Ziggo brief

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gesloten
Gebruikersavatar
wveen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2013 08:57
AV: avg

#1

06 okt 2013 09:05

Bijgaand de betreffende logbestanden,

bedankt zover

Arnold
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41812
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#2

06 okt 2013 09:56

Hallo en welkom op het forum,

Download Afbeelding Zoek.zip naar het bureaublad.
  1. Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  2. Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    iedefaults;
    torpigcheck;
    qvo6.com;ff
    chromelook;
    firefoxlook;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Gebruikersavatar
wveen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2013 08:57
AV: avg

#3

06 okt 2013 11:15

Het zoek-result log
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41812
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#4

06 okt 2013 11:22

Start Afbeelding Zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Windows\Sysnative\Tasks\Desk 365 RunAsStdUser;f
    C:\ProgramData\StarApp;fs
    C:\ProgramData\eSafe;fs
    C:\ProgramData\InstallMate;fs
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Gebruikersavatar
wveen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2013 08:57
AV: avg

#5

06 okt 2013 11:42

weer een zoek-results
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41812
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#6

06 okt 2013 11:55

Hoi,

Op deze computer geen spoor te vinden van de Toprig infectie, wel van de Qvo6 adware want daar had je blijkbaar wel last van.

1. Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Clean.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Het logbestand wordt eveneens opgeslagen op de systeemschijf in de map C:\AdwCleaner als AdwCleaner[S0].txt.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

2. Download Afbeelding MalwareBytes' Anti-Malware en sla het op je bureaublad op.
  • Dubbelklik op mbam-setup-x.xx.x.xxx.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Wanneer u een beveiligingswaarschuwing van Windows krijgt klikt u op de knop "uitvoeren".
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Als de installatie gereed is staat de optie Start de gratis probeerversie van Malwarebytes Anti-Malware PRO aangevinkt.
  • Wanneer u hier geen gebruik van wilt maken, vink deze optie dan uit.
  • Klik vervolgens op "Voltooien" om de installatie af te ronden.
  • Vervolgens wordt er automatisch een update uitgevoerd, als dit gereed is klikt u op de knop "OK".
  • Malwarebytes Anti-Malware wordt nu gestart, klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Als de scan gereed is klik dan op de knop "bekijk resultaten".
  • Zorg ervoor dat alle items staan aangevinkt, als dit niet zo is klik dan met de rechtermuisknop op één van de items en kies "Selecteer alle objecten"
  • Klik vervolgens op de knop "Verwijder geselecteerde".
  • Wanneer de scan gereed is wordt er in kladblok een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in het volgende bericht. (Het logbestand is tevens terug te vinden onder het tabblad logbestanden).
  • Bij de melding "DRINGEND! Je moet je computer opnieuw opstarten om alle actieve infecties volledig te verwijderen." klikt u op JA om de computer opnieuw op te starten.
Gebruikersavatar
wveen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2013 08:57
AV: avg

#7

06 okt 2013 12:28

Bijgaand de twee logs
Qvo6 had ik gezien en al eerder zoveel mogelijk verwijderd, maar blijkbaar niet alles.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41812
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#8

06 okt 2013 12:29

Hoi,

Dit ziet er allemaal picobello uit, zijn er nog andere computers die aangesloten zijn op dezelfde internetverbinding?
Gebruikersavatar
wveen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2013 08:57
AV: avg

#9

06 okt 2013 12:41

We hebben nog een tablet, maar hierop is nooit iets gedownload alleen op internet gekeken.
Verder een oude PC met veel problemen, maar die nu niet meer werkt na formatteren en gedeeltelijke herinstallatie van Vista (liep vast). Deze kan ik helemaal niet meer opstarten. Dit is sinds ongeveer een maand. Mogelijk dat hier het virus op zat, maar dan moet dat wel minstens een maand geleden door Ziggo zijn gedetecteerd.
Mocht ik deze weer op gang krijgen dan is de HD geformatteerd en ik neem aan dat een eventueel virus dan weg is.

Groeten,
Arnold
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41812
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#10

06 okt 2013 12:48

Hoi,

Een tablet kan niet geinfecteerd raken met de Torpig trojan, maar wat betreft de andere computer zou het heel goed mogelijk zijn dat deze de oorzaak is.
Als deze geheel geformatteerd is dan is de malware inderdaad ook verwijderd.

Mocht je hulp nodig hebben bij het herstellen van deze computer kan je natuurlijk ook altijd terecht op het forum Computerproblemen & vragen [software] of [hardware]. :good:
Gebruikersavatar
wveen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2013 08:57
AV: avg

#11

06 okt 2013 12:51

Bedankt, ook voor de laatste aanbeveling.

groeten,
Arnold
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41812
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#12

06 okt 2013 12:52

Hoi,

Graag gedaan... :good:

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”