook jij dank je wel voor je doorzettingsvermogen om dit probleem te verhelpen
Ik heb de bestanden bijgevoegd zoals je voorstelde

MvgEd
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42143
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#53

Hallo,

Geen dank, en deze eer gaat ook naar PeterJ die van achter de schermen meehelpt om dit probleem op te lossen.

De vorig stappen moeten even opnieuw met een ander script, want dat is helaas nog niet gelukt.

Stap 1:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download het bestand fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:

Start opnieuw de System Update Readiness Tool vanaf je bureaublad.
Wacht geduldig tot de tool klaar is.
Post het logbestand C:\Windows\Logs\CBS\CheckSUR.log als bijlage.
(indien te groot, upload het bestand dan naar een file-sharing site en post de downloadlink.)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
frodo1956
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jul 2017 16:44
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 7
AV: Panda
FW: PCTools

#54

Hallo Maxtar breng mijn  dank dan ook over naar PeterJ.voor zijn hulp.
Ik heb alles nog een keer gedaan en de bestanden bijgevoegd

Mvg. Ed
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42143
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#55

Hallo,

Dit is nu allemaal gelukt...

In de eerdere logjes zag ik dat je op 20 juli de driver updater van Ashampoo hebt gebruikt.
Deze heeft toen een AMD-driver geïnstalleerd terwijl er helemaal geen hardware van AMD aanwezig is.
Plaats daarom even een nieuw logje met FRST, want als die driver nog aanwezig is gaan we die als eerste even verwijderen.

Code: Selecteer alles

2017-07-20 15:29 - 2017-07-20 15:49 - 00002035 _____ C:\Users\Public\Desktop\Ashampoo Driver Updater.lnk
2017-07-20 15:39 - 2015-04-23 20:19 - 00065248 _____ (Advanced Micro Devices, Inc.) C:\Windows\system32\Drivers\amdkmpfd.sys
Gebruikersavatar
frodo1956
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jul 2017 16:44
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 7
AV: Panda
FW: PCTools

#56

Hallo,ja dat klopt ik heb Ashampoo Driver Updater gebruikt 
Ik heb met FRST gescand en de bestanden bij gevoegd.

Mvg Ed
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42143
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#57

Hallo,

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
frodo1956
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jul 2017 16:44
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 7
AV: Panda
FW: PCTools

#58

Hallo ,hier is de bijlage 

Mvg Ed
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42143
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#59

Hallo,

Probeer nu nogmaals eens de betreffende update te installeren...
Gebruikersavatar
frodo1956
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jul 2017 16:44
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 7
AV: Panda
FW: PCTools

#60

Hallo Maxtar.Bij naar updates zoeken staat de beruchte kb 4025431 er niet meer bij belangrijke updates in plaats daarvan stond er nu 2017-8 Beveiliging-maandelijkse kwaliteitsrollup voor Win 7 voor op x64 gebaseerde systemen (kb 4034664).Ik heb deze apart gedownload en laten installeren,opnieuw opgestart niets aan de hand geen bsod, perfect.Daarna heb ik de ander belangrijke updates gedownload en geinstalleerd, weer opnieuw opgestart alles werkt perfect. ben nu weer helemaal up to date.Kan het zijn dat Microsoft de update niet meer aanbiedt dat hij er nu niet meer bij staat?Wat nu de oorzaak van de bsod bij mij was weet ik nu eigenlijk nog niet.Ik zag onderstaand artikel staan op de Microsoft site staan ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft

Due to a defect in WLDAP32.DLL, applications that perform LDAP referral chasing can consume excessive or all of the available TCP dynamic ports after installing KB 4025337 and KB4025341. Applications and roles known to make these referrals may include Outlook.exe, DFSR, and others.

If restarting applications that perform LDAP referral chasing returns normal functionality on machines that installed KB 4025337 and KB4025341, you may be experiencing this issue.

To work around the problem, restart services or applications that perform LDAP referral chasing to free TCP dynamic ports. A reboot will also free ports. For example, restarting Outlook will free ports used by that application.

To work around the problem for cluster computers hosting the DFSR service, place the virtual cluster object under the Computers container to avoid reaching the referral chasing search, which leads to the dynamic port leak
Microsoft is working on a resolution and will provide an update in an upcoming release.
Misschien weet jij er iets meer van dat deze update  kb 4025341 er nu niet meer bij staat.
Bij mij werkt ,afkloppen, tot nu toe weer alles als voorheen geen bsod meer.

Mvg Ed
Plaats reactie

Terug naar “Blauw Scherm (BSOD), Systeemcrashes & Opstartproblemen”