Plaats reactie
1
Mijn vrouw heeft een nieuwe laptop gekocht en ik ben nu bezig met alles van de oude naar de nieuwe laptop over te zetten.
De oude laptop heeft Vista als besturingssysteem, de nieuwe uiteraard Windows 8.
Nu heeft ze in de tijd dat ze met haar oude werkte heel wat mails in verschillende mappen gezet die niet verloren mogen gaan. Hoe kan ik deze op een snelle en gemakkelijke manier overzetten naar de nieuwe laptop (heb hier Outlook 2010 op geinstalleerd daar Ziggo het nieuwe mailprogramma van windows 8 (nog) niet ondersteund)
De enige mogelijkheid die ik zie is om mail voor mail naar een ander emailadres te sturen en dan weer naar haar eigen email adres te sturen. Zeer omslachtig dus, vooral omdat het om een groot aantal mails gaat.
Ik hoop dan ook dat er een gemakkelijkere manier is om dit allemaal over te zetten.

Bij voorbaat dank voor een reactie.
3
Het gebruikte email programma onder Vista is het standaard email programma in Vista (vlgs mij outlook express)
Wat ik onder windows 8 ga gebruiken is Outlook 2010.
5
Zoals ik al zei: het eigen mail programma van Vista: Om precies te zijn: Windows Mail Versie 6.0.6000.16386 (vista_rtun.061101-2205)
6
Op de laptop met Windows Vista kan je alle e-mailbestanden vinden als EML bestanden in de volgende map.

Code: Selecteer alles

C:\Users\{de gebruikersnaam van je vrouw}\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\Local
Kopieer deze map naar de Windows 8 laptop en start Outlook 2010 op.
Nu kan je alle EML bestanden gewoon naar Outlook 2010 in de goede mappen slepen, openen en alles wat met het mailprogramma van Windows Vista kon.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
8
Geen dank en dit is de meest eenvoudige wijze om alle berichten weer te importeren. :smileybye:
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”