Plaats reactie
1
Hallo,
Ik heb wat hardware dat ik op mijn Acer Aspire P3 wil gebruiken. Maar voor dit USB-dongle-tje worden worden alleen 'unsigned drivers' geleverd. Normaal geen probleem. Even de opstartinstellingen aanpassen zodat unsigned drivers geinstalleerd kunnen worden... dacht ik... Die functie is echter alleen via het toetsenbord in te toetsen (f7). En mijn notebook-tablet-pc-touchscreen-dinges heeft alleen een bluetooth toetsenbord dat pas geactiveerd/herkend wordt als windows opgestart is en ik kan inloggen. Een USB toetsenbord aansluiten werkt ook niet. Blijkbaar geld hetzelfde voor de USB poort als voor de bluetooth.

Heeft iemand een 'work around' om toch de opstart instellingen aan te passen, zodat ik wel mijn 'unsigned drivers' kan installeren?

Alvast veel dank.
Guido
3
Hallo,
Ik heb net even gekeken in de device manager. Voor het zelfde toetsenbord op de reguliere pc als op de Acer p3 wordt het zelfde weer gegeven (HID keyboard device), en windows geeft aan dat 'the device is running properly'. Ik neem aan dat dat inhoud dat de drivers van het toetsenbord goed geinstalleerd zijn.

Voor wat betref de link met aanwijzingen. Die had ik al gevonden in mijn zoektocht. Ik kom daar tot het laatste blauwe scherm 'Startup settings - press a number to choose from the options below'. Daar gaat het mis, aangezien mijn toetsenbord (dan nog) niet werkt.

Maar wel bedankt voor het mee denken.
5
Is ook een optie. Ik had het delletje van mijn werk even aangesloten. Even kijken of ik nog ergens een ander toestenbordje heb liggen.

Thanx...
7
Ik was nog bezig met een ander toetsenbord. Maar dat lijkt voorals nog ook niet te helpen (was ook weer een dell, ja ja op mijn werk maar andere heb ik even niet ter beschikking) Op de een of andere manier lijk het toetsen bord nog net actief als ik in het opstart instellingen scherm ben. Een ict'er op het werk dacht dat het misschien te maken kon hebben dat de bluetooth driver (voor het bluetooth toetsenbord) misschien ruzie'de met de driver van de usb. Dus tijdens het opstart-instellingen scherm even de usb ontkoppelen en weer koppelen, in de hoop dat dat een impuls gaf om op nieuw te initialiseren. Maar nee...

Ik knutsel nog even verder.

Thanx
GO
9
Ha,
Nog een ander toetsenbord gevonden (ook een delletje) maar bij het her opstarten maar eens zenuwachtig op de numlock blijven tikken totdat ik zag dat die bleef branden (geen idee of dat de truck was) maar ik heb kunnen opstarten in de modus dat ik unsinged drivers kan installeren.

Bedankt voor het mee denken
GO
10
Hallo,

Dat is super om te horen! :good: Dus de computer werkt weer zoals het moet?

Doe dan even het volgende:
Download Afbeelding SecurityCheck naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "SecurityCheck.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Indien je van de virusscanner of ander beveiligingspakket melding krijgt dat "DIG.EXE" verbinding met het internet wilt maken sta dit dan toe.
  • Als de scan gereed is plaats dan de inhoud van logbestand in het volgende bericht (niet als bijlage).
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 8”