Plaats reactie
1
Hallo,

Ik wil graag Samsung Kies verwijderen van mijn computer, maar dan ook graag de restbestanden.
In welke map staan deze bestanden en welke mag ik verwijderen?

Ik heb zelf al een beetje gekeken in de mappen, o.a. in de mappen "Home > Library" en "System > Library > Application Support".

Verder rommel ik er niet aan, ik ben veel te bang dat er iets verkeerd gaat.

Wel heb ik onlangs Microsoft Silverlight verwijderd (volgens de instructies), moest ook door 'rommelen in systeemmappen' in de map Internet Plug-ins. Dat is me gelukt (gelukkig..!).

Kort om, ik werk al jaren met een Macintosh en weet er een boel van, maar van het onderliggende gebeuren (UNIX/BSD/Darwin whatever) ben ik niet. Ik ken daarvan alleen de opbouw van het hele systeem qua mappenstructuur.
Dus graag ontvang ik wat hulp bij het verwijderen van de restbestanden van Samsung Kies (de desktop-applicatie).

Alvast bedankt.

Mvg,
Xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
3
@ iEscape,

Hier kan ik wel wat mee. Dank je wel!

Mvg,
xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
4
Ik gebruik meestal Revo Uninstaller, die doet naast de reguliere un-install ook nog een zoekslag door de mappen en dergelijke.
Verbazend om te zien wat er nog achter is gebleven na een "volledige" de-installatie.
Er zijn er uiteraard nog meer un-installers die dit voor doen.
Zelfs daarna blijkt na een zoekslag met Ccleaner, dat er nog restanten staan, met name in het register.