Als jij er weinig vertrouwen in hebt dat ik dan de Startpagina .nl zonder Google krijg-------moet ik mij er dan aan wagen?? JIj kan dit beter beoordelen dan ik
Wat op het oog zo'n simpel gevalletje leek is door Googles dominantie niet eenvoudig op-te-lossen.
Je geschreven uitleg is duidelijk, bedankt hier voor!
32
Als je dat zo doet heb je geen probleem en wordt je ook niet doorverwezen. Als dat nog steeds gebeurt heb je vermoedelijk iets van malware in je pc want ik heb er ook geen last van, er wordt hier niets doorverwezen.
Screenshotje van hoe het er uit zou moeten zien:

Ohja, je ziet bovenaan een sluitende / maar die heb ik niet zelf toegevoegd, gewoon zonder die / toevoegen zoals te zien is bij de home knop.
Nee dat klopt niet, dan doe je iets fout of je hebt malware.Rick13 schreef: Je wordt dan automatisch omgeleid naar het adres in je screenshot (dus dat klopt)
Ook dat is niet juist.Rick13 schreef: Open de nieuwe tabbladpagina: Dit is de standaard Edge startpagina.
- In Edge op de 3 puntjes klikken
Instellingen kiezen
Bij opstarten -> Aangepaste Sites Openen
Site Toevoegen klikken
daar voer je startpagina in DAT is de startpagina waar Edge mee opstart
Home Knop kun je aanzetten, daar kun je hem ook invoeren dan krijg je hem als je op de home knop drukt
Als je dat zo doet heb je geen probleem en wordt je ook niet doorverwezen. Als dat nog steeds gebeurt heb je vermoedelijk iets van malware in je pc want ik heb er ook geen last van, er wordt hier niets doorverwezen.
Screenshotje van hoe het er uit zou moeten zien:

Ohja, je ziet bovenaan een sluitende / maar die heb ik niet zelf toegevoegd, gewoon zonder die / toevoegen zoals te zien is bij de home knop.
Greetings, Black Tiger.
34
Ik heb de stappen van TS gevolgd. Of heb ik het mis @wilrob
Ik heb zeker geen malware o.i.d. op mijn systeem.
Ik heb maar screenshots gemaakt om de boel te verduidelijken.

Mee eens. heb de tekst van Microsoft Copilot. Blijkbaar te snel doorgelezen. Zag er op het eerste gezicht goed uit.Black Tiger schreef: Ook dat is niet juist.
Dit keer ben ik het echt niet met je eens of we praten langs elkaar heen.wilrob schreef: Nee dat klopt niet, dan doe je iets fout of je hebt malware.
Ik heb de stappen van TS gevolgd. Of heb ik het mis @wilrob
Ik heb zeker geen malware o.i.d. op mijn systeem.
Ik heb maar screenshots gemaakt om de boel te verduidelijken.

35
Daarna kunnen wij dit topic weer oppakken.
Ik wens je een fijne vakantie, geniet ervan!wilrob schreef: Ik ga er een weekje tussen uit, en ga herhaaldelijk jullie advies lezen.
Wat voor jullie appeltje eitje is kan bij mij nog voor de nodige hoofdbrekens zorgen.
Tot nu, bedankt voor jullie support!
Ik kom er op terug.
Vr gr.
Daarna kunnen wij dit topic weer oppakken.
36
Ooooh.... ik denk dat ik al weet wat het euvel is. Er is ook zo'n tool of link om startpagina in je browser te installeren. Dat moet je absoluut niet doen!!
Edit: Ik noem het tool, maar het is een optie, dat is wat je in jouw nageplaatste screenshot in die groene balk ziet. Die moet je dus niet gebruiken want dan gaat het mis.
Dat is een bekend probleem en hebben we eerder ook al gezien, ofwel hier ofwel op het NCF, bijzonder irritant is dat wel inderdaad. Maar die methode moet je dus niet gebruiken, gewoon negeren die banner als je hem tegen komt.
@wilrob Doe maar gewoon zoals in mijn voorbeeld, dan werkt het wel zonder problemen zoals gezegd.
Ja omdat je schreef dat je het ook geprobeerd had, ging ik er van uit dat je gewoon geprobeerd had om startpagina.nl als startpagina in te stellen.Rick13 schreef: Ik heb de stappen van TS gevolgd. Of heb ik het mis @wilrob
Ooooh.... ik denk dat ik al weet wat het euvel is. Er is ook zo'n tool of link om startpagina in je browser te installeren. Dat moet je absoluut niet doen!!
Edit: Ik noem het tool, maar het is een optie, dat is wat je in jouw nageplaatste screenshot in die groene balk ziet. Die moet je dus niet gebruiken want dan gaat het mis.
Dat is een bekend probleem en hebben we eerder ook al gezien, ofwel hier ofwel op het NCF, bijzonder irritant is dat wel inderdaad. Maar die methode moet je dus niet gebruiken, gewoon negeren die banner als je hem tegen komt.
@wilrob Doe maar gewoon zoals in mijn voorbeeld, dan werkt het wel zonder problemen zoals gezegd.
Greetings, Black Tiger.
37
Bestaat de google startpagina nog wel? In ieder geval google.nl niet meer dat zou aangepast moeten worden naar https://www.google.com/
Dat doe je zo.
Google.com als startpagina instellen of een andere pagina. In dit voorbeeld heb ik google.com toegevoegd.

Dat doe je zo.
Google.com als startpagina instellen of een andere pagina. In dit voorbeeld heb ik google.com toegevoegd.

38
Daar had ik ook al afbeeldingen van in mijn bericht geplaatst. Het probleem is gewoon dat die groene balk in de post van Rick13 gebruikt wordt voor de startpagina vast te leggen in plaats van de juiste methode zoals wij die beschrijven.Roxmarie schreef: Google.com als startpagina instellen of een andere pagina.
Greetings, Black Tiger.
39
Excuses die had ik niet gezien.Black Tiger schreef: Daar had ik ook al afbeeldingen van in mijn bericht geplaatst
41
Ik heb aandachtig jullie discussie onderling zitten lezen, ik snapte er niets meer van.
Heb wat woorden opgepikt en ben daarmee aan de slag gegaan.
Malware: Dit programma geinstalleerd en pc laten scannen...... geen malware op mijn pc.
Microsoft copilot geraadpleegd:
Startpagina.nl is samen met google gaan werken. Startpagina.nl kan hierdoor inkomsten generen uit de advertenties.
Startpagina exit.
Alternatief gevraagd: diverse optie gekregen en heb gekozen voor DuckDuck Go. en tot mijn grote verrassing kwam ik daar PCwebplus tegen.
Ik weet waar ik terecht kan als ik vastloop.
Ik ga jullie allen bedanken die zich in de discussie hebben gemengd.
Vr gr Wil
Heb wat woorden opgepikt en ben daarmee aan de slag gegaan.
Malware: Dit programma geinstalleerd en pc laten scannen...... geen malware op mijn pc.
Microsoft copilot geraadpleegd:
Startpagina.nl is samen met google gaan werken. Startpagina.nl kan hierdoor inkomsten generen uit de advertenties.
Startpagina exit.
Alternatief gevraagd: diverse optie gekregen en heb gekozen voor DuckDuck Go. en tot mijn grote verrassing kwam ik daar PCwebplus tegen.
Ik weet waar ik terecht kan als ik vastloop.
Ik ga jullie allen bedanken die zich in de discussie hebben gemengd.
Vr gr Wil
42
V.w.b. de hulp graag gedaan uiteraard!
Of instellen op de manier zoals Roxmarie en ik schreven (zie afbeeldingen) en niet meer met de automatische installatie optie, dan heb je nergens meer last van. Behalve die balk wat boven in beeld blijft staan met de vraag hem in te stellen als startpagina (terwijl hij dat dan feitelijk al is).wilrob schreef: Startpagina exit.
V.w.b. de hulp graag gedaan uiteraard!
Greetings, Black Tiger.
43
Wanneer Firefox in gebruik kan je die balk eenvoudig verbergen met een add-on: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/a ... t-blocker/Black Tiger schreef: Behalve die balk wat boven in beeld blijft staan met de vraag hem in te stellen als startpagina (terwijl hij dat dan feitelijk al is)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
44
Ja maar het is toch van de gekke dat je alleen daarvoor (of hoofdzakelijk) weer een aparte addon moet gaan installeren.
Startpagina zou gewoon zo gewoon een fatsoenlijke detector moeten gebruiken zodat die balk niet verschijnt als het als startpagina staat of anders een mogelijkheid om die balk definitief uit te schakelen.
Dat is de fatsoenlijk gang van zaken, ik heb al meer mensen zien weglopen van startpagina als startpagina vanwege deze ongein.
Startpagina zou gewoon zo gewoon een fatsoenlijke detector moeten gebruiken zodat die balk niet verschijnt als het als startpagina staat of anders een mogelijkheid om die balk definitief uit te schakelen.
Dat is de fatsoenlijk gang van zaken, ik heb al meer mensen zien weglopen van startpagina als startpagina vanwege deze ongein.
Greetings, Black Tiger.
45
Absoluut, maar als tijdelijke oplossing wellicht een idee als het echt irriteert, ik gebruik het ook voor andere meldingen die periodiek op sites terugkeren of na het scrollen ineens opdoemen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)