Plaats reactie
1
Hoi,

Wie kan mij vertellen of software met een volledige licentie die bij buitenlandse tijdschriften wordt geleverd, ook werkt
als je hem hier in ons kikkerlandje installeert en gebruikt.
Zouden er beperkingen aan zijn dat je in het land van herkomst woonachtig moet zijn om de software te kunnen activeren.
Zo ja, hoe kom je daar achter?
Ik heb een blad gezien met extra software, maar over beperkingen kan ik tot nu toe niets vinden maar toch zonde om het dan te kopen.

groet,
blokkendoos
2
@ blokkendoos,

Als u een licentie heeft dan is er géén beperkingen, ik heb een aantal software's aangeschaft van software leveranciers in het buitenland.
De key's worden per e-mail geleverd en ik kan ook bij hun forum terecht voor problemen.

Normaliter kunt men ook eerst een Trial downloaden, als het goed bevalt daarna pas aanschaffen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Hoi iEscape,

Het gaat om software speciaal voor dat tijdschrift.
Er zit o.a. een antivirus programma bij die dan een editie is van dat tijdschrift.
Maar omdat dat tijdschrift niet hiervandaan komt, wil ik er wel zeker van zijn dat het werkt.
4
@ Blokkendoos,

Is dat een bekend tijdschrift?
Ga even naar Google gaan en typ (bijvoorbeeld) "Xxxxxx-software review" in.
Zo ook met de Antivirus programma, eerst de ervaringen van anderen lezen.
iEscape schreef:Normaliter kunt men ook eerst een Trial downloaden, als het goed bevalt daarna pas aanschaffen.

Ik zou nooit software aanschaffen voordat ik eerst heb geprobeerd / getest, hoe werkt het, hoe is de gebruikersinterface etc.

U kunt ook op hun website de voorwaarde eerst lezen.

Even terzijde: voor een Antivirus programma's kijk ook hier op het forum bij het onderdeel Beveiligingssoftware, Maxstar heeft veel artikelen over Antivirus geschreven.

Wellicht komt er nog reactie(s) van andere lezers ;D
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Het komt vaak voor dat er bij een computertijdschrift een cd of dvd zit waarop een of meer programma 's staan, waarvoor je normaal moet betalen, maar die door de kopers van dat tijdschrift gratis te gebruiken zijn. De licentiesleutel voor dat programma staat dan soms in het tijdschrift afgedrukt. Andere keren wordt in het tijdschrift verwezen naar een internetadres waar je je eerst moet registreren, waarna de licentiesleutel jou via e-mail wordt toegezonden.
Het doet er echt niet toe of dat een Nederlands, Belgisch, Duits of Engels tijdschrift is. Ik heb vaak van die mogelijkheid gebruik gemaakt. En soms kocht ik zo'n buitenlands tijdschrift enkel en alleen vanwege die speciale aanbieding.
Heb even gezocht in mijn verzameling... In november 2004 kocht ik het Engelstalige Personal Computer World. Duur blad toen: € 8,50. Maar er stonden 5 volledige software versies op de bijgesloten cd. Ik was vooral geïnteresseerd in Ulead PhotoImpact 8 (wat toen normaal zo'n 80 dollar kostte). Dat fotobewerkingsprogramma gebruik ik nog steeds af en toe met veel plezier. En dan is € 8,50 opeens niet duur meer voor een blad + 5 volledige versies van software waar je normaal veel geld voor zou moeten betalen.
Houd er wel rekening mee, dat de taal van de software waarschijnlijk niet Nederlands zal zijn.
6
@iEscape
De naam van het blad; PC Welt, het is een duits tijdschrift.

@Porrelaar,
Wat je vertelt is precies wat ik bedoel. Het klopt inderdaad, ik heb daarom ook dit tijdschrift gekocht.
Er zit een cd bij met wat software die volledig lijken te zijn, en wel interessant dacht ik zo.
7
Dat zal dan wel nummer 12 van 2013 zijn. Welke software heb jij op het oog? Is dat Bitdefender Total Security (met licentie voor 1 jaar) of de PC-Welt-Editie van G Data Internet Security 2013?
Doe de dvd in je dvd-station en laat hem maar opstarten (pcwstart.exe mag uitgevoerd worden).
Klik bijvoorbeeld op Bitdefender Total Security, maar klik daarna niet meteen op de knop Installieren. Lees eerst goed de begeleidende tekst door. Daarin staat hoe je aan de licentiesleutel komt:
So geht's los: Um das Programm 12 Monate lang kostenlos nutzen zu können, benötigen Sie einen Lizenzschlüssel. Diesen erhalten Sie nach einer kostenlosen Registrierung. Wählen Sie am Ende der Installation den Punkt "Ich möchte meinen Promotionsschlüssel anfordern und mich registrieren". Klicken Sie anschließend auf "Hier klicken, um Ihren Promotionsschlüssel anzufordern". Sie werden dann auf eine Registrierungsseite des Herstellers weitergeleitet (Sollte sich Ihr Internet-Browser an dieser Stelle nicht automatisch öffnen, legen Sie bitte die Programm-Standards Ihres Browsers fest). Auf der Registrierungsseite geben Sie bitte Ihren Namen, Ihre Email-Adresse und den angezeigten Verifizierungs-Code ein. Danach erhalten Sie eine Mail mit Ihrem Promotionsschlüssel. Diesen geben Sie entweder über das noch geöffnete Installations-Fenster, oder über die Programmoberfläche ein. Bitdefender Totel Security steht Ihnen dann für ein Jahr kostenlos zur Verfügung.

Voor G Data Internet Security gaat het iets anders. Daar krijg je een testversie van 90 dagen die je 3 keer kunt verlengen met steeds 90 dagen, zodat je ook in totaal aan 1 jaar komt. Staat daar allemaal duidelijk bij beschreven.

Let op: wel eerst je huidige antivirussoftware goed verwijderen. Vaak is dat niet eens zo eenvoudig. Daarom bieden de makers van antivirussoftware vaak zelf een tool aan op hun website om hun software goed te verwijderen, zodat er geen resten achterblijven.
Google daar even op: [naam van jouw antivirus] +removal tool
9
Het antwoord op beide vragen is nee.

Ik maak zelf de laatste 7 jaar gebruik van gratis antivirus software. Meestal Avast Free. Die bevalt me goed. Ik ben voorlopig niet van plan om te kiezen voor betaalde antivirus software.

Op de dvd en in het blad PC Welt zag ik geen datum staan waarna je Bitdefender niet meer zou mogen installeren. Maak jij misschien op dit moment gebruik van betaalde antivirus software, waarvoor het abonnement nog een of twee maanden geldig is? Dan zou je vlak voordat dat abonnement afloopt, kunnen switchen. Je oude antivirus eraf en daarna Bitdefender erop.
10
Hoi Porrelaar,

Ik was door omstandigheden laat begonnen met het installeren van de bitdefender software die bij PCWelt zat in het december nummer van 2013.
Maar ik ontdekte dat dat ook uiteindelijk niets uitmaakte want de software (ik doel dan op de bitdefender, de rest weet ik niet) werkt niet als je niet in Duitsland woont.
Om de licentiesleutel te bemachtigen wordt er naar je ip adres gekeken. Dit ontdekte ik ook op een of ander buitenlands forum waar hierover gesproken werd.
dus toch uitkijken met buitenlandse tijdschriften blijkbaar...
12
Moet het per se gaan over antivirus software? Als het ook over andersoortige software mag gaan, die tijdelijk gratis of met korting wordt aangeboden, dan moet je eens een kijkje nemen op deze website: http://sharewareonsale.com/shop" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ik heb me daar ingeschreven voor de dagelijkse nieuwsbrief. Daarin staat welke software er die dag met korting te koop (of tijdelijk gratis) is.
Ik heb er al heel wat software vandaan geplukt. Meestal gratis, soms voor weinig geld. Natuurlijk probeer ik eerst meer te weten te komen over de aangeboden software. Ik lees eerst diverse reviews voordat ik een programma download.
Nog steeds geïnteresseerd in vooral gratis of goedkope antivirus software? Momenteel wordt Bitdefender Total Security via die website goedkoop aangeboden: van $ 79,95 voor $ 14,95. Mag op 3 pc's geïnstalleerd worden. Licentie van 1 jaar: http://sharewareonsale.com/s/bitdefende ... urity-sale" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ik zou zeggen: neem daar eens een kijkje.
14
Hoi Porrelaar,

Als ik iets installeer van de website sharewareonsale.com dan geeft mijn anti-virus een melding van een zogenaamde "codeinjector"
Weet jij iets te vertellen over mogelijke schadelijke software?
15
Nog steeds download ik af en toe software van SharewareOnSale. Alle programma's die ik download worden tijdens het downloaden al automatisch gescand door mijn virusscanner (ik gebruik sinds kort Qihoo 360 Internet Security).
Alvorens een programma te installeren geef ik er een rechtsklik op en laat ik het installatiebestand ook nog eens scannen door MBAM.
Pas als die allebei groen licht geven, ga ik over tot installatie.

Ik heb tot nu toe geen problemen ervaren, maar dat wil niet zeggen dat die niet kunnen bestaan.
Wanneer er problemen zijn met het downloaden of installeren van programma's die door SharewareOnSale worden aangeboden, dan lees je dat al gauw bij de commentaren (comments) op de desbetreffende pagina. Ik wacht altijd even met downloaden totdat er een aantal commentaren zijn geplaatst. Die kunnen vaak de doorslag geven of ik een programma zal downloaden of niet.

Wanneer jij een waarschuwing krijgt van je virusscanner, dan zou ik die niet zomaar negeren. Het zou vals alarm kunnen zijn, maar beter safe then sorry!
Denk je echt dat jouw virusscanner het fout heeft en is het bestand niet groter dan 64 MB, dan kun je het uploaden naar VirusTotal (https://www.virustotal.com/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;), waarna het bestand daar gecontroleerd zal worden door maar liefst 51 verschillende virusscanners.

Ik heb net als voorbeeld een .exe bestand laten controleren. Dit was de uitslag:
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”