Plaats reactie
32
Ik heb even de proef op de som genomen en een externe monitor aangesloten. Ik kan nu met 2 schermen naast elkaar werken, waarvan 1 scherm van de laptop zelf is. Mijn laptop heeft een hdmi aansluiting, dus voor een displayport zal je een verloopstekker/adapter moeten hebben. De usb-c aansluiting op de Elitebook is niet geschikt voor een extra monitor.
Opmerking: mijn laptop draait op Ubuntu (Linux). Maar op Windows hoort het ook te werken.

Afbeelding
Gebruik in deze dure tijden wc-papier aan beide zijden.
33
Bedankt voor je moeite, Peer! Maar jouw laptop is zoals ik het nu hoor dan ook geen optie voor mij, want ik heb niets aan mijn laptopscherm als tweede scherm. Ik moet het echt hebben van externe schermen, minstens 2 maar soms ook 3. Dat heeft met mijn werk (vertaler) te maken, maar ook privé vind ik het prettiger om niet het laptopscherm als tweede (of derde) scherm te gebruiken.
34
RvG schreef: Ik moet het echt hebben van externe schermen, minstens 2 maar soms ook 3.
Ik vrees dat er op dat punt weinig laptops zijn die aan die eisen voldoen (als ze er al zijn) en dan ook nog binnen jouw budget. Wat je wel zou kunnen doen is met HP contact opnemen of er mogelijkheden zijn waardoor zo'n laptop alsnog 2 of 3 externe schermen aan kan sturen. Mogelijk kan dat via deze Dock 5 mits de Elitebook dit ondersteunt, interessant genoeg om daar naar te informeren. Op deze pagina van hp.com staat namelijk een vergelijkbare vraag.

Wat betreft de laptop zelf is de Elitebook niet de goedkoopste, zeker als je voor een splinternieuwe gaat. Wel zijn er diverse (goed aangeschreven) Nederlandse webshops waar je een gerefurbished Elitebook met garantie kan bestellen. Via de zoekmachine kan jij die ongetwijfeld vinden inclusief de reviews. Hopelijk kan jij met deze tips alsnog slagen.
Gebruik in deze dure tijden wc-papier aan beide zijden.
35
Maxstar schreef: Top, laat ons het resultaat weten en/of wanneer je nog vragen hebt... :good:
Dit is hem geworden: Asus ExpertBook B1 S71197 | 15.6'' F-HD | Intel Core 7 150U | 16GB DDR5 | 512GB | W11 Professional | Gentle Grey (kosten: 750 euri)

Hij heeft een hdmi-uitgang en een usb-c-uitgang. Ik heb er nu 2 monitoren aan hangen, maar kom 2/3 usb-poorten te kort. Ik had aanvankelijk een docking station erbij maar die beviel niet. Ik ben nu eigenlijk nog op zoek naar een USB-C hub, maar dan wel eentje die gemaakt is om er een laptop op te zetten en dus mijn monitoren minimaal 2) op aan te sluiten. Tips zijn ook nu welkom.
37
Ik weet niet zeker wat je bedoelt met 'self-powered', maar ik in elk geval een oplossing die niet nog meer kabels oplevert, dus geen apparaat dat, naast de laptop zelf, ook nog een voeding nodig heeft...ik had dit apparaat op het oog:
https://www.amazon.nl/dp/B0BN5B3Y5B/?co ... dp_it&th=1

Echter, hij schijnt als nadeel te hebben dat hij erg warm wordt. Jammer, want het leek mij een mooie oplossing. Je zet je laptop er mooi bovenop, dat scheelt weer hardware die in de weg staat op je bureau.
39
Oké, dan zoek ik een hub met eigen voeding. Heb je dan de voeding van je eigen laptop nog nodig, of kun je met zo'n hub per definitie ook je eigen laptop van stroom voorzien?
41
Oké. Ik zal er eens een bestellen en dan zien of ik de hub zelf ook weer met eigen voeding van stroom moet voorzien. Da's niet mijn bedoeling, want dat levert weer een extra stroomsnoer op, maar dan kan ik altijd nog naar een gewone hub uitkijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”