AwesomeHP

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gesloten
Gebruikersavatar
arendsoog
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2014 18:42
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: vista

#1

12 feb 2014 12:12

Hallo, Op mijn vaste computer opent als startpagina AwesomeHP ipv Google. Hoe kan ik dit verwijderen?
Gebruikersavatar
Kape
VIP PC Helpforum
Berichten: 550
Lid geworden op: 18 jun 2010 09:34
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Win 7
AV: AVG
FW: Comodo

#2

12 feb 2014 13:23

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Downloaden RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
RSIT Logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Gebruikersavatar
arendsoog
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2014 18:42
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: vista

#3

12 feb 2014 15:03

bijgaand de log
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Kape
VIP PC Helpforum
Berichten: 550
Lid geworden op: 18 jun 2010 09:34
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Win 7
AV: AVG
FW: Comodo

#4

12 feb 2014 15:15

Download Afbeelding Zoek.zip naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe. Zoek.exe uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    {7F6AFBF1-E065-4627-A2FD-810366367D01};c
    {ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113};c
    Npggsvc;s
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{7F6AFBF1-E065-4627-A2FD-810366367D01}];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\ApnUpdater];r
    C:\Program Files\Ask.com;fs
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\My Web Search Bar Search Scope Monitor];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\MyWebSearch Email Plugin];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\SweetIM];r
    C:\Program Files\SweetIM;fs
    C:\Program Files\SupTab;fs
    autoclean;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Gebruikersavatar
arendsoog
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2014 18:42
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: vista

#5

12 feb 2014 19:27

bijgaand log
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Kape
VIP PC Helpforum
Berichten: 550
Lid geworden op: 18 jun 2010 09:34
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Win 7
AV: AVG
FW: Comodo

#6

12 feb 2014 19:52

Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\Services\MyWebSearchService];r
    C:\Windows\system32\tasks\0;fs
    C:\Windows\system32\tasks\4777;fs
    C:\Users\Marcel\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\3g0dhqkb.default\extensions\engine@plasmoo.com;fs
    C:\Users\Marcel\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\3g0dhqkb.default\extensions\staged-xpis;fs
    C:\Users\Marcel\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\3g0dhqkb.default\extensions\{20a82645-c095-46ed-80e3-08825760534b};fs
    C:\Program Files\Mozilla Firefox\extensions\{CAFEEFAC-0016-0000-0015-ABCDEFFEDCBA};fs
    C:\Program Files\Mozilla Firefox\extensions\{CAFEEFAC-0016-0000-0017-ABCDEFFEDCBA};fs
    C:\Program Files\Mozilla Firefox\extensions\{CAFEEFAC-0016-0000-0018-ABCDEFFEDCBA};fs
    C:\Program Files\MyWebSearch;fs
    C:\Users\Wes\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\vdseezmt.default\extensions\firebug@software.joehewitt.com;fs
    Lecpjhggilhbceadobnggaagnpfpafhg;chr
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Gebruikersavatar
arendsoog
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2014 18:42
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: vista

#7

12 feb 2014 21:38

de zoek.exe gaat niet verder, heeft al een uur niets meer gedaan, Kan het ook niet sluiten, zie bijgaand resultaat:
Zoek.exe v5.0.0.0 Updated 10-February-2014
Tool run by Marcel on wo 12-02-2014 at 20:08:36,31.
Microsoft® Windows Vista™ Home Premium 6.0.6002 Service Pack 2 x86
Running in: Normal Mode Internet Access Detected
Launched: C:\Users\Marcel\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\7TTEXLT1\zoek.exe [Scan all users] [Script inserted]

===== Runcheck 20:10:10,36 =====

--- Create Environment Variables 20:10:11,15
--- Checking Input 20:10:34,30
--- AU AppData Check 20:10:39,12
--- Remove From Windows Installer 20:10:53,88
--- IE Startpage Check 20:14:41,53
--- Program Files DB Check 20:15:16,92
--- C:\Users\Bo\AppData\Roaming DB Check 20:16:12,33
--- C:\Users\Default\AppData\Roaming DB Check 20:16:12,33
--- C:\Users\Default User\AppData\Roaming DB Check 20:16:12,33
--- C:\Users\Marcel\AppData\Roaming DB Check 20:16:12,33
--- C:\Users\Siem\AppData\Roaming DB Check 20:16:12,33
--- C:\Users\Wes\AppData\Roaming DB Check 20:16:12,33
--- C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\Roaming DB Check 20:16:12,33
--- C:\Windows\serviceprofiles\networkservice\AppData\Roaming DB Check 20:16:12,33
--- C:\Windows\serviceprofiles\Localservice\AppData\Roaming DB Check 20:16:12,33
--- C:\Users\Marcel DB Check 20:19:06,06
--- C:\ProgramData DB Check 20:19:26,33
--- C:\Users\Bo\AppData\Local DB Check 20:19:28,28
--- C:\Users\Default\AppData\Local DB Check 20:19:28,28
--- C:\Users\Default User\AppData\Local DB Check 20:19:28,28
--- C:\Users\Marcel\AppData\Local DB Check 20:19:28,28
--- C:\Users\Siem\AppData\Local DB Check 20:19:28,28
--- C:\Users\Wes\AppData\Local DB Check 20:19:28,28
--- C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\Local DB Check 20:19:28,28
--- C:\Windows\serviceprofiles\networkservice\AppData\Local DB Check 20:19:28,28
--- C:\Windows\serviceprofiles\Localservice\AppData\Local DB Check 20:19:28,28
--- C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs DB Check 20:21:28,88
--- C:\Users\Marcel\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs DB Check 20:21:38,53
--- Tasks DB Check 20:21:43,70
--- Downloads DB Check 20:21:47,48
--- C:\Users\Bo\AppData\LocalLow DB Check 20:21:53,26
--- C:\Users\Marcel\AppData\LocalLow DB Check 20:21:53,26
--- C:\Users\Siem\AppData\LocalLow DB Check 20:21:53,26
--- C:\Users\Wes\AppData\LocalLow DB Check 20:21:53,26
--- C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\LocalLow DB Check 20:21:53,26
--- C:\Windows\serviceprofiles\networkservice\AppData\LocalLow DB Check 20:21:53,26
--- Tasks2 DB Check 20:23:20,34
--- Documents DB Check 20:23:44,26
--- C:\Users\Bo\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\aity63cl.default DB Check 20:23:50,05
--- C:\Users\Marcel\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\3g0dhqkb.default DB Check 20:23:50,05
--- C:\Users\Wes\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\vdseezmt.default DB Check 20:23:50,05
--- C:\Users\Marcel\Desktop DB Check 20:24:00,52
--- Services DB Check 20:24:13,50
--- FF prefs.js DB Check 20:24:54,91
--- Del by CLSID 20:26:56,75
--- Delete Services 20:27:54,63
--- Registry Fix 20:27:57,87
--- Delete files\folders 20:27:57,92
--- Create Backups 20:27:58,06
--- Firefox Extensions 20:28:15,36


Wat nu?
Gebruikersavatar
Kape
VIP PC Helpforum
Berichten: 550
Lid geworden op: 18 jun 2010 09:34
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Win 7
AV: AVG
FW: Comodo

#8

13 feb 2014 07:11

Dit is een overzicht van de uitgevoerde onderdelen van zoek.exe. Kijk eens in je C-partitie of je daar het bestand zoek-results.log kan vinden. Zo ja, hang dat als bijlage in je volgende bericht.
Gebruikersavatar
arendsoog
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2014 18:42
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: vista

#9

18 feb 2014 10:25

Hallo, Bijgaand bestandje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Kape
VIP PC Helpforum
Berichten: 550
Lid geworden op: 18 jun 2010 09:34
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Win 7
AV: AVG
FW: Comodo

#10

18 feb 2014 14:49

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Clean.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
AdwCleaner logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "AdwCleaner[S0].txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map "C:\AdwCleaner")
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Gebruikersavatar
arendsoog
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2014 18:42
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: vista

#11

18 feb 2014 20:13

zie logbestand bijgaand.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Kape
VIP PC Helpforum
Berichten: 550
Lid geworden op: 18 jun 2010 09:34
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Win 7
AV: AVG
FW: Comodo

#12

18 feb 2014 21:43

Dit heeft nog behoorlijk wat rotzooi verwijderd. Alles OK nu met startpagina's :?:
Gebruikersavatar
arendsoog
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2014 18:42
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: vista

#13

19 feb 2014 19:49

Ja, alles gaat weer zoals ik wil, erg bedankt voor je hulp :bow:
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”