Plaats reactie
1
Ik heb al sinds enige weken/maanden regelmatig last van BSOD's en of vastlopers. Vaak binnen 15 minuten na opstarten. Eerst dacht ik aan malware of een ander virus. Ik heb daarom ook een Hijacklog geplaatst op Hijackthis.nl daar is alle rotzooi er vanaf gehaald maar blijf last houden van vastlopers (bevriezingen van PC) en BSOD's. Vorige week was het zo erg dat mijn PC ook niet wilde opstarten en ik gelijk al in de startup repair van Windows Vista terecht kwam tijdens het opstarten. Ik heb al diverse dingen ondernomen. Andere virusscanner genomen want ik dacht dat het aan AVG lag aangezien de BSOD foutmeldingen onderdelen van AVG betrof. Later kreeg ik ook BSOD's met meldingen van andere onderdelen van windows zoals NTKRAMP.exe en hall.dll. Ook heb ik de driver van mijn grafische kaart geupdate maar dit helpt dus ook niet veel. Het ging een aantal dagen goed, tot vanochtend er weer een vastloper plaats vond. PC bevroor weer totaal toen ik aan het internetten was en het tikken op een invulveld zoals op dit forum. Ik kan niets anders doen dan de PC weer handmatig uit en aan te zetten. Dit gebeurde allemaal weer binnen 15 minuten na opstart.
Ik heb ook nog even zitten kijken in MSCONFIG bij het tabblad opstarten. Er staan een aantal dingen dubbel in. En ook programma's die ik toch niet meer gebruik zoals iets van Microsoft Windows Mobile. Ik denk een driver van mijn oude Windows mobile toestel, (zou dat kunnen?) En dingen van Acer die verwijderd zijn maar nog steeds in MSCONFIG/opstarten te zien zijn. En 2x HD control panel, waarvan 1 actief en 1 niet actief. Misschien dat dit mijn probleem verklaard. Mijn PC is enkele minuten na opstarten nog aan het ratelen, net of er op de achtergrond nog allerlei dingen worden opgestart.
Graag verwijs ik naar het topic op hijackthis.nl van wat er verder allemaal is ondernomen want dit is nog maar een klein deel. Hopelijk kom ik hier tot de oplossing: http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... =4&t=37106" onclick="window.open(this.href);return false;
2
Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware
Download Afbeelding BlueScreenView in installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op je bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Groetjes Dasle
5
Download HD Tune naar het bureaublad.
  • Installeer HD Tune en start deze na de installatie op. Afbeelding
  • Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.
  • De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.
  • Wat is het resultaat van deze test?
Groetjes Dasle
6
Ok gedaan, dit zijn de resultaten:

HD Tune: WDC WD6400AAKS-22A7B Error Scan

Scanned data : 610236 MB
Damaged Blocks : 0.0 %
Elapsed Time : 146:13
7
Doen zich de BSOD's en vastlopers ook voor als je werkt in Veilige Modus?
Tijdens het opstarten van je pc druk je herhaaldelijk op de F8 toets en in het menu wat verschijnt kies je voor Veilige Modus.
Kijk eens wat dat geeft?
Groetjes Dasle
8
Dat zou ik niet weten aangezien ik niet altijd BSOD's en vastlopers heb. En elke keer opstarten in veilige modus is niet echt handig.
9
Ga via Start > Alle programma's > Bureau-accessoires en rechtsklik op de opdrachtprompt en
kies voor Als administrator uitvoeren.

Typ in de opdrachtprompt tasklist /svc >C:\tasklist.txt en druk op Enter

Ga naar de root van je C-schijf waar je het tekst bestand tasklist.txt terug vind en plaats de inhoud in je volgende bericht.
Groetjes Dasle
11
Heb je toevallig een multimeter bij de hand om de verschillende spanningen van je voeding eens te kunnen controleren?
Groetjes Dasle
13
We gaan het geheugen in je pc eens aan de tand voelen met Memtest86+.
Hoe je dit uitvoert samen met een downloadlocatie vind je terug in deze handleiding.

Wat is het resultaat van deze test?

Kan je mocht dit niets opleveren een andere voeding proberen in deze pc?
Groetjes Dasle
14
Ik kan geen andere voeding proberen en nee ook memtest levert niets op. Heb ik al eens geprobeerd. Dat is het allemaal niet. Het heeft echt met software te maken, niets met hardware. Hoe ziet de tasklist er uit?
15
Vanavond weer een vastloper gehad, geen BSOD. Mijn PC had ik aan gedaan, zonder mijn toetsenbord maar 1x te hebben aangeraakt, zonder mijn browser te hebben geopend, binnen 10 minuten á kwartier liep hij vast. Dus gewoon op de desktop. Er gaat dus nog steeds iets niet goed in het opstartprocess, een programma of iets dergelijks, maar wat? Kan er niet achter komen. Het gaat ook niet elke keer fout maar 1x a 2x in de week zo'n beetje.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”