Plaats reactie
1
Bij het versturen van een mail met bijlage (zip) kreeg ik van de mailserver van Gmail bericht dat de mail geblokkeerd was.
Zip bestanden blijken standaard geblokkeerd te worden en ook een aantal andere compressie extensies zoals TGZ.
Wat mij verbaasde was dat vervolgens de zelfde bijlage, als 7z archief wel werd doorgelaten.
In mijn beleving is dat net zo (of net zo min) gevaarlijk, maar kennelijk denkt Gmail daar anders over.

Uit nieuwsgierigheid dus de vraag of er inderdaad een verschil in risico zit tussen die archieven
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
2
Dit ligt mogelijk aan de content van de ZIP-file, ik heb het zojuist getest met een ZIP met daarin een PowerShell script en krreeg de volgende melding te zien, zowel bij ZIP als 7z.

Afbeelding
PeterVo schreef:In mijn beleving is dat net zo (of net zo min) gevaarlijk, maar kennelijk denkt Gmail daar anders over.
Dit zal met de manier van scannen van bijlagen te maken kunnen hebben.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Dat ga ik inderdaad even uitproberen, de inhoud van het geweigerde archief waren overigens onschuldige bestanden volgens mij, epub's.

Inderdaad, als ik gelijke inhoud doe in een zip of 7z, worden ze allebei geweigerd door gmail. Dat had ik bij de test gister niet geprobeerd.
Dat betekent grotere pakketten bijlagen gewoon weer delen via de diverse "deel-services"
5
Nee, snap ik. Ik denk dat ik het verkeerd opschreef.
Ik stuur wel eens grote bijlagen (zo rond de 10Mb) met de mail mee en zip die dan. Naar gmail (en outlook/hotmail) kan dat dus niet en dan gebruik ik zo'n verzendservice als bijvoorbeeld Swisstransfer.
7
Ja, had ik ook al bedacht, maar daar trapt gmail niet in. Zou me uiteindelijk ook verbaasd hebben.
Ook het weglaten van de extensie lost dat niet op.
Nou is mijn feitelijke al beantwoord, ik had bij het testen niet steeds dezelfde bestandsinhoud gebruikt, dat was dus het verschil.
8
PeterVo schreef:(...) ik zo'n verzendservice als bijvoorbeeld Swisstransfer.
Dergelijke file sharing services als 'Swisstransfer' hebben wel als nadeel dat je met een bepaalde retentie te maken hebt hoe lang bestanden beschikbaar blijven. Als alternatief gebruik ik al geruime tijd een pCloud drive met een maximale opslagcapaciteit van 10GB om bestanden te delen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Dat is iets om in ieder geval even nader te bekijken, bedankt voor deze tip.
Die retentie is inderdaad wel een dingetje. Ooit begonnen met WeTransfer.
Die hebben kennelijk geen behoefte meer aan meer naamsbekendheid, want de gratis versie is inmiddels beperkt tot 3 dagen, max 3 ontvangers, max 10 transfers per maand en 3 GB per maand.
Dat was in het begin wel anders.
10
Klopt WeTransfer had een maximale retentie van 14 dagen en standaard 7 dagen, nu is dat 1 > 3 dagen zonder abonnement! Wat dat betreft zijn er inmiddels alternatieven die beter zijn, bij pCloud heb ik heel veel online gezet ook grote files en nooit last gehad van meldingen of iets. Daarentegen werkt pCloud ook erg goed voor het opvragen van bestanden via een private link.
11
Ik snap het uiteindelijk wel, de schoorsteen moet toch roken, maar om dan die kleine gebruiker te beperken.....
Nou ja, alternatieven zat.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen, problemen & gratis software”