Plaats reactie
16
Een LiveCD van Linux installeert niets op de schijf als je daar niet zelf opdracht voor gegegeven hebt.
Kijk eens in je schijfbeheer of er op de C-schijf een onbekende partitie staat naast de NTFS-partitie. Zoals eerder gezegd gebruikt linux een ander bestandssysteem dan Windows en dat kun je zien in je schijfbeheer. Windows herkent dan die partitie niet, maar je ziet dan dat er ruimte is naast andere partities die niet toegewezen is.
Ben heel benieuwd...

GParted is te vergelijken met Windows' schijfbeheer.
Je kunt je schijf (her)formateren, je kunt er schijfcontroles mee uitvoeren en eventuele defecten repareren.
GParted ziet alle bestandssystemen, dat is het belangrijkste verschil met Windows' schijfbeheer.

Een CD branden kan met een brand-programma. Kijk in je overzicht van Alle Programa ' s. Misschien onder het kopje ' Media' ? Daar vind je een brandprogramma. Je kunt ook extra brandprogramma' s downloaden van het internet. Zie google.

root=NTFS achter de boot-prompt werkt dus niet. Begrijp ik?
Zeg maar Duncan.
17
Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan wat moet ik doen om die partitities te zien ik heb windows xp proffessional.

Ik heb nero en img burn ik heb dat g-parted programma op een cd gebrand maar krijg het niet aan de praat want als ik de cd in zet in mijn speler en ik klik erop zie ik allerlei mapjes enz...

Ik ben in die mapjes al gaan klikken enz maar die cd wil niet starten.
19
Als je GParted als programma hebt gedownload, werkt dat alleen in Linux.
Als je Gparted als ISO hebt gedownload moet je daarvan opstarten. Dus niet de CD met de verkenner openen, dat lost niets op, maar ermee opstarten.
Ik had gehoopt wat te zien in schijfbeheer, een linux-partitie, maar dat is niet het geval.
Dan zou je dit moeten zien: Dit is een Dualboot Windows-Linux en je ziet dat Windows een partitie niet herkent: Afbeelding Eerder in dit topic zijn tips voorbij gekomen die je nog niet geprobeerd of waar je nog niet op gereageerd hebt.
- Bootvolgorde in BIOS nakijken
- Opstarten zonder die USB-stick
- Of die stick herformateren.
- root=NTFS achter de boot-prompt
en misschien is het een tip om je MBR eens te checken op fouten. Daar zijn vele tools voor.

Helpt dat allemaal niet? Koppel dan je schijf in een andere computer en formatereer hem volledig naar NTFS of gebruik idd het paardemiddel GParted om alle partities te verwijderen en daarna formateren naar NTFS. En dan de boel opnieuw installeren.
Als je na een schone installatie nog steeds last van dit probleem hebt, ligt het niet aan de harde schijf. Dan kan daar geen bootloader meer opstaan.
Toch die USB-stick, misschien?

Je zou ook een linux-distro kunnen installeren als dualboot. Die komt niet aan je Windows.
Of je die linux nou gebruikt of, de computer start dan iig weer normaal op. en na een kleine aanpassing start dan automatisch Windows als eerste op.

EDIT: afbeelding toegevoegd
Laatst gewijzigd door Chato op 12 nov 2012 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeg maar Duncan.
21
Ik heb Gparted als ISO gedownload en via imgburn op cd gebrand. Maar als ik de cd dan in mijn cd speler doe en ik klik erop dan opent alles en zie ik die mappen. Op afspelen klikken gaat niet of moet ik de pc herstarten met de cd erin. Maar wat moet ik dan doen want ik ben niet vertrouwd met g-parted.
22
Eerst even afwachten wat de andere tips uithalen. Dat is veeeel minder werk dan je persoonlijke bestanden backuppen, met GParted alles verwijderen, en Windows opnieuw installeren.
GParted moet je inderdaad, zoals ook al eerder gezegd, als ISO downloaden, branden en ermee opstarten. Op dezelfde manier als je ook die LiveCD hebt gebruikt.

Als het eenmaal zover is zullen we je verder helpen met GParted, maar eigenlijk wijst het zich vanzelf. Het is een grafische tool waarbij alle knoppen duidelijk omschreven zijn.
Hiermee kun je alles verwijderen wat op de schijf staat, en dat gaat niet op de irritante betuttelende gebruiksvriendelijke Windows-manier met "Weet u het zeker?"-vragen.
Dus weet wat je doet.

maar probeer eerst die andere tips.
Is iets niet (helemaal) duidelijk, vraag gerust.
En reageer alsjeblieft op de tips die je krijgt. Ook als iets niet lukt, liever een stap-voor-stap uitleg hebt, of als je liever eerst wat anders wil proberen.
Zeg maar Duncan.
23
Ik heb juist tijdens het starten op f10 gedrukt hier staat dit opstartvolgorde
1 Atapi cd-rom drive
2. Usb- apparaat
3. Vaste schijf
Geintegreerde SATA
Broadcom Eternet Controller.

Ik heb de vaste schijf op de 2 de plaats gezet nu.

Usb apparaat staat nu op de derde plaats.

Is dit correct ?
25
Dat zal afwachten zijn ik hou het in de gaten want de pc doet dit maar heel soms het kan nu goed zijn dat het binnen een paar dagen weer zover is. Tussen het bericht dat ik eerst poste en nu zitten verschillende maanden dat alles wel goed werkte. Ik weet ook niet wat de oorzaak was ik heb verschillende keren via de usb stick erin opgestart en windows gaf toen ook geen problemen met dat scherm en dan soms kwam het er wel op dus het word weer wachten.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Linux, Chrome OS en andere besturingssystemen”