Plaats reactie
1
Afgelopen week ben ik weer eens met mijn neus op de feiten gedrukt dat het maken van extra reservekopieën noodzakelijk is.
Mijn LaCie Network Space 2 had namelijk de geest gegeven en daarop stonden al mijn persoonlijke bestanden als Foto's in RAW formaat, ingescande DIA's, geïmporteerde beeldfragmenten van oude videobanden en 8mm.
Voor een fors bedrag heb ik al deze bestanden laten herstellen en zoals U begrijpt wil ik niet dat mij dit nogmaals overkomt.

Ik was namelijk van mening dat het opslaan van belangrijke bestanden op een externe schijf het meest betrouwbaar was omdat is ik al eens de boot in was gegaan door recordable DVD-R te gebruiken voor het maken van reservekopieën die na een aantal jaar niet meer uit te lezen waren.

Ik heb nog een een ongebruikte LaCie Network Space 2 nieuw in de verpakking liggen en wil deze graag gaan gebruiken voor een dubbele reservekopie.

Welke software kan ik hiervoor nu het beste gebruiken?

Bij voorbaat dank,

Petra
3
Dank U wel. :bow:
Of ik alle mogelijkheden zal gebruiken weet ik nog niet want het is een redelijk uitgebreid programma.
Maar Blijf in sync! is wel iets wat zoek: http://www.acronis.nl/homecomputing/pro ... /#benefits" onclick="window.open(this.href);return false;
De probeerversie van 30 dagen heb ik nu gedownload en €50 is niet duur in vergelijking met de gemaakte kosten voor het laten herstellen van bestanden.
4
Peetjuh schreef:Welke software kan ik hiervoor nu het beste gebruiken?
Dit kan ook zonder software als je kiest voor een systeem voor externe opslag met een Raid-1 functionaliteit die twee schijven als het ware spiegelt.
Op beide schijven zal dan exact dezelfde gegevens worden opgeslagen en in het geval dat er één schijf defect zou raken kan je altijd nog de gegevens benaderen via de tweede schijf.
5
Peetjuh schreef:Mijn LaCie Network Space 2 had namelijk de geest gegeven
Dit zal waarschijnlijk wel weer een warmte probleem zijn geweest omdat deze schijven geen fan (koeling) hebben om de warmte af te voeren.
Als deze 24/7 aan heeft gestaan neemt de levensduur behoorlijk af en is de kans op hardware problemen alleen maar groter.
Doordat schijven zo'n hoge temperatuur kunnen krijgen en vooral de chips is het mogelijk dat soldeer punten los komen te zitten wat voor problemen kan zorgen.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
7
Dank jullie wel. :bow:
@Child in time
Je bedoeld hiermee zo'n apparaat wat je direct op je computer of router aan kan sluiten waar meerdere harde schijven in kunnen?
Dit was ook mijn gedacht om te gaan gebruiken totdat ik hoorde dat de veiligheid hiervan nog wel eens te wensen over laat.

@Forza
Dit zou best kunnen hoor want die schijven werden behoorlijk heet bij langdurig gebruik.

@Mart4u
bedankt voor de duidelijke video's van Acronis.
8
Peetjuh schreef:Je bedoeld hiermee zo'n apparaat wat je direct op je computer of router aan kan sluiten waar meerdere harde schijven in kunnen?
Dit was ook mijn gedacht om te gaan gebruiken totdat ik hoorde dat de veiligheid hiervan nog wel eens te wensen over laat.
Wie heeft je dit broodje aap verhaal verteld. :conf:
Als je een NAS (Network-attached storage) alleen gebruikt voor intern gebruik, lees! geen FTP filesharing en andere mogelijkheden hoef je verder niets te doen aan extra beveiliging en kan je het gewoon veilig gebruiken zoals je nu de externe schijf gebruikt.
9
Toen ik deze twee LaCie Network Space 2 schijven kocht waren deze het beste van het beste en door de verkoper werden mij apparaten die jij omschrijft als NAS (Network-attached storage) afgeraden omdat hackers hier heel makkelijk in kunnen komen via de router.
11
Ik ben geen expert op dat gebied dus vetrouw ik op de informatie die mij is gegeven.
Ik gebruik nu in volle tevredenheid Acronis voor het maken van backups en dat gaat prima.
Allemaal bedankt voor zover. :bow: :dank:
12
Peetjuh schreef:Ik ben geen expert op dat gebied dus vetrouw ik op de informatie die mij is gegeven.
Dat begrijp ik maar je moet soms wel extra controleren of iets echt of waar is.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”