Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb nu iMovie 10.0.6 op mijn Mac. Dit is trouwens nu op het moment van schrijven de nieuwste versie. Zal iMovie HD (6.x.x) nog met OS X Yosemite werken? Dit omdat ik gewoon nog steeds niet overweg kan met de iMovie die toen met iLife '08 werd geïntroduceerd, want ik mis die tijdlijn en die vertrouwde omgeving. Heb jaren met iMovie HD gewerkt, toen nog op Mac OS X 10.4 Tiger en 10.5 Leopard.

Nu wil ik wel weer eens met iMovie aan de slag, maar wil graag m'n vertrouwde iMovie terug. Soms zijn oudere dingen gewoon goed, en Apple koos er in 2008 voor om heel de software te veranderen, maar ik heb daarom dus ook nooit met 'de nieuwe' iMovie leren werken.

Heeft iemand misschien een link met een officiële, legale versie van iMovie HD, versie 6.x.x? Het mag GÉÉN PowerPC versie zijn omdat OS X dat niet meer ondersteund.

Alvast bedankt!
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
2
@ xp2,
xp2 schreef:Zal iMovie HD (6.x.x) nog met OS X Yosemite werken?
Hoogstwaarschijnlijk niet, maar ik weet niet zeker.  

Wellicht biedt deze link een oplossing voor u ::)
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
@ xp2,

Onderstaande heb ik overheen gelezen, :sorry:
xp2 schreef:Dit omdat ik gewoon nog steeds niet overweg kan met de iMovie die toen met iLife '08 werd geïntroduceerd, want ik mis die tijdlijn en die vertrouwde omgeving. Heb jaren met iMovie HD gewerkt, toen nog op Mac OS X 10.4 Tiger en 10.5 Leopard.
Start iMovie op en ga bij iMovie menubalk naar Help vervolgens naar iMovie Help.
Afbeelding Wellicht geeft dat Help gedeelte meer informatie / duidelijkheid voor u inzake de tijdlijn.
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
@ iEscape,

Ik heb in iMovie Help gekeken, maar ben niet veel wijzer ervan geworden. Ook als ik zoek naar menuopties in het menu Help wordt er niets gevonden. In Voorkeuren valt er (helaas) zeer weinig aan te passen.

Op andere fora als OneMoreThing en Helpmij.nl kon ik ook niets relevants vinden.

Heb trouwens nog niet die link bekeken, maar had wel een filmpje op YouTube opgezocht. Daar had iemand iMovie HD, maar met een verbodsbord op het pictogram. Volgens mij draait die man OS 10.9 of 10.10, ik weet het niet precies.
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
5
UPDATE

iMovie HD 6.0.3 is te gebruiken op OS X 10.10 Yosemite en nieuwer. Ik heb het uitgeprobeerd op OS X 10.11 El Capitan en werkt nog steeds.
Ziehier de bron van de manier waarop iMovie HD is te openen.
Hieronder heb ik het nog even duidelijk getypt.

Hoe open ik iMovie HD?
Klik secundair op "iMovie HD.app" > klik op Toon pakketinhoud en navigeer naar Contents/MacOS/ en Klik secundair op "iMovie" en kies Open.
Een Terminal-venster opent. Stop Terminal niet!! Vervolgens krijg je het welkomstscherm van iMovie HD te zien.

Screenshots
Screenshot welkomstscherm
Screenshot hoofdvenster en info over programma

Mvg,

xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”