Plaats reactie
1
Hallo,

Ik wil volgende week mijn pc een opknapbeurt geven door mijn ram geheugen te verhogen (wat geen probleem is) en mijn windows xp opnieuw te installeren.
Nu heb ik een gekopieerde cd van XP proffesional en een legale licentiesticker, kan je die 2 combineren en een legale XP versie hebben? ???
Ik heb deze pc bij de computerwinkel gekocht (zo'n 2 jaar terug) dus ik weet niet wat voor licentie het is.
er staan wel 2 product key's op, 1 voor XP en 1 voor windows 2000...
2
Je kan met een willekeurige cd Windows XP installeren, en dan met je huidige licentie activeren.

Ik weet niet of je Windows XP home of Professional hebt.?

Verder kan je geen gebruik maken van een unattented Windows, dit is een versie waarmee geknoeid is met betrekking tot het activeren e.d.

Op de Licentie sticker staat welke versie je hebt Windows XP Home / Professional en of het om een OEM of een retail versie gaat.

Als je dit nog even kan melden kan ik je verder op weg helpen.
3
het is een XP professional versie, maar hoe kan ik zien of het een OEM versie is? (de cd krijg ik vogende week binnen, van mijn vriendin)
4
Op de licentiesticker van Windows staat of het wel of geen OEM versie is.

Als er op de sticker geen OEM staat achter Windows XP professional dan is het een retail versie.

Als je dan een willekeurige XP professional CD gebruikt kan je hem met je eigen licentie code installeren en registreren.
5
admin schreef:Op de licentiesticker van Windows staat of het wel of geen OEM versie is.

Als er op de sticker geen OEM staat achter Windows XP professional dan is het een retail versie.

Als je dan een willekeurige XP professional CD gebruikt kan je hem met je eigen licentie code installeren en registreren.
er staat inderdaad geen OEM het staat er zo op de sticker:
Windows XP Professional 1-2 CPU (wat betekend dat laatste dan?)
6
Ik heb de topic titel iets aangepast.

Verder houdt de 1-2 CPU in dat je deze licentie ook kan gebruiken op een PC met 2 Processoren.
7
Phoenix schreef:Ik heb de topic titel iets aangepast.

Verder houdt de 1-2 CPU in dat je deze licentie ook kan gebruiken op een PC met 2 Processoren.
Bedoel je een dual core processor?
8
Een Dual of DUO core processor in één processor met twee core's, de vermelding op de licentiesticker betekend dat deze gebruikt mag worden op computers waar één of twee afzonderlijke cpu's in zitten.

Verder kan je gewoon een XP professional CD gebruiken en deze installeren en registreren met jouw licentie code.
9
admin schreef:Een Dual of DUO core processor in één processor met twee core's, de vermelding op de licentiesticker betekend dat deze gebruikt mag worden op computers waar één of twee afzonderlijke cpu's in zitten.

Verder kan je gewoon een XP professional CD gebruiken en deze installeren en registreren met jouw licentie code.
Ik heb net bij mijn systeemeigenschappen gekeken en toen zag ik dit staan:
*****-OEM-*******-*****
(heb de cijfers even vervangen door *)
Maar daar staat dus wel OEM in. ik ben dus even de draad kwijt. ???
10
Tsja ik heb laatst wat navraag gedaan naar de verschillende versie van Windows.

Een OEM versie is gekoppeld aan de hardware en mag dan officieel ook niet op een andere PC geinstalleerd worden, met een retail versie mag dit wel.

Dus je kan gewoon een Windows XP professional (OEM) cd gebruiken met je huidige licentie.

Hier nog wat extra info over de verschillende windows versies.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=8&t=140
12
Als er op je PC wordt aangegeven dat er een OEM versie is geinstalleerd dan staat er waarschijnlijk een andere versie op de PC dan waar je een Licentie van Hebt.

Kijk eens met het volgende programma of de licentie code van de geinstalleerde Windows versie overeen komt met de code op de sticker.

http://magicaljellybean.com/keyfinder/
13
admin schreef:Als er op je PC wordt aangegeven dat er een OEM versie is geinstalleerd dan staat er waarschijnlijk een andere versie op de PC dan waar je een Licentie van Hebt.

Kijk eens met het volgende programma of de licentie code van de geinstalleerde Windows versie overeen komt met de code op de sticker.

http://magicaljellybean.com/keyfinder/
Ik heb het gedaan, de licentiecode is hetzelfde... :o
14
Dan kan je gewoon gebruik maken van een willekeurige XP professional CD, want de licentie maakt uit of het een OEM of Retail e.d. is, en niet de CD.
15
admin schreef:Dan kan je gewoon gebruik maken van een willekeurige XP professional CD, want de licentie maakt uit of het een OEM of Retail e.d. is, en niet de CD.
okey, gelukkig maar, ik ga het woensdag doen, ik laat voor de installatie mijn C schijf formatteren zoals ook op de site staat, als ik er niet uit kom, kan ik via de pc van me ouders kijken op deze site, dus het moet goed komen. :)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”