Maxstar schreef:
Echter heeft de FIA voor Monaco weer wat nieuws verzonnen,
Sjees want een ontzettende onzin weer. Die pitstops is nu echt iets waar ze vanaf moeten blijven. Niet alles wat ze verzinnen is ook goed.
De pitstops zijn juist een van de spannendste dingen in een race en als je dat moet gaan doen omdat het moet dan breek je de spanning gewoon weg. Want dat is deel van de strategie, gaan we 1 of 2 pitstops houden en om sommige circuits, lukt het ons dan om het vol te houden tot het einde met 1 pitstop of nipt niet? Dat is juist wat de spanning brengt, niet de verplichting.
Wat denk ik er van?
1.) Terugbrengen van een eigen bandenleverancier kan grotere verschillen teweeg brengen, als iedereen met hetzelfde merk moet rijden, houdt het de boel wel dichter bij elkaar en dat maakt het dan wel wat spannender. Dus terug gaan naar hoe het vroeger was hoeft voor mij niet wat banden betreft.
Wat me leuker lijkt is als ze elk jaar een ander merk zouden nemen, dus dit jaar Pirelli, volgend jaar Michelin en het jaar daarna Bridgestone en dan weer van voren af aan beginnen of misschien een ander merk de kans geven.
Dan moeten ze toch elk jaar opnieuw aan die banden wennen en kijken hoe ze die optimaal krijgen terwijl toch iedereen dezelfde kansen heeft, want dezelfde banden. Want laten we eerlijk zijn, hoe dichter het bij elkaar ligt hoe spannender. Maar wel met gewone strategie mogelijkheden dus geen verplichte pitstops, behalve eentje.
2.) Tja ik weet het niet. Het brandstof tanken is niet meer, is ook niet meer nodig en heeft tijdens pitstops ook wel herhaaldelijk tot gevaarlijke taferelen geleid. Dus als het nu niet meer hoeft, waarom dat dan weer terug brengen? Ik zie het fijne er niet van, voor mij hoeft het niet. Gewoon allemaal even vol en laat maar zien wat je kunt.
3.) Echter dat verplichte bandenreglement hoeft van mij ook niet meer. Als iemand op softs de hele wedstrijd wil uitrijden ga je gang, dat huidige verplichte reglement maakt het niet spannender er op dus dat mag inderdaad wel weg. Maar dan moet je wel van die verplichte tweede pitstop af anders heeft dat weinig zin.
Het probleem is dat veel van het oude racen niet meer terug zal komen vanwege onder andere een boel milieu gezeik. Daarnaast is FIA nu van de Amerikanen en die willen altijd veel show en commercie en lappen trekken. It's all about the money. Dus terug naar de basis zal er niet meer in zitten helaas.
Het zal eerder erger worden.
Imola weg? En dan? Nog meer ongein in Amerika? Want die races kunnen me eigenlijk gestolen worden. Vind er niet veel aan.
Greetings, Black Tiger.