Plaats reactie
1
Probleem is eigenlijk de brief zelf. Riekt erg naar een manier om je te strikken voor de betaalde virus-service tec van Ziggo zelf!

Inmiddels bezig drie PC's te scannen. Een Acer (32b) met XP. sp3: uitvoerig gescand met Avast: een worm > verwijderd. Vervolgens met een/de F-secure disk: niets gevonden. Vervolgens volgens jullie instructies met RSIT, HitMAn en MBAM.
Resultaat: 3x nul, zie bijlagen.

Voor de andere PC's zal ik een nieuw topic maken.
Ben nu wel benieuwd of en hoe Ziggo zal gaan reageren. Is daar ervaring mee inmiddels?

Met vr gr
Willem
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo en welkom op het forum,

Niet alleen Ziggo verstuurt dit soort brieven maar ook XS4all doet dat, maar dit gebeurt geheel automatisch wanneer er op het gebruikte IP waarnemingen zijn die gekoppeld worden aan bepaalde malware.

Download Afbeelding zoek.exe naar het bureaublad.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB};c
    {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C};c
    C:\WINDOWS\tasks\lehtfjf.job;fs
    C:\Documents and Settings\willem\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\yg8bdnll.default\extensions\toolbar@ask.com;fs
    C:\Documents and Settings\willem\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\yg8bdnll.default\searchplugins\askcom.xml;f
    chromelook;
    firefoxlook;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows XP”