Plaats reactie
1
Ik ga mijn laptop aan iemand geven maar ik wil wel dat die niets van mijn gegevens mogen weten , welke websites ik bezoekt heb , mijn wachtwoorden , ... Ik werk meestal in een Inprivate scherm maar weet niet of dit voldoende is . Kan iemand mij hiermee helpen aub . Thx
2
Het topic staat bij de Handleidingen maar een moderator zal dit wel verplaatsen.
Natascha schreef:Ik ga mijn laptop aan iemand geven maar ik wil wel dat die niets van mijn gegevens mogen weten , welke websites ik bezoekt heb , mijn wachtwoorden , ...
Als eerste zal je dan de laptop moeten formatteren en Windows opnieuw moeten installeren.
Maar dan nog kunnen de handige jongens en meisjes er terug allerlei data vanaf halen die niet overschreven zijn.

Wil je enige zekerheid hebben kan je de HDD wipen met DBAN http://www.dban.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hierna kan je dan Windows opnieuw installeren en dan is het voor de handige jongens en meisjes al een stuk moeilijker om data terug te halen.

Wil je zekerheid voor alles verwijder dan de HDD en vervang deze voor een nieuwe en zet daar Windows weer op.
Een laptop HDD heb je al voor een paar tientjes 59 euro en dan kan je je eigen HDD uit de laptop gebruiken als externe schijf en in een USB-case plaatsen.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”