Plaats reactie
1
Hallo ;( ,

Op de HP laptop (met Windows Vista) van een familielid lijkt windows update niet goed te werken.
Bij opstarten verschijnt Windows Installer met melding preparing for installation. Hierna gebeurt niets en/of blijft uiteindelijk pc hangen met ontbreken van administrator rechten en een naam ActivClient 6.1 x86.
Met taakbeheer kan ik de taak afsluiten.

Als ik dan naar Windows Update ga staan hier 3 updates die steeds mislukken met foutcodes
Windows Vista:
KB2585189, foutcode 80070663
KB959209, foutcode 8024200D
Visual Studio8:
KB2538243, foutcode 64C

Alvast bedankt voor de reactie.
2
@ Trojaans Paard,
Trojaans Paard schreef:Hierna gebeurt niets en/of blijft uiteindelijk pc hangen met ontbreken van administrator rechten en een naam ActivClient 6.1 x86.
ActivClient 6.1 x86 is een beveiligingssoftware pakket.
http://www.ehow.com/info_8708616_activc ... 1-x86.html" onclick="window.open(this.href);return false;
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Wat late reactie maar bedankt voor je bericht. De info over dat programma had ik ook gezien. Denk dat het een ingebouwd programma is van de Compaq laptop. Maar door onderstaande stappen is inmiddels dat programma geen probleem meer.

Was inmiddels dus zelf paar stappen verder d.m.v. hulpprogramma's Microsoft, Fix it en System Update Readyness Tool. Ondanks dat de laatste bleef hangen bij het uitvoeren heeft het enig resultaat. Er kan weer gewerkt worden met de laptop. Na opstarten knippert nu alleen nog een paar keer Windows Installer schermpje maar dan gaat het weg en geen melding meer. En nog minder wenselijk denk ik is er nog 1 update die blijft hangen namelijk van Windows Vista. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en als er nog tips zijn hoor ik dat graag.

:neu:
4
@ Trojaans Paard,
Trojaans Paard schreef:En nog minder wenselijk denk ik is er nog 1 update die blijft hangen namelijk van Windows Vista. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en als er nog tips zijn hoor ik dat graag. :neu:
Trojaans Paard schreef: Windows Vista:
KB2585189, foutcode 80070663
KB959209, foutcode 8024200D
Visual Studio8:
KB2538243, foutcode 64C
Om welke KB gaat het?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Beste experts,

Ik zie dat ik dit probleem nooit heb afgemeld :-[ en eigenlijk is het probleem ook nog aanwezig.
Wil graag vragen of iemand kan meedenken over een oplossing.
De volgende updates worden niet geïnstalleerd:
KB2505189: Update voor Windows Vista
KB2864063: Beveiligingsupdate voor Windows Vista
KB951847: Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 (x86-taalpakket)
KB982670: Microsoft .NET Framework 4 Client Profile voor Windows Vista

Maar er is meer vreemd: de update van .NET 3.5 lukt wel maar na opstarten verschijnt het weer als update. Ook komt na het opstarten windows installer direct in beeld, knippert even met melding installatie voorbereiden en is dan weer weg. Start ik daarna windows update dan staat er zonder dat ik iets heb gedaan bij afsluiten een uitroepteken met afsluiten en update installeren.

Ik heb o.a. .net removal tool gebruikt en laatste microsoft fix it maar problemen gaan niet weg

Systeem is nog steeds Windows Vista op laptop HP.
Alvast bedankt.
7
Ik heb de stappen uitgevoerd zoals aangegeven bovenin het forum over windows update. Ook bij stap 1 loopt de check op een bepaald moment vast (ik dacht bij 70%). Logbestand van stap 2 is bijgesloten.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
@ Trojaans Paard,

Probeer het volgende:
Ga naar Start >> Uitvoeren en typ cmd in het veld bij Openen in, klik vervolgens op OK.
Afbeelding Typ na het > -teken sfc /scannow en klik vervolgens op Enter.

Let op de spatie tussen de c en /

Het besturingssysteem wordt nu gecontroleerd en als het goed is ook gerepareerd.
Afbeelding

Sluit het venster Administrator Oopdrachtprompt niet totdat de controle voltooid is.



De resultaten worden weergegeven nadat dit proces is voltooid.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
@ Trojaans Paard,

Mijn excuses dat ik niet heb gemerkt dat u reeds sfc /scannow heb uitgevoerd, dit topic is van zolang geleden . . . ;D

In uw derde bericht vermeld u dat de updates van Microsoft .NET Framework niet worden geïnstalleerd.
Trojaans Paard schreef:KB951847: Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 (x86-taalpakket)
KB982670: Microsoft .NET Framework 4 Client Profile voor Windows Vista
Zelf heb ik een jaar of drie geleden hetzelfde probleem gehad, zie NET Framework -van mislukt-updates naar up-2-date voor meer informatie.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”