Plaats reactie
1
Geachte,
isschien kan iemand mij even die symbolen uitleggen die verschijnen in google op een gsm samsung voor een reeds uitgevoerde zoekopdracht.
Afbeelding
Nu staat er hier bij mij een horloge (betekenis?) gisteren was het nog een vergrootglas (meestal zo). Bij mijn vriend staat er een soort gebroken pijl of bliksem?.
Dit is een doorn in het oog van mijn vriend, Kan op één of andere manier een symbool veranderd worden, en van wat hangt dit symbool af, wat is de betekenis?
Hopelijk kan ik hierover van iemand uitleg krijgen. Alvast bedankt.

mvg

Patric
3
Ik zie dat vergrootglas niet in die symbolen, dat uurwerk ook niet. Maar hoe kan het dat er na bvb twee dagen het vergrootglas verandert in een horloge? Of zo een bliksem? Kan men dat ook regelen ergens? Dat heeft ergens iets te maken met AI in search ? En kan men dit itschakelen?
5
heb gedaan zoals beschreven, maar in search labs geen beheren te zien. Trouwens zoals ik daar lees moet dan elk onderwerp afzonderlijk gewist worden denk ik. Dat AI is er geloof ik zomaar automatisch bijgekomen onlangs. Kan dat?
6
goldenrod schreef: dat uurwerk ook niet.
Dat uurwerk betekent als het goed is recente zoekopdrachten. Maar kan ook gerelateerde zoekopdrachten zijn, die kun je sowieso al uitschakelen (zijn erg irritant).
1. Open de Google-app. op je Android-telefoon of -tablet.
2. Tik rechtsboven op je persoonsicoon Instellingen Algemeen. Gepersonaliseerd zoeken.
3. Zet Gepersonaliseerd zoeken uit.

Het vergrootglaasje behoort vermoeden tot trending zoekopdrachten en kun je als volgt uitschakelen.
1. Ga op je computer naar google.com.
2. Klik onderaan op Instellingen. Zoekinstellingen.
3. Klik links op Andere instellingen.
4. Zet onder Desktop de optie Automatisch aanvullen met trending zoekopdrachten uit.

Dus dat kun je naast die AI modus ook nog proberen.
Greetings, Black Tiger.
7
Het gaat wel niet over laptop, maar op de gsm samsung. Of moet je die instellingen op de pc doen om op de gsm te veranderen? En hoe krijg je dat bliksemteken weg?
8
Hallo,

Zet trending zoekopdrachten eens uit.

Stappen om trending zoekopdrachten uit te schakelen:

Open de Google-app op je Android-apparaat.
Tik rechtsboven op je profielfoto of initiaal.
Ga naar Instellingen > Algemeen.
Selecteer "Instellingen voor automatisch aanvullen".
Schakel de optie "Automatisch aanvullen met trending zoekopdrachten" uit

https://support.google.com/websearch/an ... %3DAndroid
https://www.link-assistant.com/nl/news/ ... rches.html
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
goldenrod schreef: Het gaat wel niet over laptop, maar op de gsm samsung.
Is me bekend, maar ook daar kun je browser instellingen doen.
En als je ingelogd bent met Chrome, dan werken de instellingen die je in je account maakt op de laptop of pc net zo goed ook op de telefoon. Account=account.
Tenzij je op de telefoon met een ander gmail account op Chrome bent ingelogd, dat moet je dat account even aanpassen.
Maar sowieso ook zonder account kan men instellingen aanpassen, ook op de telefoon.

Probeer het maar eens, nooit geschoten is altijd mis.
Greetings, Black Tiger.
10
goldenrod schreef: kan iemand mij even die symbolen uitleggen
--> Een overzicht met alle voor mij bekende symbolen <--

Hieronder de symbolen die je op jouw mobiel tegen kan komen:

📱 Mobiel-specifieke symbolen (Android/iOS)​

Symbool Betekenis
🎤 Spraakopdracht via Google Assistant of Google-app.
🖼️ met 🔍 Google Lens (objectherkenning via foto).
📱 met ↗ App openen (bijv. “Openen in YouTube-app”).
↗ Link opent in externe app of nieuw venster.
🌐 Website openen of webpagina bekijken.
🏪 Bedrijfsprofiel (Google Mijn Bedrijf, met extra info zoals openingstijden, route).
⭐ 4.5 Reviewscore van bedrijf of product.
📍 of kaartfragment Locatie in Google Maps.
☁️ of ⚡ (bij AI) AI-gegenereerd antwoord, in experimentele functies.
Gebruik in deze dure tijden wc-papier aan beide zijden.
11
Symbool van die bliksem nog altijd niet gekend. Is het mogelijk dit handmatig op enige wijze te veranderen in een vergrootglas of zo, e, omgekeerd.
Ik heb wat opzoeking gedaan, en in de gsm en laptop niets te vinden om search labs ( en AI ) in te stellen soals in die handleiding vermeld. Verder lees ik ook dat dat moet gevraagd worden om deel te nemen aan een experiment. En dit zou voor het ogenblik nog niet mogelijk zijn in Europa.
Wegwerken van dat bliksempje lukt wel, en dan is ook die zoekopdracht weg.
Verbeter mij als ik mis ben aub. Graag uw professionele opinie van mijn opzoeking.

mvg

Patric
12
goldenrod schreef: Symbool van die bliksem nog altijd niet gekend.
Een korte zoektoch leert dat het hierbij om dynamische berichten gaat waar wat meer mee kan.

Engelstalige uitleg:
In Gmail, a lightning bolt symbol next to an email indicates that it's a dynamic email, also known as AMP (Accelerated Mobile Pages) for email. These emails allow for interactive elements within the email itself, such as the ability to respond to polls, fill out forms, or browse product catalogs without leaving your inbox.
Ohja sorry het ging over zoekresultaten, nou bij deze dan. Speciaal beldoeld voor mobiele apparaten. Schijnt aan te geven dat daarmee de betreffende pagina voorzien is van AMP en dus sneller kan laden op de mobiel.
The lightning bolt symbol (⚡) in Google search results, especially on mobile, indicates that a website is using Accelerated Mobile Pages (AMP). AMP is a project designed to make web pages load faster, particularly on mobile devices, by optimizing content and minimizing unnecessary elements. The lightning bolt essentially signals to users that the page is designed to load quickly.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord