Plaats reactie
1
Hallo, weet niet of ik het hier mag vragen maar ik heb een pst bestand van mijn outlook deze is 8 gb groot nu wil ik deze kopiëren naar een externe harde schijf nu krijg ik de melding dat het bestand te groot is. nu ben ik aan het zoeken en zie dat veel harde schijven niet groter dan 4 gb in een keer aan kunnen, wat moet ik doen ?
2
@ jan groz,

Als de externe harde schijf NTFS indeling heeft zou het geen probleem zijn.
< 4 GB is kopiëren naar FAT32-geformateerd externe harde schijf.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
@ jan groz,

Zijn er op de externe HD al bestanden opgeslagen ? ::)
Zo JA, die bestanden eerst in veiligheid brengen, wellicht even naar een map [op de pc] kopiëren.

Daarna externe HD formateren van FAT32 naar NTFS.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
@ jan groz,
jan groz schreef:dan moet ik 450 gb kopiëren
:oops: dat is wel veel.
jan groz schreef:misschien moet ik er morgen gewoon een schijf bij gaan kopen
Het is wel beter ja.

Wat je ook kan proberen is dat Outlook bestand zippen, bijvoorbeeld met 7-Zip
http://www.7-zip.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

en daarna kijken hoe groot/klein dat gezipte bestand is geworden ::)
Als die < 4 GB is geworden is het wellicht de moeite waard om te proberen te kopiëren naar de externe harde schijf.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Hoi,

Met 7Zip zoals iEscape aangeeft kan je ook splitted archives maken, je kan dus het *.PST bestanden inpakken en dan in bijvoorbeeld stukken van 1GB laten opslaan.
Met b.v. Quickpar kan je dan voor de zekerheid herstelbestanden aanmaken voor het archief, mocht om één of andere reden het splitted archief corrupt of beschadigd raken kan je dit met de PAR2 bestanden weer herstellen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
ik ben verloren
dank voor tips maar vind het erg ingewikkeld in elke zin staat wat ik moet of kan doen maar weet dan niet waar het over gaat moet bij elke zin 5 keer google raadplegen wat dat dan betekend heb gewoon een nieuwe externe harde schijf gekocht werkt perfect

maar dank jullie voor hulp



Met 7Zip? zoals iEscape ? aangeeft kan je ook splittend archieven ? maken, je kan dus het *.PST bestanden inpakken hoe inpakken en dan in bijvoorbeeld stukken van 1GB laten opslaan. hoe dan?
Met b.v. Quickpar ? wat is dit kan je dan voor de zekerheid herstelbestanden aanmaken hoe ? voor het archief, waar is het archief mocht om één of andere reden het splitted archief ??? corrupt of beschadigd raken kan je dit met de PAR2 ????bestanden weer herstellen.
9
jan groz schreef:Met 7Zip? zoals Mericya ? aangeeft kan je ook splittend archieven ? maken, je kan dus het *.PST bestanden inpakken hoe inpakken en dan in bijvoorbeeld stukken van 1GB laten opslaan. hoe dan?
Zie deze handleiding en de laatste screenshot bij verdeel in volumes.
http://www.pcmediahulp.nl/cms/media/dow ... eiding.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
jan groz schreef:Met b.v. Quickpar ? wat is dit kan je dan voor de zekerheid herstelbestanden aanmaken hoe ? voor het archief, waar is het archief mocht om één of andere reden het splitted archief ??? corrupt of beschadigd raken kan je dit met de PAR2 ????bestanden weer herstellen.
Bekijk de volgende uitgebreide handleiding eens.
http://www.snelrennen.nl/quickpar/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snelrennen.nl/quickpar/configureren.php" onclick="window.open(this.href);return false;
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”