Plaats reactie
1
Goedemiddag,

De laptop van mijn vrouw is de laatste tijd heel traag. Het is een Compaq van ongeveer 4 jaar met Windows Vista erin. We hebben al een aantal malen CCleaner eroverheen gejaagd en de harde schijf gedefragmenteerd, maar echt heel erg opknappen doet het niet. Wat kunnen we nog meer doen om de boel een beetje aan te jagen?

Alvast bedankt!
2
Traagheid kan verschillende redenen hebben. Is het enkel bij het opstarten, bij het gebruiken van een programma/browser zelf, of helemaal in het algemeen dat deze traag is?

Voer het volgende uit:
Download Afbeelding Zoek.zip naar het bureaublad.
  1. Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  2. Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    chromelook;
    firefoxlook;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Goedemiddag,

Opdracht uitgevoerd, in de bijlage het resultaat.

Alvast bedankt!

Evert Roest
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Start Afbeelding Zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Traagheid kan verschillende redenen hebben. Is het enkel bij het opstarten, bij het gebruiken van een programma/browser zelf, of helemaal in het algemeen dat deze traag is?
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Goedenavond, opdracht wederom uitgevoerd.

De laptop is traag bij opstarten maar vaak ook in gebruik. Dat verschilt overigens. De ene keer wat erger dan de andere keer, maar er zijn dagen dat hij niet vooruit te branden is. Hij wordt overigens maar matig intensief gebruikt en voornamelijk voor internet, Facebook, dat soort dingen.

Groet!
E. Roest
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Download DDS van sUBS van één van deze locaties en plaats het op je bureaublad:
DDS - Bleeping Computer download.
DDS - Bleeping Computer download.
DDS - Infospyware.

Afbeelding DDS is een diagnosetool en maakt gebruik van scripts.

Schakel je beveiligings software uit voordat je DDS uitvoert!
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Dubbelklik op DDS om de tool te starten.

Er worden nu automatisch twee log bestanden op het bureablad opgeslagen.
  • DDS.txt
  • Attach.txt
Post enkel het Attach logje in het volgende bericht als bijlage.
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Goeiemorgen Bartblaze,

Alweer bedankt voor je snelle reactie. De Attach-file zit in de bijlage.

M.vr.gr.
Evert Roest
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Goedemorgen,

Voer allereerst het volgende uit:

Verwijder Java:
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser.
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Dit is alles wat Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam heeft.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je je pc. (belangrijk!)
Mogelijk restjes van Java verwijderen met JavaRa:
  • Download JavaRa, sla deze op je bureaublad en pak het uit naar zijn eigen map
  • Dubbelklik op JavaRa.exe om het programma te openen en kies Nederlands als taal.
  • Klik op de knop "Verwijder Oudere Versies"
  • Accepteer elke meldingen.
Download en installeer de nieuwste versie van Java:
  • Open JavaRa.exe opnieuw en selecteer Zoek naar Updates.
  • Kies voor Update via Sun Java's Website, klik dan op Zoek en Open Webpagina.
  • Download en installeer de laatste versie van Java Runtime Environment (JRE) op je computer.

Verwijder hierna ook de programma's in het Configuratiescherm die je niet kent of niet gebruikt. (in geval van twijfel of je deze mag verwijderen, Google eerst even of post hier)
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Sorry dat het even duurde. Maar alles is nu uitgevoerd, alleen, welke versie van jre moet ik downloaden voor Vista? Er zijn 5 windows versies, waarvan ik de 64-ers al kan overslaan neem ik aan...

Hoor graag, prettig weekend!

Evert Roest
11
Dank! I have successfully installed Java. Moet ik verder nog iets doen? Overbodige programma's heb ik al een beetje doorgelopen, maar van de meeste weet ik niet wat het is, laat staan of het kwaad kan het weg te gooien.

Fijn weekend alvast
E.M. Roest
12
Voer eventueel nog het volgende uit:
Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.

Ook voor jou een fijn weekend :) !
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
Mocht dit alles niet het gewenste resultaat hebben, overweeg dan eens een schone installatie.
Maak eerst een backup van je belangrijke bestanden, documenten, foto's e.d.
Zet dit op een extern medium, externe HDD, cd-rom/dvd, usb stick.
Dat kun je later eenvoudig terugzetten.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”