Plaats reactie
1
Na de update van avast zijn er problemen met newsbin die niet meer werkt.

Mail schild beveiligings uitsluiting
avast heeft een probleem met het certificaat van deze site geconstateerd
Deze site probeert zich te identificeren met ongeldige informatie.
2
Hoi en welkom op het forum,

Probeer het volgende eens.
1. Open Avast
2. Ga links in het menu naar 'antivirus'
3. Klik hier op de optie 'Mail Schild'
4. Klik vervolgens op de knop 'instellingen'
5. Haal hier het vinkje weg bij de optie 'Scan newsgroup messages (NNTP)'
6. Herstart de computer en kijk of het probleem nu is verholpen.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Georg schreef:
Kami schreef:Welke server geef je op in newsbin?
Dit is een betaalde server van Usenet (Eweka).
sslreader.eweka.nl op poort 563 dus? Dan is het certificaat in ieder geval goed. Geeft avast ook de optie om het certificaat weer te geven / kijken waar die precies over valt?
7
Ik heb newsreader12.eweka.nl poort 119 dus geen sslreader.eweka.nl poort 563.
Avast geeft niks aan verder ik weet het ook niet?
Met Avast 7 had ik dit dus niet.
8
Georg schreef:Ik heb newsreader12.eweka.nl poort 119 dus geen sslreader.eweka.nl poort 563.
Avast geeft niks aan verder ik weet het ook niet?
Met Avast 7 had ik dit dus niet.
Apart - in principe wordt voor SSL bij Eweka (en de certicaten zijn alleen nodig bij SSL) altijd sslreader.eweka.nl gebruikt op poort 563, en dan ook het gebruik van SSL in je newsreader aanvinken. Dan zou het goed moeten gaan.

Als je newsreader12/119 wilt blijven gebruiken heb je wellicht SSL aangevinkt die je dan in newsbin eerst uit moet zetten?
10
Kami schreef:Als je newsreader12/119 wilt blijven gebruiken heb je wellicht SSL aangevinkt die je dan in newsbin eerst uit moet zetten?
Ik heb newsbin eens helemaal verwijderd en opnieuw erop gezet en het probleem is nu weggebleven.
Nu even aankijken of dat ook zo blijft.

:dank:
11
Ben benieuwd :) In ieder geval mooi dat het nu opgelost is.

Als het terugkomt kun je altijd nog proberen om sslreader.eweka.nl met poort 563 / SSL aan - te gebruiken.

- Niels
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”