Plaats reactie
1
Ik had een tijdje geleden al door dat er iets mis was als ik op internet ging. Er openden sites zonder dat ik erom vroeg. (Ook sites die zich voordeden als virusscans) Toen ik dit merkte, heb ik een aantal virusscanners gedownload. Sindsdien probeer ik ook minstens elke week een scan te doen. Ik heb net een scan gedaan met AVG Antivirus. Hieruit bleek dat er een trojaans paard (JS:Nimda-B) op mijn macbook air zit. AVG heeft dit nu geblokkeerd, maar is er een mogelijkheid om dit te verwijderen?
5
OK
Zie bij deze link de antwoorden van thomas_r,  de maker van MBAM for Mac.
No, Malwarebytes Anti-Malware for Mac won't detect that, because it's not Mac malware. That's a malicious JavaScript, probably found in your browser's cache. It was probably found on some site that you visited, and was already run in your browser, leaving your Mac no worse for it. It may have done something like display a scam pop-up or something similar, or may have attempted to infect your machine via Windows vulnerabilities (which would not work on your Mac).

You can safely ignore this. If you clear your browser's caches, that should make it go away.
In het kort: de caches van uw browser verwijderen/leeg maken, dan moet dat weg gaan.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Het topic is verplaatst naar Mac OS & Apple Software forum onderdeel.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
Goed om te horen dat het is gelukt   :good: en dan voor de feedback  :D

Graag gedaan  :smileybye:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”