Plaats reactie
1
Hoi,
Ik heb een draadloze Brother printer (DCP 585 CW) en krijg de laatste tijd niks meer geprint. Ik heb al van alles geprobeerd: printer en driver opnieuw geïnstalleerd. De wireless instelling van de printer opnieuw ingesteld. De nettool applicatie van Brother geprobeerd om de computer opnieuw te verbinden. Maar helaas. Enig idee wat het kan betekenen? Ik kan wel draadloos scannen van de printer naar de computer maar printen werk niet. Vorige week was de status van de printer wel actief maar bleven printjes hangen met een foutmelding. Nu is de status helemaal offline. Kan dit te maken hebben met de instellingen van de firewall of instellingen van de router? Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Heb daarnaast ook het probleem dat m'n wireless verbinding regelmatig wegvalt als m'n PC op spaarstand heeft gestaan. Ik heb overigens een Windows 7 (64bit) en gebruikeen WRT150N router van linksys.

Alvast bedankt voor de reactie!

Francois
2
Heeft 1 computer er last van?

Daar je ook verbinding verliest van de laptop, zou de router mijn eerste verdachte zijn.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
4
Hoi,
swatje schreef:Vorige week was de status van de printer wel actief maar bleven printjes hangen met een foutmelding.
Weet je nog om welke foutmelding het ging?

Wat betreft de Wifi verbinding kan je deze eens opnieuw instellen, wat betreft het signaal en eventuele storingen kan je de tips op de onderstaande links eens doorlopen.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=13&t=3962" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Er was niet echt een specifieke foutmelding. Bij afdruktaken stond gewoon de melding fout zonder aanvullende details. Ik heb de wifi opnieuw ingesteld maar dat helpt ook niet.

Ik heb wat bijlagen toegevoegd om wat instellingen/eigenschappen door te geven.

Kan ik nog iets aan mijn mc afee firewall instellingen veranderen? Ik heb deze ookal uitgeschakeld en kon toen nog steeds niet printen dus ik verwacht ook hier niet echt een oplossing.

Er is wel een verbinding tussen de printer en de router (bij het configureren heeft de printer gewoon de router gevonden en heb deze ook kunnen connecten). Enig idee wat het nog kan zijn?
6
Ik heb nog één keer de nettool applicatie van Brother gebruikt om de laptop met printer te connecten. Heb tevens de firewall uitgeschakeld en kon toen wel printen. Mijn enige vraag is nog welke instellingen in McAfee firewall ik moet aanpassen om wel te kunnen printen zonder dat ik de firewall volledig uitschakel?
8
Hoi,

Ik gebruik Antivirus Plus (2010)

McAfee security center versie 10.5
McAfee virusscan versie 14.5
McAfee personal firewall versie 11.5

Hoop dat je hier iets aan hebt.
9
Hoi,

Ik heb gezocht naar een trial versie om deze zelf eens te installeren maar gezien het een redelijk verouderde versie is is deze niet meer beschikbaar blijkbaar.

Geef als eerste eens de nettool applicatie van Brother bij Programma's en programmamachtigingen volledige rechten en kijk of het probleem daarmee opgelost is.
http://download.mcafee.com/products/web ... 836E2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Hoi,

De nettool applicatie heeft al volledige rechten dus hier ligt het probleem niet. Is het misschien iets om de Windows Firewall in te schakelen ipv de McAfee firewall of is dit beveiligingstechnisch gezien niet slim of minder betrouwbaar?
11
Hoi,

De Windows firewall is maar een eenrichtings firewall en controleert alleen maar de uitgaande verbindingen, maar als ik het goed begrijp heb je binnen McAfee de nettool applicatie al volledige rechten gegeven.
Maar heb je deze ook geheel uitgesloten van de bescherming binnen McAfee?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
De nettool is alleen maar om de verbinding tussen de laptop en de printer te herstellen dus ik snap niet zo goed waar je naar toe wil.
13
Hoi,

Wat ik bedoel is dat de applicatie / driver van de printer volledige toegang heeft en niet door McAfee geblokt wordt. Aangezien er met de ingeschakelde firewall van McAfee geen mogelijkheid is tot het versturen van de printopdrachten zit hier het probleem.
Ik dacht dat de nettool van Brother ook verantwoordelijk was voor het versturen van de printopdrachten maar dat is dus niet het geval. ::)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Hoi,

Ik heb inmiddels ook contact gezocht met de helpdesk van McAfee. Ik heb hier en daar wat instellingen aangepast wat in eerste instantie niet hielp. Daarna McAfee verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het probleem is inmiddels opgelost.

Toch bedankt voor je input.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”