Plaats reactie
16
Heb je andere pc downloaden bij de de diagnostic voor schrijven die ff laten draaien .welke fout code heb je bij bod 0x00000004e ?
Staan er hoofd letters boven.
Staat er iets onder bijv ipghs. Sys als voorbeeld dit
DE KUNST VAN INSTALLEREN IS ! ZOVEEL MOGELIJK VINKJE'S UITZETTEN
17
Sorry maar begrijp niets uit je verhaal. Wat ik begrijp is of ik een andere PC heb? Nee die heb ik niet. Verder heb ik op deze PC al een programmaatje laten draaien om mijn schijf te laten controleren op fouten. De schijf is helemaal schoon.
Misschien dat er nog iets uit eventvwr is te halen? Weet alleen niet waar ik dan moet kijken.
18
Altijd krijg bij bsod scherm een code
0x0000000... o.i.d.
Daaronder kan ook iets van
....exe of . Sys( met daar iets voor staan .)
Bovenaan in scherm kan in hoofdletters
Bijv. DRIVER IS LESS EGAL
OF ..KERNEL IN PAGE
zijn de meest voorkomende .
Wd schijven hebben eigen tool short test.
Long test die is het beste. .
Liefst eigen tool fabrikant gebruiken .
DE KUNST VAN INSTALLEREN IS ! ZOVEEL MOGELIJK VINKJE'S UITZETTEN
19
@ fierefluiter
Wat bedoel je precies met
Heb je andere pc downloaden bij de de diagnostic voor schrijven die ff laten draaien .
Kan me wel voorstellen dat dit voor verwarring bij de TS zou kunnen zorgen ;)
Groetjes Dasle
20
Zoals vermeld. Ik heb mijn schijf al gecontroleerd en BSOD'S heb ik niet meer gehad (knock on wood). Alleen vastlopers (bevriezingen) binnen 10 a 15 minuten na opstart. Soms gaat het dagen goed en soms loopt hij vast, daarom mijn vraag of ik in eventvwr er achter zou kunnen komen. Alleen staat daar zoveel, weet niet precies waar je moet kijken welk programma de boosdoener is de mijn PC laat vastlopen. Ik heb al wat programma's verwijderd die ik niet meer gebruik, zoals dingen van Windows Mobile en andere software. Alleen staat er dan in MSCONFIG bij het tabblad 'opstarten' nog steeds iets van MIcrosoft Windows Mobile en ook nog een Spotify Webhelper (.exe) terwijl ik dit programma al verwijderd heb. Ik vind dat wat verdacht, ik zou niet weten hoe ik dat weg krijg want wellicht zijn dat toch dingen die niet helemaal verwijderd zijn met de uninstall.
21
Download Afbeelding CCleaner naar het bureaublad. (Als je het nog niet gebruik hebt)
  • Installeer CCleaner en start CCleaner op na de installatie.
  • Klik in de meest linkse kolom op Gereedschap en vervolgens klik je op Opstarten en selecteer het tabblad Windows.
  • Nu klik je rechtsonder in het programmavenster op Opslaan als tekstbestand en selecteer een locatie voor het opslaan van het tekstbestand.
  • Plaats de inhoud van dit tekstbestand in je volgende bericht als bijlage.
Groetjes Dasle
23
Dasle schreef:Download Afbeelding CCleaner naar het bureaublad. (Als je het nog niet gebruik hebt)
  • Installeer CCleaner en start CCleaner op na de installatie.
  • Klik in de meest linkse kolom op Gereedschap en vervolgens klik je op Opstarten en selecteer het tabblad Windows.
  • Nu klik je rechtsonder in het programmavenster op Opslaan als tekstbestand en selecteer een locatie voor het opslaan van het tekstbestand.
  • Plaats de inhoud van dit tekstbestand in je volgende bericht als bijlage.

Ok, hier is ie.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
24
En vanochtend voor de afwisseling weer eens een BSOD gehad binnen 5 minuten na opstart dit keer. WhoCrashed zegt dit:

System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

computer name: WORKGROUP
windows version: Windows Vista Service Pack 2, 6.0, build: 6002
windows dir: C:\Windows
Hardware: Aspire M3641, ACER, MCP73PV
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 3219464192 total
VM: 2147352576, free: 1981231104




--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Sun 20-4-2014 7:51:36 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\Mini042014-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrnlpa.exe (nt+0x98292)
Bugcheck code: 0x1A (0x41287, 0x234, 0x0, 0x0)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
file path: C:\Windows\system32\ntkrnlpa.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Sun 20-4-2014 7:51:36 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrpamp.exe (nt!NtFreeVirtualMemory+0x1341D)
Bugcheck code: 0x1A (0x41287, 0x234, 0x0, 0x0)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: ntkrpamp.exe .
Google query: ntkrpamp.exe MEMORY_MANAGEMENT




--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

2 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

ntkrpamp.exe

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination the errors that have been reported for these drivers and include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions from users who have been experiencing similar problems.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is actually responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
26
WhoCrashed zegt dat het geen hardware probleem is maar een puur driver probleem. En dat lijkt me ook sterk want ik heb een BSOD alleen vlak na, binnen 1 á 15 minuten na opstarten. En daarna niet meer, halverwege de dag b.v. Dus als het een geheugenprobleem zou zijn dan zou ik daar ook willekeurig last van moeten hebben.
En Ntkrnpla. Exe heb ik wel meerdere keren gehad bij een BSOD. Het is een onderdeel van windows, maar wat het verder doet is me een raadsel. Het lijkt er op dat een driver corrupt is, maar ja, welke. Ik heb alleen de driver van mijn grafische kaart geupdate maar dat maakt dus niet uit aangezien ik het BSOD nog steeds krijg.
27
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 84384f8820" onclick="window.open(this.href);return false;

bovenstaande link doorlezen hier zou het antwoord moeten liggen
zoals ik ff snel door kan nemen heeft het iets te maken met USB.

sorry dat er af en toe type fouten in zitten, maar ik werk veel vanaf mobiele telefoon , die heeft woordenboek, die als ik niet oplet er iets anders voor neerzet. :sorry:

ff terzijde! :offtopic: hardware controleren zoals memory en hdd kunnen soms geen uitsluiting geven hoewel dan toch de oorzaak daar ligt.
ook moederborden testen met speciale pci module,s ( zijn vrij prijzig en wordt continue aangepast) zijn vaak niet toereikend om de juiste diagnose te geven .
whocrashed geeft ook niet altijd de oplossing of juiste diagnose, soms moet je vrij intensief zoeken en alles uitsluiten.

aangezien ik niet zelf achter jouw pc zit en niet weet hoe toereikend jouw kennis is moeten wij af en toe ook redelijk gaan gissen.
dmv van juiste vraagstellingen , kunnen wij dan diagnose stellen. en niet alles is op te lossen dmv van vraag en antwoord.
sus 6 voorlopig als er nog wat is hoor ik van je . we proberen het dan samen op te lossen :good:
DE KUNST VAN INSTALLEREN IS ! ZOVEEL MOGELIJK VINKJE'S UITZETTEN
28
fierefluiter schreef:http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 84384f8820

bovenstaande link doorlezen hier zou het antwoord moeten liggen
zoals ik ff snel door kan nemen heeft het iets te maken met USB.

sorry dat er af en toe type fouten in zitten, maar ik werk veel vanaf mobiele telefoon , die heeft woordenboek, die als ik niet oplet er iets anders voor neerzet. :sorry:

ff terzijde! :offtopic: hardware controleren zoals memory en hdd kunnen soms geen uitsluiting geven hoewel dan toch de oorzaak daar ligt.
ook moederborden testen met speciale pci module,s ( zijn vrij prijzig en wordt continue aangepast) zijn vaak niet toereikend om de juiste diagnose te geven .
whocrashed geeft ook niet altijd de oplossing of juiste diagnose, soms moet je vrij intensief zoeken en alles uitsluiten.

aangezien ik niet zelf achter jouw pc zit en niet weet hoe toereikend jouw kennis is moeten wij af en toe ook redelijk gaan gissen.
dmv van juiste vraagstellingen , kunnen wij dan diagnose stellen. en niet alles is op te lossen dmv van vraag en antwoord.
sus 6 voorlopig als er nog wat is hoor ik van je . we proberen het dan samen op te lossen :good:
Ok dank voor de verduidelijking. Ik kom er echter alleen niet achter op die website van microsoft welke fix ik daar voor moet hebben. Misschien dat jij dat ziet? Zoveel info dat ik door de bomen het bos niet zie. Zou goed kunnen dat het aan iets van USB kan liggen. Maar verklaard dat ook de vastlopers zonder BSOD's?
Verder ben ik benieuwd wat er uit dat startup.txt komt wat ik hier boven heb gepost. Het zou ook met oude verwijderde programma onderdelen te maken kunnen hebben die nog te zien zijn in MSCONFIG en die zodoende toch conflicten kunnen geven.
Verder probeer ik in mijn postings altijd zoveel mogelijk details te geven zodat het achterhalen van problemen voor kenners hier het makkelijk kan maken aangezien ik over niet heel veel kennis beschik. Is trouwens niet een makkelijker programma om je RAM geheugen te testen gewoon vanuit Windows? Ik dacht dat ik een keertje zoiets gedaan had ooit.
29
Memtest vanuit windows is niet aan te raden vanuit dos modus de beste optie
Zie link,

http://www.memtest86.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Memtest downloaden dan branden, pc opnieuw opstarten dan vanaf cd dvd starten bij bios meestal F8 of F11 drive selecteren
Krijg blauwscherm als de onderste helft blauw blijft gaat ie goed ... laat hem een uur draaien

Usb als bijv. Batterijen toetsenbord leeg zijn kan je pc al niet opstarten is er een usb apparaat defect kan dat ook problemen geven .
Ik zal jou ff kijken welke fix er voor jou evt is .
DE KUNST VAN INSTALLEREN IS ! ZOVEEL MOGELIJK VINKJE'S UITZETTEN
30
http://www.tomshardware.co.uk/forum/409 ... rd-restart" onclick="window.open(this.href);return false;

Zat even te googken voor die andere chrashdump ntkrpamp.exe maar je wordt er niet vrolijker van ,
Meeest waarschijnlijke driver issue, maar hdd vga kaart memory moederbord( mobo) alles komt langs.

Het volgende wanneer werkte het voor laatst goed , probeer systeem herstel zet hem een week voordat het gebeurd is terug.
Kijkmof dat helpt.
DE KUNST VAN INSTALLEREN IS ! ZOVEEL MOGELIJK VINKJE'S UITZETTEN
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”