Plaats reactie
1
Ik heb Windows 10 met een NAS (Verbatim Powerbay). Sinds tijden wil ik wat op mijn NAS opzoeken.
Ik zie hem wel in mijn Netwerk staan, maar als ik hem wil benaderen zie ik geen mappen ("Deze map is leeg").
Heeft iemand een oplossing?
2
Is dat zo'n 4-bay nas?
Staat alles wel goed ingesteld, werkgroep, samba server actief en zo?
Kun je wel gewoon via de browser op het apparaat inloggen en alle instellingen controleren?

Het zou ook kunnen dat je bestands- en printerdeling in windows 10 actief moet hebben.
Greetings, Black Tiger.
3
Inderdaad 4-bay NAS.
Heb het vermoeden dat hij het niet meer doet nadat ik over geggaan ben van W8 naar W10.
Ik kan gewoon via browser inloggen zonder probleem.
Hij ziet in de browser de schijven zitten, maar vraagt om ze in een Raid te plaatsen, maar als ik dat doe ben ik alle gegevens die er op staan kwijt.
In windows 8 had ik hgeen probleem.
Ik vermoed inderdaad na het speuren op internet dat het iets met werkgroup of Samba instellen te maken heeft.
Maar heb geen idee hoe dat in te stellen.
4
Tja ik moet eerlijk zeggen dat ik bepaald geen voorstander ben van Windows 10 met al zijn problemen, nukken en privacy issues.
Als er geen noodzaak is om naar W10 over te gaan (ik kan me geen noodzaak bedenken) zou ik eerder adviseren weer fijn terug te gaan naar Windows 8.1. Daar heb je qua goede werking op het moment meer aan, evt. uitgebreid met Classic Shell, dan met Windows 10.
Wel even van tevoren het licentienr. van W10 opschrijven zodat je die later nog kan gebruiken.

Anyway, had je al gekeken of bestands- en printerdeling en netwerkdetectie ingeschakeld is in Windows 10?
Er staat hier beschreven hoe dat moet, dat moet in elk geval aan staan om die NAS te kunnen zien.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... =windows-7" onclick="window.open(this.href);return false;

Een andere optie is om hem aan een driveletter te mappen.

In de NAS kun je nog bij Device settings gaan kijken.
Zet netwerktype daar op Workgroup en bij Workgroep zet je de naam van de werkgroep. Moet je even voor kijken wat Windows 10 gebruikt. Standaard is dat Workgroup of Werkgroep. Diezelfde naam geef je ook in de NAS in.
Name: Powerbay
Description: is gewoon een omschrijving.

Zet ook bij Web configuration de Network Type op workgroup en geef dezelfde naam in als die van Windows 10.

Maar als alles goed gewerkt heeft op Windows 8, denk ik dat een en ander toch al correct geconfigureerd staat.

In dat geval dus W10 controleren op ingeschakelde netwerkdetectie en ook bestands- en printerdeling even aanzetten.
Eventueel de drive mappen aan een driveletter.

NIET naar Raid gaan, want zoals je zelf al zegt wordt de boel dan opnieuw geformatteerd en ben je alles kwijt wat er op staat.

Mocht dat niet helpen zou ik toch adviseren terug te gaan naar Windows 8.1 dat kan heel eenvoudig.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “NAS, Cloudopslag & Webhosting (Servers)”