Plaats reactie
16
Dank je.

Dus voordat die versie 3.0 wordt gelanceerd, doe ik er goed aan om Avira free weer te gebruiken met de windows firewall, en wanneer versie 3.0 actief is om dan Avira free te verwijderen met daarnaast HitmanPro.Alert in de betaalde versie dacht ik.

Ingewikkeld verhaal, maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.
19
Even terugkomend op het voorgaande.

Ik heb inmiddels Avira free geïnstalleerd met daarnaast de Windows firewall, en zoals bekend MBAM Premium.
Maar nu hedenochtend liet ik MBAM de dagelijkse scan uitvoeren, en vond deze al gelijk malware en werd geadviseerd deze in quarantaine te zetten wat ik dan ook toestond, maar op het moment dat ik daarop klikte kwam Avira gelijk met de mededeling dat een programma iets in het register wilde veranderen en daarom dit had geblokkeerd en raadde mij aan een volledig scan uit te voeren.

Dit heb ik dan ook gedaan, maar er werd niets gevonden, tevens heb ik daarna opnieuw MBAM laten scannen en werd ook niets gevonden, en kan ik daaruit op maken dat de malware toch in quarantaine is gezet.

Mooi zou je denken, maar ik heb die pc net 1 week en dan nu al dit.
Dus mijn vraag, is die Windows firewall wel te vertrouwen, of is de combinatie van beide wel in orde, ik bedoel dus Avira met MBAM, de Windows firewall buiten beschouwing gelaten, alhoewel ik die nooit vertrouwd heb moet ik zeggen.

Ik heb nog overwogen alsnog de comodo firewall te installeren, maar daar zit ook weer internet security ingebouwd en dan krijg ik denk weer een conflict met Avira,tenzij ik die los van elkaar kan gebruiken.
Voor zover ik lees komt deze laatste als firewall wel als beste uit de bus.

Graag Uw mening hierover.

Groet.
Nico
20
Hallo,

Plaats het logje van mbam eens:

Doe daarvoor het volgende: Start MBAM.
  • Klik in de bovenbalk op "Geschiedenis".
  • Klik vervolgens op de optie programmalogboeken.
  • Je vindt nu zowel een scan-log als ook beschermingslogs.
  • Dubbelklik nu op de vermelding "Scanlogboek".
  • Er opent nu een nieuw venster: links onderaan zie je nu twee knoppen (Exporteer & Kopieer naar klembord).
  • Klik nu op de knop Exporteer en kies voor Tekstbestand *(txt).
  • Sla dit kladblok bestand op kies daarvoor bv. het bureaublad en sla het daar op onder vermelding van MBAM scanlog.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
21
Het hele verhaal is deze:

Malwarebytes Anti-Malware
http://www.malwarebytes.org

Scandatum: 3-12-2016
Scantijd: 09:10
Logboekbestand: 
Beheerder: Ja

Versie: 2.2.1.1043
Malware-database: v2016.12.03.04
Rootkit-database: v2016.11.20.01
Licentie: Premium
Malware-bescherming: Ingeschakeld
Bescherming tegen kwaadaardige websites: Ingeschakeld
Zelfbescherming: Uitgeschakeld

Besturingssysteem: Windows 10
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: User

Scantype: Bedreigingsscan
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 308659
Verstreken tijd: 4 min, 12 sec

Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Uitgeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Ingeschakeld
POA: Ingeschakeld

Processen: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Modules: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutels: 2
RiskWare.IFEOHijack, HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\IMAGE FILE EXECUTION OPTIONS\CHROME.EXE, In quarantaine, [5b95677ba1f9c67048c00948b44f9967], 
RiskWare.IFEOHijack, HKLM\SOFTWARE\WOW6432NODE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\IMAGE FILE EXECUTION OPTIONS\CHROME.EXE, In quarantaine, [2dc33ba735658da924e4005160a34db3], 

Registerwaarden: 2
RiskWare.IFEOHijack, HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\IMAGE FILE EXECUTION OPTIONS\CHROME.EXE|Debugger, "C:\Program Files (x86)\AVG\AVG PC TuneUp\TUAutoReactivator64.exe", In quarantaine, [5b95677ba1f9c67048c00948b44f9967]
RiskWare.IFEOHijack, HKLM\SOFTWARE\WOW6432NODE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\IMAGE FILE EXECUTION OPTIONS\CHROME.EXE|Debugger, "C:\Program Files (x86)\AVG\AVG PC TuneUp\TUAutoReactivator64.exe", In quarantaine, [2dc33ba735658da924e4005160a34db3]

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Mappen: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestanden: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke Sectoren: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)
22
En nog even dit, inmiddels heb ik dan toch maar de Comodo Firewall geïnstalleerd, maar nu blijkt  staan er wel 2 firewalls aan en zoals ik al eerder heb meegemaakt is dat als de Windows firewall uitschakel Avira een gesloten paraplu toont als zijne dat de firewall uitgeschakeld staat terwijl comodo actief is. 

Ergens moet dit opgelost kunnen worden weet ik mij te herinneren, maar weet niet meer hoe, wellicht dat dit bij jullie bekend is.
23
Hallo,

De troep die Mbam heeft gevonden is mee gekomen met het installeren van: C:\Program Files (x86)\AVG\AVG PC TuneUp
Dit heeft niks te maken met een firewall de firewall van Avira samen met die van Windows is genoeg. Van welke site heb je het gedownload?
Wil je toch Comodo erbij gaan gebruiken kan je de fireewall van Avira zo uitzetten.


Instructies

1 Met de rechtermuisknop op het "AntiVir Guard"-pictogram in het systeemvak van de taakbalk. De AntiVir Guard pictogram ziet eruit als een open paraplu in een rood vak.
2 Klik op 'Firewall' in het pop-upmenu.
3 Klik op "Firewall uitschakelen" als u wilt uitschakelen van de Firewall. Windows wordt een pop-up bericht weergegeven waarin wordt bevestigd dat de Avira Firewall is uitgeschakeld.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
24
Nu dat ik heb begrepen dat de Windows firewall samen met Avira voldoende is heb ik inmiddels de comodo firewall verwijderd.
Het programma AVG PC TuneUp heb ik dacht ik via AVG zelf gedownload en eigenlijk omdat ik daar op mijn vorige laptop een licentie voor had lopen en ik mij afvroeg of deze op meerdere computers gebruikt kon worden, echt nodig heb ik deze niet op deze laptop, daar deze over genoeg snelheid beschikt.

Is dit programma dan niet goed?
Op de vorige laptop leek alles wel sneller te gaan met het gebruik van dat programma.
Maar goed als dit tot problemen lijd ga ik deze desnoods verwijderen.
25
Nipcweb schreef: Is dit programma dan niet goed?
Op de vorige laptop leek alles wel sneller te gaan met het gebruik van dat programma.
Maar goed als dit tot problemen lijd ga ik deze desnoods verwijderen.
Dit programma is niet echt nodig, met cleaners heb je het gevaar dat er wel eens teveel word verwijderd als je lief is.
Hierdoor kan je schade aanrichten aan je besturings-systeem die dan niet meer te repareren valt dus ik ben er meestal voorzichtig mee.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
26
Dus is het advies deze te verwijderen.

Ik heb bij dit programma gemerkt dat deze programma's die op de achtergrond draaien en op het moment niet gebruikt worden om deze in de slaapstand te zetten en weer te activeren wanneer deze nodig zijn.
Of dit alles flauwekul is weet ik natuurlijk niet.
Dit programma wil ook steeds mijn computer scannen, maar hou dit steeds tegen omdat deze o.a het register controleert en daar heb inmiddels wel het een het ander van geleerd om daar niet in te rommelen, dit gaat overigens ook op voor het programma Ccleaner die gebruik ook liever niet meer.

Uiteindelijk, als deze wat vinden, heb ik geen kennis van zaken en om zomaar maar alles goed te vinden, nee dus deze ook niet meer.

Eigenlijk moet er gewaarschuwd worden bij dit soort programma's dat deze alleen te gebruiken zijn door ervaren gebruikers met voldoende kennis.
27
Nipcweb schreef:Dus is het advies deze te verwijderen.

Ik heb bij dit programma gemerkt dat deze programma's die op de achtergrond draaien en op het moment niet gebruikt worden om deze in de slaapstand te zetten en weer te activeren wanneer deze nodig zijn.
Of dit alles flauwekul is weet ik natuurlijk niet.
Dit programma wil ook steeds mijn computer scannen, maar hou dit steeds tegen omdat deze o.a het register controleert en daar heb inmiddels wel het een het ander van geleerd om daar niet in te rommelen, dit gaat overigens ook op voor het programma Ccleaner die gebruik ook liever niet meer.

Uiteindelijk, als deze wat vinden, heb ik geen kennis van zaken en om zomaar maar alles goed te vinden, nee dus deze ook niet meer.

Eigenlijk moet er gewaarschuwd worden bij dit soort programma's dat deze alleen te gebruiken zijn door ervaren gebruikers met voldoende kennis.
Ccleaner is meestal één van de betrouwbaarste maar er kan altijd wat mis gaan daarom moet je Ccleaner altijd een back-up laten maken (wat hij aangeeft voor je dingen uit het register laat verwijderen) dan heb je daarna nog de mogelijkheid om het terug te plaatsen. Maar kijk altijd uit met reg cleaners.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
28
Oke wederom bedankt.

Overigens heb ik die mogelijkheid van Ccleaner om een backup te maken voordat er iets verwijderd wordt nooit meer aangetroffen, was vroeger wel het geval.
Of ik moet het over het hoofd hebben gezien, en dat het nu ergens anders staat.

En ook nog even een andere vraag, bij mijn vorige laptop  adviseerde de fabrikant van de laptop mij om een hersteldisk aan te maken, en dat heb ik ook gedaan, weliswaar nog onder Vista, maar bij deze met W10 wordt daar niet over gerept en de winkelier zei mij dat dit niet nodig was, maar ik heb helemaal niets van W10 erbij gekregen, om als het nodig is, om weer vanaf een disk of usb stick op te kunnen starten.

Nu lees ik wel dat die mogelijkheid bestaat om een herstelstation aan te maken, een dvd brander heb ik niet, zit niet bij deze laptop, maar kan ook op een usb stick heb ik begrepen.

Nu dus mijn vraag, kan ik die nog maken nu dat ik deze laptop al een week in gebruik heb?
29
Hallo,


Hier enkele tips:
In Windows 10 staat systeemherstel uit zet die als eerste aan.
Verder lees handleidingen en tips eens door daar staan veel nuttige tips; viewforum.php?f=370

Hier hoe Ccleaner werkt;

Download Afbeelding CCleaner naar het bureaublad.

Installeer CCleaner en start CCleaner op.
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”