Plaats reactie
1
Hallo,
Zoals al in mijn voorsteltopic vertelde, volg ik een basiscursus website bouwen. Nu adviseerde de docent strato aan als webhost voor degenen die iets online willen gaan zetten. Ik wil toch eerst wat onderzoek doen voordat ik ergens in investeer. Heeft iemand ook strato als webhost? Of heeft iemand goede ervaringen met een ander bedrijf? Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes,
Riet
2
Strato is niet slecht, maar er zijn er velen.
Ik heb zelf ook een webhosting bedrijf met puike service volgens mijn klanten, maar ik ben niet een van de goedkoopste.
Het ligt er natuurlijk aan wat je wilt.

Aangezien ik zelf mijn bedrijf meer als hobby erbij doe, verwijs ik mensen die goedkoop willen ook wel eens door naar Antagonist. Die biedt naar ik goede service en voor hetgeen je krijgt is die ook best goedkoop te noemen. Het loont zich in elk geval eens om te vergelijken.
Greetings, Black Tiger.
3
Hallo,

Ik heb zelf minder goede ervaringen met Strato, in 2009 had ik nadat hun Lycos overnamen automatisch een hostingaccount aldaar en dat heeft enkel voor problemen gezorgd.
In de eerste plaats waren besmette domeinen voor hen blijkbaar geen prioriteit, medio december 2009 stonden er zelfs 116 domeinen die malware verspreidde op één shared hosting server.

Doordat het IP-adres van deze server op diverse "black-lists" zoals op http://hosts-file.net" onclick="window.open(this.href);return false; stond vermeld werden ook legitieme websites automatisch geblokkeerd. Hierover heb ik destijds maanden lang contact over gehad met Strato, helaas bleven oplossingen uit en zelfs simpele opties zoals het verhuizen naar een server waarvan het IP-adres niet op een "black-list" vermeld stond was niet mogelijk.

Het ergste van alles was eigenlijk nog de ontkenning vanuit hun kant dat er websites gehost werden die gecompromitteerd waren en dus malware verspreidde! Uiteindelijk heb ik één van de supportmedewerkers zo'n domein laten bezoeken, en aan de andere kant van de lijn hoorde ik duidelijk het alarmsignaal van Avira afgaan... 8:) Pas vanaf dat moment ging men onderzoek verrichten naar deze domeinen, om een lang verhaal kort te maken was dit probleem na c.a. een maand nog niet opgelost en heb ik uiteindelijk gekozen van een andere hostingprovider.

Hoe de kwaliteit van Strato nu is, en hoe het beleid met geïnfecteerde domeinen is geregeld durf ik niet te zeggen maar voor mij persoonlijk zou ik nooit meer gebruik maken van deze hostingprovider. Niet alleen vanwege dit incident maar ook omdat de capaciteit van een standaard shared-hosting omgeving beduidend lager ligt dan bij andere providers.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Oei, ik ben blij dat ik even informeer. Ik zal ook eens een kijkje nemen bij Antagonist. Bedankt!

Groetjes,
Riet
5
die is ook oké weet ik van een van mijn overgenomen sites, maar ik heb zelf altijd prima ervaringen met (de service van) hostingdiscounter.nl
6
Hostingdiscounter heeft wel weinig ruimte vergeleken bij Antagonist en Strato.
Als je dan toch dat geld wilt betalen met die ruimte kun je ook eens bij Hostingfun.nl kijken, heeft ook prima service.
Greetings, Black Tiger.
7
Maxstar schreef: Hoe de kwaliteit van Strato nu is, en hoe het beleid met geïnfecteerde domeinen is geregeld durf ik niet te zeggen
hallo, nog eventjes een update. Ik heb hier en daar ook in mijn omgeving nog eens wat rondgevraagd en er blijken ook nog wat kennissen bij strato te zitten, allen naar volle tevredenheid. Zij zijn pas ergens na 2009 klant geworden, maar blijkbaar is er dus een hoop verbeterd na die tijd. Ik was al een beetje verbaasd dat mijn docent me iets aanraadde en ik vervolgens zulke slechte verhalen hoorde, maar er zijn dus ook een hoop goede ervaringen :)

Groetjes,
Riet
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “NAS, Cloudopslag & Webhosting (Servers)”