Plaats reactie
166
Het moet niet gekker worden, nu komt de FIA voor de race al met waarschuwing en artikelen over het afnemen van punten. "Richting de absolute climax van dit Formule 1-seizoen wordt hardop gespeculeerd over een mogelijke crash tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton. De wedstrijdleiding geeft hen vooraf al een waarschuwing."
https://www.telegraaf.nl/sport/10777084 ... ief-gedrag

Ook Toto zinspeelt al op straffen zonder ook maar even in de spiegel te kijken. "De sancties die zijn opgelegd in Jeddah zijn hopelijk genoeg om van te leren en zodat iedereen zich aan kan passen voor de laatste race in Abu Dhabi. Mochten deze acties daar weer plaatsvinden, zullen de stewards weer straffen gaan uitdelen, praat Wolff op de FIA in."
https://gp33.nl/toto-wolff-dreigt-met-e ... erstappen/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
167
Michael Masi is te dicht betrokken bij de teams als wedstrijdleider. Hij moet daar meer afstand nemen en alleen toehoorder zijn wanneer hij een call krijgt van een teambaas. Door de chitchat pikt de media er de gezochte quotes uit om mee te koppen. De kletspraat vliegt je om de oren met het hoe en waarom.

Het is niet te ontkennen dat Lewis een van de allerbesten is, met Max als opponent, om dit jaar zijn eerste WK titel te pakken. Lewis wil dit jaar nog het record van Schumacher verbreken met 8 titels en Max wil zijn eerste pakken.

Met vorige posters eens, de beste moet winnen en niet met vage penalty's en strafpunten.
168
Met het aantal WK-titels heeft Hamilton ook wel wat geluk gehad, want als hij niet van McLaren naar Mercedes was overgestapt had het wellicht heel anders gelopen. Dat Hamilton nu in veel statistieken als "recordhouder" te boek staat heeft ook te maken met een heel andere puntentelling dan vroeger. Ook zijn er jaarlijks veel meer races dan in de jaren '90 en eerder. Dat Hamilton nu als één van de beste coureurs te boek staat is in mijn optiek best wel een vertekend beeld.

Sinds 2014 is Mercedes ook gewoon oppermachtig, in de jaren erna heeft er geen ander team meer de WK-titel weten te behalen. Ik vond het dan ook jammer dat Rosberg in 2016 is gestopt toen hij de titel pakte, in vergelijking met Bottas was hij meer gewaagd aan Hamilton.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
170
Maxstar schreef: Dat Hamilton nu in veel statistieken als "recordhouder" te boek staat heeft ook te maken met een heel andere puntentelling dan vroeger.
Punt! Toch is Hamilton een briljant coureur die niet in de lijstjes mag ontbreken. A.s. zondag weten we wie en welk team het sportiefste is, ;)
174
Laatste race, laatste ronde! Wat een race, poepstart - maar op tactiek heeft Red Bull de WK-titel weten binnen te hengelen met Max achter het stuur. En vlak Perez niet uit die Hamilton het heel erg lastig maakte. Ik heb in ieder geval genoten van de race, van ronde 1 tot 58. :finish: :winner:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
175
Als reactie op het lijstje van Abbs...

Ja het valt ook wel echt heel erg op. Zeker nu na die bocht... ja hij heeft zijn "advantage" al teruggegeven in tijd... yeah right. Ieder anders had die positie moeten afgeven.
Dan was ie er toch wel langs gekomen want hij was gewoon sneller, maar het lijstje daarboven klopt wel hoor... voortrekkerij.

Hopelijk gaan ze nu niet lullig lopen doen over die 20 cm dat ie er voorbij was met zijn auto achter de safety car. Maar ik denk dat als ze daarvoor Max het WK af pakken dat de wereld te klein zal worden.
Mercedes is nu al "trending topic" op Twitter, en niet bepaald in positieve zin.
Als ik die Mercedes directeur was, dan belde ik Toto op en gaf hem opdracht die klachten meteen in te trekken en zich gewonnen te geven. Dit geeft Mercedes gewoon een slechte naam.
Greetings, Black Tiger.
176
Nou geen zorgen meer.
Eerder op de avond zijn beide protesten afgewezen, dus Mercedes kan hun constructeurs kampioenschap gaan vieren. Dat is ook niet onverdienstelijk.
Ze hebben tegen die beslissing nu wel protest aan getekend, maar ze kunnen beter ophouden in plaats van zichzelf nog meer zwart te maken.
Het is niet leuk, maar laat als baas nu eens net zo'n sportiviteit zien als Lewis na de wedstrijd.

Het is mooi verdeeld, Red Bull het WK en Mercedes constructeurs kampioenschap, hebben ze allebei iets, en nu sportief zijn en feesten.
Greetings, Black Tiger.
178
Black Tiger schreef: (...) en nu sportief zijn en feesten
Op de beelden vanuit Abu Dhabi valt te zien hoe een ogenschijnlijk vrij beschonken Wolff besluit te 'crowdsurfen' op de losgaande aanwezigen van het feest. Even later valt zelfs te zien hoe hij mee staat te schreeuwen op het nummer 'Fix You' van Coldplay samen met vrienden en medewerkers van het team. Overigens klinkt dat verder niet al te best, maar dat ter zijde. ;D



https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/735 ... abu-dhabi/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
179
Ja dat had ik gezien vannacht. :)

Overigens heeft of gaat hij zijn protest tegen de FIA intrekken v.w.b. hun beslissing over het inhalen van de safetycar.
Zogenaamd omdat het toch een reputatieschade bezorgt aan de Formule 1 en dat wil hij niet. En er is weinig kans zal zijn te winnen.
De gedachte die echter bij velen leeft, inclusief mij, is dat Toto is teruggefloten is door de top van het Daimler concern en/of de sponsor, want dit heeft al reputatieschade voor hun opgeleverd.
Greetings, Black Tiger.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”