Plaats reactie
1
Al ruim twee weken heb ik problemen met mijn msn wat ik maar niet weg krijg, ik heb msn opnieuw op de computer gezet maar het probleem blijft.
Als ik aan het chatten ben logt msn zo nu en dan vanzelf uit, na een tijdje kan ik dan weer inloggen, dit gebeurt het meeste in de avonduren als ik op msn zit, op de dag heb ik hier nog geen last van gehad.
Ook als ik wel eens wil inloggen op http://www.hotmail.com" onclick="window.open(this.href);return false; lukt dit niet en krijg ik meldingen dat het inloggen momenteel niet lukt en dat ik het later nog eens moet proberen, iets met computers staat er dan.
2
Hoi en welkom op het forum Kemi,

1. Heb je al eens je wachtwoord veranderd van MSN/Hotmail op een computer waarvan je zeker weet dat deze vrij is van malware?
2. Krijg je nog een melding van MSN als deze ineens off-line gaat?
3. Wat bedoel je precies met het inloggen op de hotmail site met "iets met computers staat er dan".
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Het wachtwoord heb ik al meerdere keren aangepast op mijn computer.
Als msn uilogt staat er dat ik ergens anders ben aangemeld, terwijl dat niet zo is, als ik een tijdje wacht kan ik weer aanmelden.
Dat met hotmail heeft te maken met computer onderhoud, het is een korte melding en is ook snel weer weg, dus kan het niet goed lezen.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet.
4
Maxstar bedoelde het wachtwoord wijzigen vanaf een andere computer.
Maxstar schreef:(...) op een computer waarvan je zeker weet dat deze vrij is van malware
Maar goed, misschien dat MBAM iets kan vinden:
Download MalwareBytes' Anti-Malware en sla het op je bureaublad op.
Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
  • Update MalwareBytes' Anti-Malware
  • Start MalwareBytes' Anti-Malware
Klik daarna op "Voltooien".
Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
  • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
  • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
  • Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
  • Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

En die log mag je wel kopiëren/plakken in je volgende post.
Eens kijken wat daar uitkomt.
Zeg maar Duncan.
5
Ik heb vandaag op mijn werk het wachtwoord eens veranderd, en net met malware gescand.
Na het opnieuw opstarten en opnieuw scannen is er niks meer gevonden.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
http://www.malwarebytes.org" onclick="window.open(this.href);return false;

Databaseversie: 4559

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 7.0.5730.13

07-9-2010 14:23:44
mbam-log-2010-09-07 (14-23-44).txt

Scantype: Snelle scan
Objecten gescand: 128804
Verstreken tijd: 8 minuut/minuten, 18 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 1
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 1

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\setup.exe (Trojan.DownLoader) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerwaarden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden geïnfecteerd:
C:\WINDOWS\Temp\acpf.tmp\setup.exe (Trojan.DownLoader) -> Quarantined and deleted successfully.
7
Ik heb twee keer mijn wachtwoord gewijzigd via een link in een email bericht van hotmail, zoals het beschreven was, maar dat werkte niet.
Nadat ik vandaag weer mijn wachtwoord heb gewijzigd en de malware scan heb gedaan is msn de hele avond nog niet uit gevallen, ik laat mijn computer de hele nacht op msn aan staan zodat ik zeker weet dat alles weer goed is.
Morgen ochtend horen jullie weer van mij.
Hoe dit allemaal is gebeurd is mij een raadsel, kunnen jullie dit wel verklaren?
8
Kemi schreef:Ik heb twee keer mijn wachtwoord gewijzigd via een link in een email bericht van hotmail, zoals het beschreven was, maar dat werkte niet.
Dit zal hoogstwaarschijnlijk om zogenaamde 'Phishing' berichten gaan, meer informatie hierover staat hier (klik).
Hoe dit allemaal is gebeurd is mij een raadsel, kunnen jullie dit wel verklaren?
Waarschijnlijk is de oorzaak dat je je gegevens eens op een dubieuze (valse) site hebt ingevoerd, of een te makkelijk wachtwoord en geheime vraag hebt gebruikt.

Hoe staat het nu met de problemen?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Je kan me van alles voor schotelen, maar die technische informatie is niet aan mij besteed hoor.
msn is niet meer uit gevallen, dus dit probleem is verholpen.
Ik heb nog wel problemen met internet, dit is vaak heel erg traag met opstarten en soms rare meldingen en popups met http://www.google.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
10
Kemi schreef:problemen met internet, (...) rare meldingen en popups
Dan is er dus wel wat meer aan de hand dan alleen de MSN- en Hotmail-problemen.
Misschien is het verstandig om eens een zogenoemd HJT-logje te analyseren:

Download HijackThis Install naar je bureaublad.
Dubbelklik op HijackThisInstaller.exe om de installatie te starten.

Dubbelklik op het programma HijackThis, en kies voor Do a system scan and save a logfile.
Plaats vervolgens de inhoud van het log dat verschijnt in dit subforum in een Nieuw onderwerp.

Misschien dat daar wat meer uit komt.
Zeg maar Duncan.
11
Dat is niet zo mooi dat u denkt aan meer problemen, ik zal morgen nou ja eigenlijk straks :lol: eens een hjack installeren.
Waarom moet dat in een nieuw onderwerp gezet worden dat begrijp ik niet echt helemaal, maar alvast bedankt.
14
Het is helaas allemaal anders gelopen en dat heeft vooral met mijn onkunde te maken en goed gelovigheid in de mens.

Van mijn schoonzusje heb ik adres gekregen van reparateur die mijn computer kosteloos kon maken als dit binnen een half uur gedaan kon worden.
Bij binnenkomst werd de computer gelijk mee naar achteren genomen en kon ik er op wachten, ik kreeg een kop koffie van een vriendelijke dame en hierna nog twee, het duurde namelijk iets langer om de computer weer op orde te krijgen.
Na mijn vierde kop koffie anderhalf uur later was er niemand meer te zien.

Ik ben toen zelf naar achteren gelopen, en inderdaad werd er aan mijn computer gewerkt, deze lag half uit elkaar en de reparateur zou mij aan het eind van de middag terug bellen als alles in orde was.
Ik werd om 17:10 terug gebeld en mijn computer was helemaal klaar en kon deze ophalen, zogezegd gedaan.
Toen ik aankwam was er nog iemand met de computer bezig, deze moest verzegeld worden en de factuur was nog niet klaar.

Ik kreeg flinke argwaan en wilde mijn computer meenemen, maar dit ging niet want, ik had een afspraak voor een gratis reparatie (half uur) maar omdat de reparatie 4,5 uur heeft geduurd krijg ik een rekening van €100.
Hier heb ik natuurlijk niet mee ingestemd, en gelijk gebeld met mijn broer of hij even langs wilde komen. Mijn computer kon ik nu zonder pardon meenemen, en de rekening zou later wel besproken worden.

Mijn computer heb ik vandaag dus opgehaald maar deze werkt dus niet meer, ik heb alleen een zwart scherm met witte letters en de reparateur is niet meer te bereiken, 06 en op het gewone nummer ook niet.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”