Gesloten
1
Goedemiddag,

Ook ik heb steeds websearch.com als startpagina.
Ik krijg deze niet verwijderd.
Tevens werkt mijn multitouch mousepad van mijn laptop niet meer zo als het hoort.

Graag uw hulp.
Ik heb al een RSIT uitgevoerd.
De log bestanden heb ik hierbij gevoegd.

Mvg

Dee
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo Dee,

:welkom:

Ik zal je logjes bekijken en je verder begeleiden bij het verwijderen van websearch.com.
Binnen enkele minuten zal ik een nieuwe reactie plaatsen met daarin de vervolgstappen.

Het probleem met de touchpad zullen we achteraf onder handen nemen.

Tot dadelijk,
Mako
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
3
Hallo Dee,

We gaan eerst het programma Webssearches van je computer verwijderen.
  1. Druk de toetsencombinatie Afbeelding ingedrukt om het Uitvoeren venster te openen.
    Kopieer hierin onderstaande code en druk op Enter.

    Code: Selecteer alles

    C:\Users\Deanna\AppData\Roaming\webssearches\UninstallManager.exe
    Doorloop de instructies op het scherm om Webssearches van uw computer te verwijderen.
  2. Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download.
    Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe. Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
    • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
    Zoek.exe uitvoeren
    Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
    • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

      Code: Selecteer alles

      chromelook;
      firefoxlook;
      torpigcheck;
      startupall;
      filesrcm;
      C:\Program Files (x86)\SupTab;fs
      C:\Program Files\WindowsApps\29323wamiapps.TubeSave-YouTubeDownloader_1.0.1.41_neutral__a9v63x3ybbrea;fs
      iedefaults;
      {3593C8B9-8E18-4B4B-B7D3-CB8BEB1AA42C};c
      {e1514faa-0f36-4330-8590-ea8c9c0a903f};c
      C:\Program Files (x86)\Gameoff-games;fs
      [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
      "Allin1Convert_8h Browser Plugin Loader 64"=-;r64
      "Safer-Surf"=-;r64
      C:\Program Files (x86)\ver3Safer-Surf;fs
      C:\PROGRA~2\ALLIN1~2;fs
      C:\ProgramData\374311380;vs
      C:\Users\Deanna\AppData\Roaming\webssearches;fs
      C:\Users\Deanna\AppData\Roaming\Systweak;fs
      emptyfolderscheck;delete;
      
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
    Zoek.exe logbestand plaatsen
    • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
4
Hallo Mako,

Daar ben ik weer.
Dat duurde even.

Laptop is opnieuw opgestart.
Het logbestand heb ik hierbij gevoegd
Ik heb antivirus weer aangezet.

Mvg

Deanna
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Goedenavond Deanna,

Start Zoek.exe Afbeelding nogmaals.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe. Zoek.exe uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    autoclean;
    C:\ProgramData\374311380;fs
    C:\WINDOWS\Sysnative\Tasks\ASP;f
    C:\PROGRA~2\SupTab;fs
    C:\ProgramData\Systweak;fs
    C:\WINDOWS\SysNative\config\systemprofile\Searches;fs
    C:\Program Files (x86)\RegClean Pro;fs
    pckaochijkjekcndgjamcfccjimechdg;chr
    chrdefaults;
    shortcutfix;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
6
Hallo Mako,

Ik heb opnieuw zoek exe gestart.

Helaas heb ik nu wel een probleem.
Als ik op de laptop internet opstart kan ik wel een website opzoeken, maar kan ik er niet in verder. Bv pcwebplus site kan ik wel opzoeken. Kom er ook in. Alleen wanneer ik bv op inloggen klik, gaat ie niet verder. Dat heb ik ook bij andere sites.

Ik heb nu ingelogd via mijn telefoon.
Graag je hulp.

mvg

Deanna
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Hoi Deanna,

Voor je laatste gebruik van Zoek.exe heb je deze niet naar je bureaublad gedownload maar direct vanuit je internetbrowser op Uitvoeren gedrukt. Hierdoor kan Zoek.exe niet alle opdrachten goed uitvoeren. Kan je de tool downloaden naar je bureaublad en van daar uitvoeren met onderstaande code aub?
Launched: C:\Users\Deanna\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\IE\DIE8DPBX\zoek.exe [Scan all users] [Script inserted]
  1. Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download.
    Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe. Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
    • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
    Zoek.exe uitvoeren
    Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
    • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

      Code: Selecteer alles

      chromelook;
      autoclean;
      C:\Users\Deanna\Desktop\jZip.lnk;f
      
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
    Zoek.exe logbestand plaatsen
    • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
  2. Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

    AdwCleaner uitvoeren
    • Sluit alle openstaande vensters.
    • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Klik vervolgens op de knop Scannen.
    • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
    • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
    • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
    • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
    AdwCleaner logbestand plaatsen
    • Voeg het logbestand met de naam "AdwCleaner[S0].txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map "C:\AdwCleaner")
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Dee schreef:Helaas heb ik nu wel een probleem.
Als ik op de laptop internet opstart kan ik wel een website opzoeken, maar kan ik er niet in verder. Bv pcwebplus site kan ik wel opzoeken. Kom er ook in. Alleen wanneer ik bv op inloggen klik, gaat ie niet verder. Dat heb ik ook bij andere sites.
Dat is best vreemd... Welke internetbrowser gebruik je (vermoedelijk Internet Explorer)? En heb je dit probleem ook bij andere browsers?
Krijg je een bepaalde foutmelding te zien of loopt de browser gewoon vast?
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
8
Goedemorgen Mako,

Ik heb " zoek exe " gedownload naar mijn bureaublad, maar krijg het niet voor elkaar om het met de code
" Launched: C:\Users\Deanna\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\IE\DIE8DPBX\zoek.exe [Scan all users] [Script inserted] " uit te voeren.

Kun je me daarin begeleiden?

Voor wat betreft het openen van websites.
Openen gaat wel, maar ik kan er niet in verder. Dit geldt overigens niet voor alle website. (heb ik al uitgeprobeerd)
Ik krijg geen melding. Je ziet dat ik erop klik, maar vervolgens gebeurd er niets. Systeem loopt voor de rest niet vast of zo. Kan met het pijltje gewoon terug naar vorige pagina.
Het vreemde is dat als ik vanuit mijn mail een link van de desbetreffende sites kopieer naar internet, ik van daaruit wel kan inloggen ed.

Bijvoorbeeld deze link: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 06&t=15372" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder gebruik ik inderdaad Internet Explorer. Een andere Browser heb ik niet geïnstalleerd.

Mvg

Deanna
9
Hallo Deanna,
Dee schreef:Ik heb " zoek exe " gedownload naar mijn bureaublad, maar krijg het niet voor elkaar om het met de code
" Launched: C:\Users\Deanna\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\IE\DIE8DPBX\zoek.exe [Scan all users] [Script inserted] " uit te voeren.

Kun je me daarin begeleiden?
Het lijntje dat je probeerde in te voeren bij Zoek.exe was louter ter illustratie dat je Zoek.exe niet van de juiste locatie had gestart. ;)
Je mag in Zoek.exe volgende code opgeven:

Code: Selecteer alles

chromelook;
autoclean;
C:\Users\Deanna\Desktop\jZip.lnk;f
Volgens je vorige logje van Zoek.exe zou er wel een Chromium browser aanwezig zijn (variant van Google Chrome). Hoe dan ook zullen we dit probleem nog even verder bekijken, al zou ik eerst je browser(s) vrij willen stellen van de adware. Op die manier sluiten we uit dat deze er mee gemoeid is.

Probeer Zoek.exe en AdwCleaner dus nog even uit te voeren. Ik zie de logjes wel verschijnen :).
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
10
Hallo Mako,

Oh, Oké dan. ;D

Zoek exe had ik vanochtend al naar bureaublad gedownload en van daaruit uitgevoerd.
AdwCleaner heb ik zojuist gedaan.

Beide bestandjes heb ik hierbij gevoegd.

Inmiddels heb ik Google Chrome toegevoegd.
Kan ik tenminste vanaf mijn laptop inloggen op jullie site. Wel net zo makkelijk.

Mvg

Deanna
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Hallo Deanna,

Zozo, daar werd behoorlijk wat rommel verwijderd. Ik had graag nog 1 controle gedaan om zeker te zijn dat alles voor goed weg is...
  1. Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
    • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
    • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
    • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
    • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
    • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
    • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
      • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
      • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
      • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
      • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
      • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
      • Selecteer het laatste Scanlogboek en klik op de knop Bekijk.
      • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
      • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    Afbeelding MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen
    • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
  2. Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
    Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
    Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
    Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

    Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
    • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
    • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
    Farbar Recovery Scan Tool logbestand plaatsen
    • Voeg het logbestand met de naam "FRST.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
    • Het logbestand met de naam "Addition.txt" hoeft u niet te plaatsen, alleen wanneer hier specifiek om wordt gevraagd.
    • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
12
Hoi Mako,

Bijgaand alvast het logboek vanuit MalwareBytes.

Mvg

Deanna
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
Hallo Mako,

Bijgaand de overige logbestanden.

Mvg

Deanna
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Goedenavond Deanna,

Alle logjes zien er goed uit hoor! Heb je momenteel nog klachten m.b.t. websearch.com?
Zo niet kunnen we over gaan tot het opruimen van de gebruikte tools en logjes.

PS: Hoe gaat het met Internet Explorer? Kan je daar intussen al opnieuw inloggen op bepaalde websites?
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
15
Hallo Mako,

Mooi dat de logjes er goed uit zien.
Ik heb geen klachten meer v.w.b. websearch.com. :good:

Internet Explorer werkt nog steeds niet goed. Jammer genoeg.
Gebruik nu tijdelijk Google Chrome.

Mvg

Deanna
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”