Plaats reactie
1
Ik heb een pc met windows xp en mijn man heeft net een laptop met windows 7 aangekocht. Hoe kunnen we de mappen en bestanden delen in een netwerk ? Ik was de tutorials 'netwerk installeren' aan het volgen maar bij 'organiseren' was ik de draad kwijt.

Ben ik hiermee op de goeie weg ? en Zo ja, waar vinden we dat 'organiseren' op de laptop. Zo nee, kan er een netwerk ingesteld worden tussen xp en 7 ?

Alvast bedankt Rigi
2
Ik citeer van de turtorial:

Via Organiseren>Map en Zoek opties in de verkenner bij het tabblad weergave kunt u de optie "Wizzard delen gebruiken" uitschakelen.
Nu heeft u bij het instellen van gedeelde mappen en hardeschijven (partities) meer mogelijkheden.
Afbeelding Afbeelding

Als u nu met de rechtermuisknop op de map of harde schijf klikt en kiest voor de optie "Delen met" krijgt u nu alleen nog de optie "Geavanceerd delen".
Nu klikt u op het tabblad "Delen" op de knop "Geavanceerd delen",


Wat begrijp je dan niet? Hoe je bij 'organiseren' moet komen? Of snapte je het een stukje hiervoor al niet?

Mocht het probleem betrekking hebben op 'organiseren' dan leg ik het even wat specifieker uit hoe je daar moet komen.

Start (Windows-button) --> (Deze) Computer --> bovenin staat: Organiseren --> Map en zoek opties aanklikken --> Tabblad weergave --> Volledig naar onderen scrollen --> Wizard delen gebruiken (aanbevolen) uitschakelen!

Vervolgens moet u op de betreffende map die u wilt delen met de rechtermuisknop drukken en doen wat er wordt gezegd dus " "Delen met" krijgt u nu alleen nog de optie "Geavanceerd delen". Nu klikt u op het tabblad "Delen" op de knop "Geavanceerd delen" "

Ik hoop u hiermee genoeg geïnformeerd te hebben :D
MVG,

Kevin
3
Ik wist niet waar ik 'organiseren' kon vinden, met jouw hulp is dit wel gelukt en heb ik het netwerk nu wel kunnen instellen.

Nu staat zijn map nu wel open voor iedereen, maar hoe kan ik die verbinding tussen mijn pc en zijn laptop nog realiseren ?
4
Fijn dat je wat verder bent gekomen!

Als je dit op beide pc's hebt gedaan, althans als je wilt dat het via beide pc's mogelijk is. Dan is het naar mijn weten (doe het eigenlijk nooit) een fluitje van een cent. Je gaat via de andere computer naar het netwerk toe en vervolgens krijg je verschillende actieve computers te zien. Die klik je aan en als het goed is moet je nu de gedeelde map(pen) te zien krijgen. En in die mappen eventueel dingen kunnen wijzigen, maar dit hangt natuurlijk af van de rechten toe je hebt toegekend.

Hier een voorbeeld hoe dit er bij mij ongeveer uitziet. Afbeelding Op een PC met Windows 7 ziet het delen van bestanden er ongeveer zo uit: Afbeelding Hoe kom ik hier:
Start (Windows-Button) --> Configuratiescherm --> Netwerk en internet --> Netwerkcentrum --> Vervolgens druk ik op mijn netwerk, "Netwerk" --> aangekomen op de plek waar je moet zijn.
Afbeelding Hoe dit er in XP uit zal zien weet ik niet precies, dit zou ik dan even moeten nakijken. Maar zal ongeveer op dezelfde manier benaderd moeten worden.

Ik hoop je hiermee iets geholpen te kunnen hebben!
MVG,

Kevin
6
Mijn laatste bericht is gemaakt op Windows 7. Lukt het daarmee wel? Krijg je in ieder geval een overzicht van computers die er verbonden zijn? Als die XP computer aanstaat moet deze sowieso weergegeven worden (althans dat is hier het geval en wij delen niet eens bestanden).

Als het lukt om vanaf de Windows 7 PC wat te zien, kun je vervolgens verder gaan aan de computer met XP.
MVG,

Kevin
8
Staat er wel wat anders? Kan je er wel komen?

Zie mijn plaatje in vorige paar posts om te kijken waar ik het over heb (in windows 7)

Maar als jij deze turtorial afloop, dan zou het gewoon moeten werken :conf:

Mocht je het nog even voor XP willen weten:
- Bestanden delen met XP
- Of hier nog een turtorial

Maar moet volgens mij allemaal niet zo'n probleem zijn hoor, werkt ongeveer wel hetzelfde! Gewoon op beide pc's zo doen en dan moet het lukken.
PS: beantwoord nog even mijn 1e vraag in dit bericht.
MVG,

Kevin
9
Afbeelding je bedoelt dit plaatje ?

Ik zie bij hem boven enkel gino pc en bij het tweede ook gino pc

Het derde bij netwerk kan ik niet zien.
10
Dat is ook verder niet nodig. Maar als je op "gino pc" klik, krijg je dan geen bestanden te zien. Zo nee, dan zou je toch even aan de slag moeten met de turtorial, is er toch wat fout gegaan!
MVG,

Kevin
12
Dat is toch de bedoeling? Als het goed is kan jij hier ook bestanden opzetten en dus wijzigen. Als je dit op beide PC's doe (XP + Windows 7) dan moet je elkaars computer kunnen zien en elkaar bestanden op die map kunnen wijzigen. Correct me if i'm wrong.
MVG,

Kevin
14
rigi schreef:op beide pc's zijn de bestanden ingesteld dat ze zichtbaar zijn voor de anderen, maar hoe komen we er aan ?
Je kan toch bestanden in die map zetten. Vervolgens op die andere computer gaan en dan beschik je over die bestanden. Idem andersom. Dit is toch juist de bedoeling van het delen van bestanden?
MVG,

Kevin
15
er staan bestanden in die mappen, maar het is toch de bedoeling dat ik vanaf mijn pc aan die van gino kan, maar dat kan ik dus niet.

we zien allebei de gedeelde mappen op onze eigen computer maar niet die van de andere computer

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”