Plaats reactie
1
Hallo,

Ik wil graag Samsung Kies verwijderen van mijn computer, maar dan ook graag de restbestanden.
In welke map staan deze bestanden en welke mag ik verwijderen?

Ik heb zelf al een beetje gekeken in de mappen, o.a. in de mappen "Home > Library" en "System > Library > Application Support".

Verder rommel ik er niet aan, ik ben veel te bang dat er iets verkeerd gaat.

Wel heb ik onlangs Microsoft Silverlight verwijderd (volgens de instructies), moest ook door 'rommelen in systeemmappen' in de map Internet Plug-ins. Dat is me gelukt (gelukkig..!).

Kort om, ik werk al jaren met een Macintosh en weet er een boel van, maar van het onderliggende gebeuren (UNIX/BSD/Darwin whatever) ben ik niet. Ik ken daarvan alleen de opbouw van het hele systeem qua mappenstructuur.
Dus graag ontvang ik wat hulp bij het verwijderen van de restbestanden van Samsung Kies (de desktop-applicatie).

Alvast bedankt.

Mvg,
Xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
3
@ iEscape,

Hier kan ik wel wat mee. Dank je wel!

Mvg,
xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
4
Ik gebruik meestal Revo Uninstaller, die doet naast de reguliere un-install ook nog een zoekslag door de mappen en dergelijke.
Verbazend om te zien wat er nog achter is gebleven na een "volledige" de-installatie.
Er zijn er uiteraard nog meer un-installers die dit voor doen.
Zelfs daarna blijkt na een zoekslag met Ccleaner, dat er nog restanten staan, met name in het register.

Zag net dat ik in een Mac-afdeling zit. Bovenstaande is werkend voor Windows, dus...... :-[
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
5
@ PeterVo,
PeterVo schreef:Zag net dat ik in een Mac-afdeling zit. :-[
Klopt, het is Samsung Kies verwijderen vanaf een Mac-computer ;D
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
@ PeterVo,

Ja ik weet hoeveel bende er nog overblijft in de systeemmappen (en het Register in Windows) aan bestanden van het verwijderde programma.
Ik heb onglans Opera Web Browser verwijderd van mijn Mac, maar ik weet dat er nog wat mapjes en bestanden ervan over zijn. Dus daar moet ik ook nog iets op gaan verzinnen.
Ik heb Opera gewoon verwijderd door het naar de Prullenmand te verplaatsen en 'm te legen. Meer niet.

Mvg,
Xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
7
Dat verbaasd me nou weer, want ik was in de veronderstelling dat wat software betreft de Mac een voorbeeld was.
Laatst gewijzigd door PeterVo op 09 dec 2015 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
8
PeterVo schreef:Dat verbaasd me nou weer, want ik was in de veronderstelling dat dat software betreft de Mac een voorbeeld was.
In de map Bibliotheek van de interne schijf blijft vaak nog wat liggen. Verder is alles wel weg. In ieder geval is het i.t.t. Windows geen heel proces om te installeren of de-installeren.

Mvg,
xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”