Plaats reactie
1
Na een perfecte oplossing te hebben gekregen van Maxstar voor een ander probleempje, zou ik graag nog wat dingen
willen aankaarten. Ik kan logisch denken, denk een beetje ( heel klein beetje . . . ) wat te snappen van het het gebruik
van een computer, maar alle ins en outs gaan me echt een stap te ver. Vandaar wederom een verzoekje tot hulp.

Probleem :

Adobe reader is niet geheel te verwijderen en zorgt voor problemen.

Omschrijving :

Ooit in een verleden een probeer versie van Adobe CS4 in een suite edition gedownload en geinstalleerd.
Het ging met name om de functie om PDF te kunnen aanpassen en word/excel bestanden te converteren en om
iets te leren over het photoshop gebeuren. CS4 uiteiendelijk verwijderd middels de normale manier, maar restanten
blijven op de computer aanwezig. Ook via CCleaner, Revo uninstaller en via een programmaatje van Adobe zelf, lukt
het niet. Normale PDF konden soms in zijn geheel niet meer worden geopend en na het printen van 1 pdf, moest de PC
worden herstart om een ander PDF te kunnen bekijken of te kunnen printen. De melding die kwam was dat Adobe een .dll
bestand miste.

Het installeren van de Fox-reader bood een tijdelijke oplossing. Dit werkte perfect, tot recentelijk . . . Fox-reader loopt nu
vaak vast en de enige melding die komt is of ik Fox-reader wil afsluiten of het nogmaals wil proberen . . .

Vraag :

Het geheel verwijderen van alles van Adobe, zodat er met een nieuwe start kan worden begonnen. Ik zit niet aan adobe
vast, dus tips voor een PDF reader / creator waarbij ik word / excel bestanden kan converteren zijn van harte welkom.

Ik hoor graag wat ik moet doen om te helpen tot een oplossing te komen.

Grtn,

Remco
2
Splinter schreef:Het geheel verwijderen van alles van Adobe, zodat er met een nieuwe start kan worden begonnen.
Wat is er nu nog aanwezig van Adobe in de software lijst en wanneer heb je precies Adobe CS4 geïnstalleerd want als dit nog niet zo lang geleden is is het misschien de moeite om eerst eens met systeemherstel terug te gaan naar een datum voordat je Adobe CS4 installeerde.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Bedankt voor je reactie, maar dit is een probleem wat ik zeker al 2 jaar heb . . :conf:
Een systeemherstel heb ik wel eens geprobeerd, maar gaf ook niet het juiste oplossing . . .

Ik heb een schermprintje toegevoegd. Dit is uiteraard even een moment opname, maar met name
alles waar CS4 achter staat . . .
Afbeelding
4
Wat gebeurd er als je die Adobe programma's nu stuk voor stuk handmatig probeert te verwijderen?
Krijg je nog een error te zien?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
5
Via start>configuratiescherm>programma's>programmaverwijderen lukt dit in elk geval niet !!

De optie om te verwijderen staat dan niet in de lijst. Ze staan dus wel in de lijst, maar alleen
zichtbaar . . .
6
Als je een vinkje plaatst bij Adobe Acrobat 9 Pro [bijvoorbeeld] of erop Klik, verschijnt naast Organiseren niet de optie Verwijderen cq Herstellen?

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Bedankt voor je reactie . . . maar nee, ik heb de optie niet om er een vinkje bij te plaatsen.

Ik kan iedere regel aanklikken waar CS4 in vermeld staat, maar kan er verder niets mee doen als . . . . ernaar kijken ;)

Klik ik bijvoorbeeld Adobe Air aan, dan krijg ik naast de opties 'organiseren' en 'beeld' wel de optie 'verwijderen'. Alles
CS4 gerelateerd dus niet . . .
Afbeelding
8
@ Splinter,

Op de schermafbeelding is ook te zien dat bij de Adobe xxx CS4 'witte blokjes' zijn, de programma's zijn verwijderd, maar wellicht dat er nog restanten zijn in de register ::)

Via google kwam ik onderstaande link tegen, How to completely uninstall Adobe CS 4 or CS5 using the Adobe Clean Script
http://hbcode1.hubpages.com/hub/complet ... ean-script" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht de moeite waard om te proberen ::)
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
Wellicht had ik het niet duidelijk genoeg omschreven in de eerste post, maar deze poging had ik ook al geprobeerd ;)

Het was wederom het proberen waard . . . maar het staat er nog steeds :neu:
10
@ Splinter,

Heb je Nirsoft DevManView ook al geprobeerd? ::)
Met Nirsoft DevManView is het mogelijk om te kijken welke overbodig [stuurprogramma’s] drivers nog actief zijn en daarna verwijderen uit het register.

Indien nog niet, zal ik zo een korte beschrijving plaatsen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
11
Goedemorgen,

Nee, die had ik nog niet geprobeerd. Aangezien dochterlief nu ook al up and running is, zal ik er zo eens even naar google'n . . .

Als je de beschrijving zou willen plaatsen, zou ik dat enorm waarderen :good:
12
@ Splinter,

Geïnstalleerde [stuurprogrmma’s] driver’s controleren
Met Nirsoft DevManView is het mogelijk om te kijken welke overbodig [stuurprogramma’s] drivers nog actief zijn.

ga naar http://www.nirsoft.net/utils/driverview.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bij Related Utilities klik op DevManView

Bij het uitvoeren krijgt je een waarschuwing, daarna zal de firewall hoogstwaarschijnlijk ook toestemming vragen.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
[voorbeeld] Lavasoft & Comodo Internet Security zijn al een tijd verwijderd van de computer.

Via Nirsoft DevManView is te zien dat de drivers aanwezig zijn en actief
. Afbeelding Selecteer de drivers die niet meer nodig zijn >> klik met de rechter muisknop >> disable >> dan verschijnt een waarschuwing >> klik op JA

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image Het resultaat is dat ze nu gedeactiveerd zijn.
Afbeelding Herstart de pc.

Er zijn meerdere opties aanwezig onder de rechter muisknop.
Maak eerst een backup van de register.

Selecteer de uitgeschakelde driver >> klik met de rechter muisknop >> klik op Open In RegEdit >> verschijnt nu de locatie in de register-editor >> verwijderen.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
Start daarna CCleaner >> Register >> Scan naar problemen >> Herstel geselecteerde problemen >> JA [of NEE] >> Herstel alle geselecteerde fouten >> Sluiten.
Herstart nogmaals de computer.
:pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
13
:pray:

2x gedaan, ondanks dat ik geen geloofsovertuiging heb . . .

Helaas :neu: Ik kom heel veel tegen, maar niets wat lijkt te maken te hebben met Adobe . . .
Echt helemaal niets. Voor de goede orde, ik heb alleen het programma geopend en als 'standaard'
laten draaien, ik heb dus geen extra opties of vinkjes aan of uitgezet.

Kan ik hier eventueel een bestandje van draaien en hier posten ?!

( Toch bedankt voor het meedenken !! Wordt echt gewaardeerd :good: )
14
@ Splinter,

:sorry: vergeten te melden, [heb net even DevManView opgestart] om te kijken wat ik toen had gedaan.
Ik had toen vinkjes geplaatst bij
View -> Show Tooltips
Options -> Show Non-Plug en Play Drivers en Mark Disable Items

of staan die vinkjes al Standaard ingesteld ::) dat weet ik niet meer.
Splinter schreef:Kan ik hier eventueel een bestandje van draaien en hier posten ?!
Ik neem aan van wel ::), .txt of .log bestand.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
15
Niet alle vinkjes staat dus standaard aan . . . er komt nu een hele hoop extra naar boven.
Dit gaat me qua terminologie echt te ver. Ik kan een bestandje ervan draaien, maar dat is
een HTML bestandje. Via Photobucket is dit niet te uploaden, kan ik dit converteren op de
een of andere manier ?!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”