Plaats reactie
1
Gaarne advies:
Bij de router is een LEDje geel [in plaats van blauw], dat LEDje correspondeert met de kabel naar de NAS.
Kijk ik bij Apparaatbeheer is er een gele Uitroep-teken bij My Book World Edition Network Storage.

Eigenschappen:
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Er is geen stuurprogramma geïnstalleerd voor de gegevensset of het gegevenselement van het apparaat.
Klik op Stuurprogramma bijwerken om een stuurprogramma voor dit apparaat te zoeken.

Bij Details [eigenschappen] Installatiefout / Waarde: er is geen stuurprogamma geënstalleerd voor de gegevensset of het gegevenselement van het apparaat [ E0000203}

Als ik de stuurprogramma ga bijwerken kom de volgende melding:
Er kunnen geen stuurprogramma's voor uw apparaat worden gevonden.
Als uw weet wie de fabrikant van het apparaat is, kunt u naar de website van de fabrikant gaan en op de ondersteuningspagina's controleren of er stuurprogramma's beschikbaar zijn.

Er zijn geen stuurprogrammabestanden voor dit apparaat nodig of in het geheugen geladen.

Bij onderstaande link gekeken:
http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3324/" onclick="window.open(this.href);return false;

De aanwezige versie is nieuwer dan de aangeboden versie op WD-site.
Afbeelding Afbeelding Alvast bedankt.

[edit - toegevoegd - 12-05-2012 - 09:26]

Ik weet dat een stuurprogramma [driver] anders is dan een firmware.
Maar ik kan nergens een driver vinden of een driver update uitvoeren.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
@ Piet,

:dank: voor jouw reactie.

Alleen weet ik niet hoe, wat en welke ik zou moeten downloaden

Heb net WD Link software gedownload en uitgepakt.
Ingelogd naar de NAS, handmatig Update, WD Link Software toevoegen, en kreeg onderstaande melding
Afbeelding Of zou ik via de laptop moeten uitvoeren/installeren? ::)
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
iEscape,
driver voor My book World Edition 2 is standaard aanwezig
in Windows 7, Vista en XP.
Als Windows de drive niet detecteert is de driver vermoedelijk corrupt
of beschadigd.
Hulp is dan alleen mogelijk via de maker van de computer b.v. HP,
Dell etc. of van Microsoft.
Misschien kun je proberen of sfc de driver kan herstellen.
Groet Piet.
5
@ Piet,
Piet Koenen schreef: driver voor My book World Edition 2 is standaard aanwezig
in Windows 7, Vista en XP.
Als Windows de drive niet detecteert is de driver vermoedelijk corrupt
of beschadigd.
Er is inderdad een driver store op de C-schijf:
Afbeelding Maar welke ::)

Via apparaatbeheer driver bijwerken / op de computer laat zoeken, ga die naar realtek [intern netwerkkaart LAN verbinding] ::)
Afbeelding
Piet Koenen schreef:Hulp is dan alleen mogelijk via de maker van de computer b.v. HP,
Dell etc. of van Microsoft.
Op de website van HP zijn er 'oude' drivers te vinden.
De atheros driver [bijvoorbeeld] op de laptop is nieuwer dan op de HP-site :rofl:
Piet Koenen schreef: Misschien kun je proberen of sfc de driver kan herstellen.
sfc heb ik vorige week al eens uitgevoerd, voor alle zekerheid net weer uitgevoerd.
resultaat: Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.

zo te zien een bekende probleem:
http://community.wdc.com/t5/My-Book-Wor ... td-p/73458" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat is de gevolgen van het apparaat uitschakelen, dan daarna weer inschakelen?
Wordt dit automatisch hersteld als de pc wordt herstart?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
iEscape,
het is misschien beter om in Aparaatbeheer, bij Eigenschappen van de
MBWEN storage, de installatie ongedaan te maken en daarna de computer uit te zetten, opnieuw op te starten en Windows het nu weer
nieuwe apparaat te laten installeren.
Ook is nog in de BIOS te bezien of de instelling van het eventuele
RAID systeem goed staat.
Groet Piet.
7
@ Piet,
Piet Koenen schreef:het is misschien beter om in Aparaatbeheer, bij Eigenschappen van de MBWEN storage, de installatie ongedaan te maken en daarna de computer uit te zetten, opnieuw op te starten en Windows het nu weer nieuwe apparaat te laten installeren.
Opnieuw installeren is geen probleem, ik heb veel screenshots van het moet.

Maar wat zijn de gevolgen?, zou ik alle bestanden eesrt in veiligheid moeten brengen?

Wat is de gevolgen van het apparaat uitschakelen, dan daarna weer inschakelen?
Wordt dit automatisch hersteld als de pc wordt herstart?
Piet Koenen schreef:Ook is nog in de BIOS te bezien of de instelling van het eventuele RAID systeem goed staat.
RAID systeem en alle andere instellingen van MBWEN is in orde, heb al een voor een nagelopen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
@ Piet,

gekeken bij Computerbeheer / apparaatbeheer / systeemapparaten / MyBookWorld / microsoft stuurprogramma 6.1.7601.17514 / bijwerken / Er is geen beter of nieuwer stuurprogramma voor uw apparaat worden gevonden
Afbeelding nog bij systeemapparaten / staat bij WDMBWEN een vraagteken.
Afbeelding Tsja . . . tegenstrijdig informatie voor een leek als ik, maak het niet gemakkelijker :evil:

Als ik googled op microsoft stuurprogramma 6.1.7601.17514 / resultaat het is een algemeen stuurprogramma van microsoft
http://www.driveridentifier.com/scan/de ... +HPE-110be+(103C_53316J-+SKU%3AWC694AA%23UUG" onclick="window.open(this.href);return false;)+drivers

Via de WDMBWEN CD, zie ik in de Verkenner onderstaande:
WD Discovery Software Afbeelding WD Windows_Tools Afbeelding WD_Rally_Drivers PnpxNas-1nc & 2nc Afbeelding Afbeelding .dll's genoeg, maar welke ?
Kan je mij adviseren welke en wat zal ik uitvoeren ::) :pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
10
Hi,
klik bij eigenschappen op tab stuurprogramma en verwijder het programma van MyBookWorld.
Sluit de computer af en start opnieuw op; wordt bij het opstarten
het nu nieuwe apparaat gedetecteerd laat dan de stuurprogramma's
van de CD opnieuw installeren.
Laat de oude indien nodig overschrijven.
Groet Piet.
11
@ Piet,

Helaas . . . maar waar ;(
Na herstart zoekt Windows zelf naar stuurprogramma, ik kreeg niet de kans om in te grijpen :-[

melding: Er is geen stuurprogramma gevonden.
heb ook zoeken naar gewijzigde apparaten uitgevoerd, resultaat is hetzelfde

De CD is 'waardeloos' achteraf, dat is een middel om in te loggen vanaf een win xp systeem, om de NAS te configureren.
In een win 7 systeem kan ik alleen via de Verkenner zien wat erin staat.

Ik kan General Restore uitvoeren, denk ik.
Alleen weet ik niet wat zij bedoelen met Open a system configuration file, zou ik die file moeten hebben ::)
Ik heb wel de Configuratie backup tot heden, als .xml bestand.
Afbeelding Maar ik denk dat het niet zal helpen, wordt nergens iets verteld over de stuurprogramma ::)

:dank: voor jouw inspanning tot nu toe :cool:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
12
Hoi,
iEscape schreef:Bij de router is een LEDje geel [in plaats van blauw], dat LEDje correspondeert met de kabel naar de NAS.
Kijk ik bij Apparaatbeheer is er een gele Uitroep-teken bij My Book World Edition Network Storage.
Als je hem op de router hebt aangesloten heb je ook helemaal geen drivers nodig, alleen als je deze via USB aansluit.
Als ik het goed begrijp is deze met een RJ45 (UTP) kabel op de router aangesloten, de My Book (NAS) krijgt dan van de router een IP-adres toegewezen waarmee je verbinding kan maken met de NAS b.v. http://191.168.1.2" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo te zien kom je wel in het configuratiemenu van de NAS dus dit werkt, via netwerklocatie toevoegen kan je dan een verbinding maken met de My Book (NAS).
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
@ Maxstar,
:dank: voor jouw reactie.
Maxstar schreef:Als ik het goed begrijp is deze met een RJ45 (UTP) kabel op de router aangesloten, de My Book (NAS) krijgt dan van de router een IP-adres toegewezen waarmee je verbinding kan maken met de NAS b.v. http://191.168.1.2" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt helemaal, ik kan ook inderdaad naar het configuratiemenu van de NAS.
Alleen door die melding bij Apparaatbeheer [Gele Uitroepteken], dacht ik . . . oeps [foutje 1].
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Er is geen stuurprogramma geïnstalleerd voor de gegevensset of het gegevenselement van het apparaat.
Maxstar schreef:Zo te zien kom je wel in het configuratiemenu van de NAS dus dit werkt, via netwerklocatie toevoegen kan je dan een verbinding maken met de My Book (NAS).
Ja, alles werkt ook naar wens.

Ik gisteren en vandaag een [netwerk] collega daarover gesproken, ik moet die melding negeren.
Groen LEDje geeft Gigabit-snelheden aan. Blauw LEDje geeft 10/100-snelheden aan.

Heb zelf een foto gemaakt dat bij mijn router het LEDje echt Geel is [foutje 2], in plaats van Groen, hij dacht dat ik aan daltonisme lijd ;D

Ik zat dus twee maal op het verkeerde spoor :crash:
Nu begrijp ik, waarom er nooit een oplossing is voor die fout code 28 bij Google :-[
De oplossing is melding negeren :w00t:

:sorry: , dat wist ik niet.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
14
Hoi,
iEscape schreef:Alleen door die melding bij Apparaatbeheer [Gele Uitroepteken], dacht ik . . . oeps [foutje 1].
Wat ik me nu afvraag is of je de NAS ook eens aangesloten hebt gehad via USB, want een apparaat wat aangesloten is op de router verschijnt nooit in het apparaatbeheer aangezien het niet fysiek op de computer is aangesloten.
iEscape schreef:Ik zat dus twee maal op het verkeerde spoor
Geen probleem hoor, en sorry is ook helemaal niet nodig... ;)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
@ Maxstar,

De NAS is vanaf het begin aangesloten aan de router, heb nooit gewijzigd.
Heeft ook een eigen IP-adres.

Wat ik toen bewust niet heb geïnstalleerd is SmartWare. Ooit geplukt van Google:
SmartWare bevat een back-upprogramma. De back-upfunctie is echter heel beperkt. U kunt niet zelf bepalen welke bestanden er naar de schijf gekopieerd worden, maar enkel kiezen of bijvoorbeeld foto’s, muziek of films gekopieerd moeten worden. SmartWare bepaalt vervolgens zelf welke bestanden er gekopieerd worden naar de back-up. Dit vinden wij veel te beperkt en wij zouden een back-upprogramma met meer controle gebruiken. U weet nu immers niet zeker of de door u gewenste bestanden wel worden meegenomen in de back-up.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”