Plaats reactie
1
https://tweakers.net/nieuws/87781/compi ... buntu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sam Spilsbury, een vooraanstaande developer van Compiz en ex-werknemer bij Canonical, heeft aangekondigd dat hij niet langer code zal ontwikkelen voor de 3d-windowmanager. Volgens de ontwikkelaar weigert de Ubuntu-maker elke verbetering aan Compiz.
Leuk artikel van Tweakers.net en de discussie eronder zegt eigenlijk wel genoeg en bevestigd steeds meer mijn vermoeden dat Ubuntu de commerciële kant uit wilt gaan met open-source software.
Dan lees je vervolgens The Ubuntu Tech Board approved last week that Ubuntu GNOME is now an official flavor/derivative of Ubuntu Linux.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=n ... px=MTMyMzg" onclick="window.open(this.href);return false;
"pure GNOME" desktop experience rather than Unity while building the rest atop the Ubuntu stack. "Our first release for 12.10 showed that there was a strong demand for a great GNOME experience on Ubuntu and we are now working towards our second release based on Ubuntu 13.04."

With now being an official flavor, daily release ISOs of Ubuntu GNOME will come out. Though a shortcoming of Ubuntu GNOME 13.04 is that it will be using the older GNOME 3.6 release and not the imminent GNOME 3.8 desktop due to the Ubuntu packages sticking to the older packages. However, a GNOME 3.8 PPA will be available.
Wie kan hier wat duidelijk in scheppen want ik heb hier wel zware vraagtekens bij?
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
2
Duidelijkheid kan ik niet geven, maar het lijkt er IMHO op dat Ubuntu een beetje toegeeft dat het overstappen van Gnome op Unity een 'inschattingsfoutje' was.
Het is niet voor niets dat Linux Mint (volgens distrowatch) in korte tijd zo' n vliegende start heeft gemaakt. Ubuntu is niet meer de populaire distro die het lang geweest is.

Ik heb jouw links nog niet helemaal goed bestudeerd, maar ik had nou niet het idee dat Ubuntu de commerciële kant opgaat, maar zich juist wil richten op de 'mobile internet-markt' en gebruikers van touchscreens . En vrij snel na het verschijnen van Ubuntu+Unity kwam Microsoft met een vergelijkbaar produkt. De desktop-omgeving van Windows8 is hier een goed voorbeeld van.
Naar mijn mening een begrijpelijke ontwikkeling, maar PC-users (Pinguin Computer) laten ze in de kou staan.

Dat er onrust is binnen de devvers van Compiz is jammer. Helaas draait Compiz niet op mijn OS (Debian+OpenBox), maar ik laat graag aan anderen screenshots van Compiz zien om te showen hoe mooi eyecandy Linux kan zijn.
Ik zal jouw links met plezier en interesse gaan lezen zo. Dank je voor het leesvoer!
Zeg maar Duncan.
3
Chato schreef:Duidelijkheid kan ik niet geven, maar het lijkt er IMHO op dat Ubuntu een beetje toegeeft dat het overstappen van Gnome op Unity een 'inschattingsfoutje' was.
Ik heb jouw links nog niet helemaal goed bestudeerd, maar ik had nou niet het idee dat Ubuntu de commerciële kant opgaat, maar zich juist wil richten op de 'mobile internet-markt' en gebruikers van touchscreens .
En inschattingsfout is dan nog iets zacht uitgedrukt het was toch een stap om commercieel te gaan worden in de tablet markt om met Apple en Microsoft te kunnen concurreren.
Ubuntu = Linux voor de echte beginners en dat had ook zo moeten blijven.

Ik heb al langer het gevoel dat Ubuntu de naam Linux wil claimen want zeg nou zelf als iemand vraagt om Linux zegt men vaak als eerste Ubuntu. :(
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
4
Fox schreef:het was toch een stap om commercieel te gaan worden in de tablet markt om met Apple en Microsoft te kunnen concurreren.
Ik geloof direct dat jij hierin beter thuis bent dan ik, maar door het introduceren van een andere DE en daarmee concureren met Microsoft en Apple hoeft nog niet te betekenen dat het commercieel wordt. Canonical is dan wel commercieel en verdient geld met (zakelijk) support, maar Ubuntu is gratis. En dat zal altijd zo blijven.
Fox schreef: zeg nou zelf als iemand vraagt om Linux zegt men vaak als eerste Ubuntu. :(
+1
Tja, helaas.
Maar dat duurt enige tijd, misschien een paar jaar, en dan is die 'Ubuntu-hype' over en wordt het slechts gewoon een van de vele distros.
Laten we het hopen.

BTW, ergens op PCW+ heb ik eens nogal wat kritiek geuit op de overstap naar Unity. Moet ff zoeken, maar http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 230&t=5200" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik gelijk gekregen?
:somb:
Zeg maar Duncan.
5
Chato schreef: Canonical is dan wel commercieel en verdient geld met (zakelijk) support, maar Ubuntu is gratis. En dat zal altijd zo blijven.
Canoncial verdiend wel geld via Ubuntu en daarmee is het OS zelf ook niet geheel open-source heilig meer als er toch een vleugje commercie in verwerkt is.
Hoe klein het ook is en begrijp met niet verkeerd het is niet eigenschap van een Linux distributie waar je trots op kan wezen. :eek:
Chato schreef:BTW, ergens op PCW+ heb ik eens nogal wat kritiek geuit op de overstap naar Unity. Moet ff zoeken, maar viewtopic.php?f=230&t=5200 heb ik gelijk gekregen?
100% alleen jammer dat het onderwerp geheel stil is komen te liggen, uit de berichten merkte ik vooral dat KTF ook wel pre-linux was.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Linux, Chrome OS en andere besturingssystemen”