Plaats reactie
1
:-[ Misschien zal dit alles ouderwets luiden, maar wil toch een poging wagen en mij vraag over zoiets hier plaatsen,

Vandaag was ik zolder aan het opruimen en kwam ik een zeer goed ingepakte mobieltje type Nokia 6300 in een doos absoluut zonder krassen enz. ziet helemaal nieuw uit enz.;
moest ik die eerst opladen zodat ik het nakijken kan of die werkt ..
Hij ging aan en moest ik als eerst Pin-Code invoeren ( welke weet ik helemaal niet .....stom he ? ) drie of vier keer verkeerd ingevoerd, en nu moet ik weer PUK-Code hebben welke heb ik ook helemaal niet
zie ik dat SIM-Kaart van T-Mobile is, en zocht ik op T-Mobile forum mogelijkheid of ik daar wat voor advies kan krijgen vinden of uitpeuteren enz..
Absoluut ON-mogelijk is dat, omdat je ook mobiel nummer invoeren moet of abonnement bepaalde gegevens ofzo en dit hebben wij allemaal niet meer omdat wij ook bij T-Mobile abonnement niet meer hebben, en sowieso mobiel nummer weten we niet meer enz ..
Nu vraag ik me af is het iets ......? .... :-\ als maar wat hier meer te doen ? zodat ik eventueel die mobieltje aan de gang kan krijgen, en ook eventueel misschien opnieuw gebruiken kan ??

P.S.

Mocht misschien die mobielteje ergens naar toe te moeten sturen dat willen wij namelijk niet, .... en in dit geval mobieltje naar recycling-container helaas moet ..
Afbeelding Afbeelding
2
@ RoLu,

Eerste (mogelijke) oplossing is als u het toestel nog wilt gebruiken, koopt een nieuwe sim-kaart (prepaid of abonnement).
Zo niet is dit een tweede (mogelijke) oplossing.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Hoi hoi iEscape dank je wel op je reactie :good:

Nieuwe SIM-kaart ? yep dat kan ook ( had niet gedacht ) maar of dan PUK code vervalt denk je ?
en hoop ik uiteindelijk dat mobieltje SIM-vrij is zodat ik andere SIM ook proberen kan ... :neu:
Afbeelding Afbeelding
4
@ RoLu,
RoLu schreef:Nieuwe SIM-kaart ? yep dat kan ook ( had niet gedacht ) maar of dan PUK code vervalt denk je ?
en hoop ik uiteindelijk dat mobieltje SIM-vrij is zodat ik andere SIM ook proberen kan ... :neu:
Wat ook nog mogelijk is vóórdat u een nieuwe SIM kaart koopt: plaatst een SIM kaart van een andere mobiele telefoon in, en kijken wat er gebeurt.
U zou dan de PIN code moeten weten van dat SIM kaart en liefst ook de PUK code indien het fout gaat.
Afbeelding
UPDATE:
Zie deze link om na te gaan of het toestel SIMlock vrij is.

Een Nokia 6300 is van 2e kwartaal van het jaar 2007, dat toestel is al lang Simlock vrij.
Laatst gewijzigd door iEscape op 29 mar 2015 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: update
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Heb ik net mijn uit mobiel SIM-kaart geprobeerd en het werkt ! ..... hij ging aan :idea:

MAARR nu weer krijg ik berichtje ''Telefoon Beperkt'' te zien ( dus hij was niet SIM-vrij ?? ) en dat ik beperkingscode invoeren moet ( ?? )
heb gauw rond gelezen en tegen informatie ben gekomen dat ik eventueel provider ( T-Mobile dus ? ) voor unlockcode vragen moet ??
In mobieltje zie ik namelijk nergens IMEI nummer of zo, hoe kan ik ook en wat tegen T-Mobiel service vertellen ?
Bovendien zijn ik en vrouwtje niet meer bij T-Mobiel klanten ... :-\

Kijk even wat bij Microsoft over Beperkings code staat geschreven ;(

KLIK -->> http://www.microsoft.com/nl-nl/mobiel/s ... ic=FA93163" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Afbeelding
6
RoLu schreef:Heb ik net mijn uit mobiel SIM-kaart geprobeerd en het werkt ! ..... hij ging aan :idea:

Dat is een opluchting :good:
Laad het toestel ook eerst goed op.
RoLu schreef:In mobieltje zie ik namelijk nergens IMEI nummer
Elk mobiele toestel heeft een IMEI nummer, na het invoeren van de code *#06# geeft de Nokia 6300 zijn IMEI-nummer weer; probeer nog eens.

JA . . . probeer dan de 12345 in te toetsen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
door iEscape » zo 29 maart, 2015 15:28:13
Elk mobiele toestel heeft een IMEI nummer, na het invoeren van de code *#06# geeft de Nokia 6300 zijn IMEI-nummer weer; probeer nog eens.
Zal zeker dat ook proberen :D

op dit moment toesteltje heb ik weer volledig opladen bezig, kan je IMEI straks met code *#06# zonder SIM ook zien ?
En later op die link met IMEI -->> https://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-s ... erwijderen" onclick="window.open(this.href);return false; ..... SIM-vrij maken ?
Afbeelding Afbeelding
8
RoLu schreef:op dit moment toesteltje heb ik weer volledig opladen bezig, kan je IMEI straks met code *#06# zonder SIM ook zien ?
En later op die link met IMEI -->> https://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-s ... erwijderen" onclick="window.open(this.href);return false; ..... SIM-vrij maken ?
U heeft tocht een andere SIM kaart in het toestel geplaatst?
Voer dan de code *#06# in.
Indien de factuur van het toestel nog aanwezig is :pray: , dan staat de IMEI code ook vermeld op de factuur.

Ja dat kunt u via de site het toestel SIMlock vrij te maken, maar u kunt ook (voor alle zekerheid) naar een T-Mobile winkel gaan (morgen of zo) en ze gaan vast en zeker het toestel SIMlock vrij maken.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
Ach toch met die uit andere toestel SIM-kaart IMEI opvragen je kan, ookey dan, zal zeker door half uurtje doen ben weer op dit moment in keuken rond koken helpen bezig ..
En toch vraag ik me af, ..... of ik zal code *#06# wel überhaupt intypen kunnen omdat ik in scherm NA Pincode invoer als eerst die waarschuwing ''Telefoon Beperkt'' krijg te zien :pray:


P.S. Mocht echt en toch niet lukken, zal 100% morgen T-Mobile over bellen ( of naar zaak moeten gaan ) ... maar dat hoor je dadelijk toch .. ;)
( heb ook geen factuur ! helemaal niets, behalve Oplader en toestel over nog zijn ze :-\ ) ...
Afbeelding Afbeelding
10
Nee helaas het lukt niet ..... :eek: ;( kijk plaatjes onder !

Door die waarschuwing ''Telefoon Beperkt'' ik kan helemaal niets meer intypen of over-typen .. :!:

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
Afbeelding Afbeelding
11
OK . . . , bij het eerste plaatje: als u tap op Opheffen, wat gebeurt erna ::)
Beperkingscode: het toestel is vegrendeld.
Bij welk provider bent u nu klant?, ga morgen of zo even langs dat winkel.

Neem zeker deze link eens goed door >> Verplicht verwijderen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
12
:D Hoi iEscape zonder SIM-kaart IMEI nr. opvragen kan ook .... :good:

En toch daar op die link https://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-s ... erwijderen" onclick="window.open(this.href);return false; zeggen ze dat toestel moet wel SIM-lock vrij te zijn ! ( kijk plaatje onder ! ) ..

Ondanks alles lukt niets meer door deze waarschuwing ''Telefoon Beperkt'' en vervolgens '''Beperkings Code invoeren'' .... morgen dus naar T-Mobile bellen .

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
Afbeelding Afbeelding
13
door iEscape » zo 29 maart, 2015 17:33:35
OK . . . , bij het eerste plaatje: als u tap op Opheffen, wat gebeurt erna
Als je op Opheffen klikt pas dan krijg je Beperkingscode invoeren ... :-\

En ik gebruik nu Lycamobile SIM-kaart met en in ook andere mobiel, geen abonnement meer dus ...
Laatst gewijzigd door RoLu op 29 mar 2015 18:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding
14
RoLu schreef::D Hoi iEscape zonder SIM-kaart IMEI nr. opvragen kan ook .... :good:
En toch daar op die link https://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-s ... erwijderen" onclick="window.open(this.href);return false; zeggen ze dat toestel moet wel SIM-lock vrij te zijn ! ( kijk plaatje onder ! ) ..
Dat is :cool:
RoLu schreef:Ondanks alles lukt niets meer door deze waarschuwing ''Telefoon Beperkt'' en vervolgens '''Beperkings Code invoeren'' .... morgen dus naar T-Mobile bellen.
Klikt op Opheffen en vervolgens typ 12345 in.
Het lijkt wel op een beperking om een 0900-nummer of zoiets te bellen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
15
Google even op een handleiding van NOKIA 6300 en kijk of over Beperkingscode informatie te vinden is.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Tablets & Smartphones”