Plaats reactie
33
opnieuw installeren heeft geen effect op movie maker en SFC /Scannow. kreeg trouwens een melding nadat ik de pc opnieuw liet opstarten dat windows een back-up had moeten herstellen en dat dit gelukt was. waarna er nog wel een paar dingen werden geïnstalleerd/aangepast door het sp3 pakket. dus ik weet niet of dat ding de installatie van sp3 deels ongedaan heeft zitten maken of niet.
34
Lastig probleem hoor. :eek:
Doordat SFC /scannow al deze melding geeft "Bestanden die voor een goede werking van windows nodig zijn moeten worden gekopieerd naar de DLL Cache" zou ik eens de drastische manier proberen om een repair install van Windows te doen.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
37
dus gewoon windows er helemaal opnieuw opzetten? volgens mij werken dan de meeste programma's ook niet meer :neu: en om dat allemaal te herinstalleren heb ik eigenlijk helemaal geen zin in :-\

tijdje geleden had mijn pc namelijk ook nogal wat problemen (bij veel bewerkingen die met het systeem te maken hadden, zoals hardware/software aanpassen). dus dan vraag ik me af of dat ding niet de hele tijd mijn Windows zit te vernielen. want dan blijven we bezig...... is er een manier om dit te controleren?
38
Bij een herstel installatie van Windows zal alleen Windows voor een groot gedeelte opnieuw geïnstalleerd worden.
Al je opgeslagen bestanden en programma's blijven gewoon behouden als je de op R gebruikt tijdens de installatie.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
39
dus de informatie van programma's in de registery wordt niet verwijderd? en welke methode moet ik eigenlijk gebruiken? op de Microsoft website staan er namelijk 2.
Forza schreef:als je de op R gebruikt tijdens de installatie.
wat is een R? :conf:
40
R staat voor de repair optie van Windows XP.
En als je deze optie gebruikt zal er niets uit het register of wat op de computer aanwezig is verwijderd worden, alleen zal je de Windows updates opnieuw moeten installeren omdat die wel verwijderd worden.

1. Start de computer van de Windows XP CD en kies "To set up Windows XP now, press ENTER.
2. Druk hierna op F8 = I Agree
3. Druk dan op R To repair the selected Windows XP installation press R
Afbeelding
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
42
ik heb helemaal geen optie voor herstel of recovery te doen :conf: , mijn pc gaat ,zonder iets te vragen, naar een menu om te kiezen op welke partitie ik Windows wil installeren en daarna gaat dat ding gewoon windows installeren, dus geen recovery.

er staat wel iets dat als ik op F2 druk terwijl het setup bestanden aan het laden is ik een automatisch systeem herstel kan gaan uitvoeren. maar dan heb ik een diskette nodig.
43
Je krijgt dus niet het volgende scherm te zien?
Het is wel een legale versie van Windows XP? Afbeelding
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
44
Ik las dat je al had geprobeerd om moviemaker opnieuw te installeren via moviemk.inf maar heb je dit later nog eens geprobeerd?

To reinstall movie maker in XP:-
1] You must be logged on as Administrator or having admin right.
2] Now Insert your XP CD inside the CD-ROM
3] Start > Run > type the following command: %systemroot%\inf
4] Click OK to open the INF folder.
5] Locate the file moviemk.inf
6] Right-click the file, and then click Install .
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”