Plaats reactie
1
Hallo,

Vandaag zag ik dat OS X El Capitan 10.11.6 beschikbaar is. Ik zit nu nog op 10.11, de versie uit September 2015 dus.

Zijn er al Mac-gebruikers die de update al hebben geïnstalleerd? Zo ja, werkt het soepel en wat is je mening erover?

Ik heb een Mac mini uit 2014. Voor de zekerheid misschien handig om te vermelden. Meer info staat ook in het onderschrift.

Alvast bedankt.

Mvg,
Xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
2
xp2 schreef:Vandaag zag ik dat OS X El Capitan 10.11.6 beschikbaar is. Ik zit nu nog op 10.11, de versie uit September 2015 dus.
Zijn er al Mac-gebruikers die de update al hebben geïnstalleerd? Zo ja, werkt het soepel en wat is je mening erover?
Ik heb van ochtend de update 10.11.6 binnen gehaald, verloopt soepel & geslaagd  :good:
EL Capitan 10.11.6 is aanbevolen voor alle Mac OS El Capitan gebruikers, verbetert de stabiliteit, compatibiliteit en beveiliging van uw Mac.
Afbeelding Ik weet niet meer welke versie 10.11.xx dat van september is.
Het lijkt me beter om via de Combo Update te updaten.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Oke. De Combo-update, dit heette vroeger ook wel een "Gecombineerde Mac OS X-update", wordt die bij mij niet automatisch aangeboden in de Mac App Store, omdat ik El Capitan 10.11(.0) nog steeds draai?
Naar mijn weten kreeg ik altijd standaard de combo-update in Software-update aangeboden als je een eerdere versie draaide dan de op één-na-nieuwste / huidige* versie?

[* = hangt ervan af of je de nieuwste update als huidige versie ziet, en dus de versie vóór de nieuwe update als op één-na-nieuwste versie ziet.]

Ik wil even weten of ik het nu goed begrijp.
Ik maak even een voorbeeld zoals dat volgens mij tot een paar jaar terug ging met die Mac OS X-updates:

VOORBEELD 1:
Ik draai op Mac OS X 10.6.6, en versie 10.6.8 is uitgebracht.
Krijg ik in dit geval automatisch een Gecombineerde update (combo-update) aangeboden?

VOORBEELD 2:
Ik draai op Mac OS X 10.6.7 en 10.6.8 is uitgebracht. In dit geval krijg ik de 'gewone' OS X update en moet ik, als ik dat zou willen, de combo-update handmatig vanaf apple.com downloaden?

Dus, nu is de vraag of ik de update die in de Mac App Store staat moet installeren, of dat ik handmatig de combo-update moet downloaden. Dus in plaats van de update die me aangeboden wordt. Ik draai namelijk nog steeds op de september-versie, de eerste versie dus, van El Capitan.

Ik hoop dat het verhaal begrijpelijk is.

Alvast bedankt!

Mvg,
Xp2
Laatst gewijzigd door xp2 op 29 jul 2016 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
4
xp2 schreef: De Combo-update, dit heette vroeger ook wel een "Gecombineerde Mac OS X-update", wordt die bij mij niet automatisch aangeboden in de Mac App Store, omdat ik El Capitan 10.11(.0) nog steeds draai?
Naar mijn weten kreeg ik altijd standaard de combo-update in Software-update aangeboden als je een eerdere versie draaide dan de op één-na-nieuwste / huidige* versie?
Combo update wordt NOOIT aangeboden via de App Store, gewoon downloaden van de link in mijn vorig bericht.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Oh oke, naar mijn weten was dit namelijk wel het geval bij oudere versies, toen Software-update nog werd gebruikt.

Maar de combo-update is beter dan de gewone update begrijp ik?
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
7
Ik begrijp het.
Er is dus een verschil tussen delta en combo updates.

Delta updates kunnen alleen vanaf de vorige versie vóór de nieuwste update geïnstalleerd worden. Dus bijvoorbeeld 10.11.5 naar 10.11.6.

Met Combo-updates kan ik vanaf een eerdere versie (binnen dezelfde grote release) naar de nieuwste versie updaten. Dus bijvoorbeeld in mijn geval van 10.11(.0) naar 10.11.6.

Zit het ongeveer zo in elkaar zoals het bovenstaand bericht beschrijft?
Laatst gewijzigd door xp2 op 29 jul 2016 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
8
xp2 schreef:Met Combo-updates kan ik vanaf een eerdere versie (binnen dezelfde grote release) naar de nieuwste versie updaten. Dus bijvoorbeeld in mijn geval van 10.11(.0) naar 10.11.6.
Ja . . . correct.

Daarom is upgrade via een Combo update altijd beter / veiliger en verloopt normaliter zonder problemen.

Edit:

Een delta update bevat alleen de bestanden die zijn gewijzigd ten opzichte van de vorige versie  ☞ van 10.6.6. naar 10.6.7 en niet van 10.6.5 naar 10.6.7.
Wil men van 10.6.5 naar 10.6.7 upgraden moet men via Combo update doen.

Combo update wordt ook gebruik wanneer men (veel) problemen heeft met de installatie van de Mac.
Wanneer een normale update via de App Store 'mislukt' (niet goed verloopt) kunt men herstellen met een Combo update.
Heb ik een keer gedaan, dacht in de tijd van Mac OS Mavericks; Safari & Wi-Fi werken niet na een update & heb kunnen herstelen via de Combo Update.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
Helemaal duidelijk. Dan zal ik de OS X 10.11.6 Combo-update vanaf de Apple Support website downloaden en deze installeren.

Bedankt!
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”