Plaats reactie
1
Elke keer als ik Facebook opstart krijg ik deze melding:

Aanmeldingswaarschuwing voor Firefox op Windows
Inbox

Facebook<security@facebookmail.com>
11:35
to: me

Aanmeldingswaarschuwing

Hoi Koos,

We hebben een ongebruikelijke aanmeldpoging opgemerkt op een apparaat of locatie die je normaal gesproken niet gebruikt. Was jij dit?

Dat is niet zo erg, maar ik gebruik Facebook alleen op deze PC en nergens anders.

Ik gebruik Windows11, Firefox en KPN Veilig

Wie kan mij helpen?

Koos Reitsema
3
Herkenbaar Facebook probleem. Mijn hele mailbox (die ik weinig gebruik) wordt soms mee overspoeld. Schijnbaar onthoudt Facebook niet dat de aanmelding al bekend is, en daarom krijg je de waarschuwing. Komt denk ik doordat je cookies e.d. wist? Ik heb het ook, en trek me er weinig van aan, natuurlijk wel even controleren of ik het zelf inderdaad geweest ben op de aangegeven tijd.
4
Ik start nu FB op, sluit hem af en start weer op dan heb je in elk geval niet het probleem om dat getal in te toetsen.
De "grote heren" willen graag dat jij doet wat zij bepalen, ik zit niet zo in elkaar, ik accepteer de consekwenties als ze inbreken omdat mijn beveiliging niet goed is.

Ik start FB alleen op vanaf mijn PC en toch bepalen zij dat ik het op een voor hen vreemde locatie opstart, niet beseffende dat ik mijn PC niet onder de arm mee neem.

Maar goed dat je met mij mee dacht
5
Ik heb dat ook wel eens, bij andere sites dan Facebook zoals bijv. bij Gmail ook al gehad.
Zou zomaar kunnen zijn dat er iets in de routing of wat dan ook veranderd is. Soms als ik op mijn ip ga kijken zou ik in Amsterdam zitten een andere keer weer in Maastricht terwijl ik wel hetzelfde ip heb en de PC van thuis gebruik net als jij. Maar daar wordt dus niet naar gekeken.

Het is gewoon een soort van beveiliging die meerdere bedrijven toepassen.
Ik heb het ook wel eens na een update van de browser, Firefox in mijn geval.

Wat wel apart is dat afsluiten en weer starten dan helpt. Bij FB heb ik dit euvel niet aangezien ik daar altijd ingelogd sta.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord