Gesloten
1
Hier nog een die er last van heeft
Heb alles al geprobeerd zelfs zonder harde schijf blijft dit plaatje erin staan
Wat nu? Want een nieuwe hd kopen heeft ook geen zin. Moet ik nu een nieuwe pc kopen?
2
Hallo en welkom op het forum,

Hier was ik helaas al bang voor, en mijn vermoeden is nu dat deze malware de BIOS heeft aangepast en vanuit hier actief is.
Maar geef eens de exacte systeemspecificaties door, zoals het type moederbord want dit is momenteel even het belangrijkste om te weten en te kijken naar een mogelijk oplossing.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hoi,

Nog even een paar extra vragen, weet je toevallig nog welke websites je hebt bezocht en of wat je hebt gedownload / geïnstalleerd voordat deze malware actief werd.
Indien je bepaalde info niet online wilt plaatsen over het surfgedrag mag je dit natuurlijk ook altijd in een privébericht toesturen.

En wat kwam er precies in beeld te staan voordat er gevraagd werd om te herstarten?
Met deze informatie is het misschien mogelijk om de manier van verspreiding en een sample te kunnen bemachtigen zodat één en ander uitgezocht kan worden om zo tot een oplossing te komen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”