guruofsearch verwijderen

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
breiniers
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2017 14:12

#1

Hoi,
Sinds kort heeft guruofsearch.com zich vastgenesteld op mijn laptop en steeds als ik iets op wil zoeken verschijnt guruofsearch. In het begin dacht ik, dit gaan vanzelf wel weg en het werkt ook best goed, maar ik begin me er steeds meer aan te storen. Het geeft me niet de zoekopties die ik wil en als ik bijv. google wil zoeken dan komt er niets. Hoe kom ik van guruofsearch af?
Ik hoop dat ik hierbij geholpen kan worden. 
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#2

Hallo  :welkom:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
breiniers
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2017 14:12

#3

Als het goed is, heb ik de logbestanden in de bijlagen toegevoegd. 

FRST.txt 
Addition.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#4

Hallo,

In welke browser heb je deze problemen?

Download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
breiniers
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2017 14:12

#5

Op google chrome ervaar ik deze problemen. 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#6

Hallo,.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Vertel er meteen bij hoe het gaat?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
breiniers
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2017 14:12

#7

In de bijlage staat het bestand van de reparatie
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#8

Hallo,

Hoe staat het hierna met je probleem?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
breiniers
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2017 14:12

#9

Hoi,
guruofsearch komt nog steeds terug als ik iets op wil zoeken. Zijn er nog andere acties die ik kan ondernemen.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#10

Hallo,

Als je Synchronisatie van Chrome heb aan staan voer dan stap 2 meteen uit na het uitvoeren van "ResetBrowser"

1. Download Afbeelding ResetBrowser naar het bureaublad.
  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op ResetBrowser.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het scherm "About ResetBrowser" opent klik daar dan "OK".
  • Het scherm  van "ResetBrowser" opent.
Afbeelding
  • Klik Reset Chrome.

2. Google Chrome Synchronisatie resetten:
  • Open Google Chrome, log in het met het Google account en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.
  • Klik op Instellingen
  • Klik nu op de optie Google dashbord.
  • Klik op Synchronisatie opnieuw instellen om te stoppen met synchroniseren en al uw gesynchroniseerde gegevens te wissen.
  • Klik in het scherm wat nu verschijnt op OK
    Afbeelding
  • Het kan enkele uren duren voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.
  • Log vervolgens uit op Google Chrome.
  • Log na enkele uren even opnieuw in en kijk of de wijzigingen inmiddels zijn doorgevoerd en de problemen daarmee zijn verholpen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
breiniers
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2017 14:12

#11

Hoi,
Nadat ik de resetbrowser had gedownload en reset chrome had gedaan, kon ik chrome niet meer geopend krijgen en heeft het zichzelf een soort van verwijderd, ik heb het opnieuw proberen te downloaden maar dit haalde ook niets uit. Als ik nu chrome aanklik, krijg ik steeds de melding: 'Het item waarnaar deze snelkoppeling verwijst kan niet worden geopend. Mogelijk beschikt u niet over de relevante machtigingen'.
Kan ik hiermee geholpen worden?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#12

Hallo,

Reset Chrome nog eens met ResetBrowser, wat gebeurt er dan?
Werkt Chrome dan nog niet voer de Cleanup Tool dan eens uit: https://www.google.nl/chrome/cleanup-tool/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
breiniers
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2017 14:12

#13

Dit haalt ook niets uit, ik blijf dezelfde melding krijgen.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#14

breiniers schreef:Dit haalt ook niets uit, ik blijf dezelfde melding krijgen.
Ga eens naar de map waar Chrome in staat (C:\Program Files(86)
Als het goed is staat daar ook een snel koppeling dubbel klik daar eens op.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
breiniers
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2017 14:12

#15

Hoi,
Die map is leeg als ik hem aanklik. Er staat wel een map met chrome, alleen er zit niks in de map.
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”