Plaats reactie
16
Hierbij de beschadiging van de sd kaart:
Afbeelding

Als ik de sd kaart een beetje rommel in de kaartlezer, krijg ik wel onderstaande:
Afbeelding
17
Rick13 schreef: Schoon gemaakt met wasbenzine, maak er normaal gesproken mijn fietsketting mee schoon. Multi inzetbaar dat spul haha.
Absoluut, want het werkt ook erg goed om bijvoorbeeld oude (silver grease) koelpasta van een CPU te verwijderen en/of van de verschrikkelijk kauwgompjes bij stock coolers.

Maar die beschadiging ziet er niet fraai uit. De enige kans op dataherstel is eens een speciaal bedrijf daarvoor te raadplegen om te vragen welke mogelijkheden er zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Even gekeken wat de kosten zijn, voor data herstel bij een speciaal bedrijf.
Helaas zijn de kosten te hoog. Dus ga toch nog kijken wat ik kan doen, anders wordt het verlies van de foto's geaccepteerd.
19
Oh, dit is echt heel vervelend. Meer als tip. Sommige merken fotocamera (vooral de spiegelrelex) of van de leverancier van zulke kaarten Sandisk b.v. leveren software mee, waar ook herstel software bij zit. Even als tip.

En wat iemand hier schrijft over recuva, daar ben ik het niet mee eens. Het is gratis, en je kunt er dingen mee terugvinden (in de uitgebreide z, wel kost het lang de tijd bij grote schijven, en komen dingen vaker dan eens terug als ze verplaatst zijn. Maar dat kun je bij een gratis tool verwachten. Ik heb toen gelukkig heel veel terug kunnen krijgen. En m.n. foto's, er was wat mis gegaan met de backup.
Alleen de laatste gratis versie 1.54 werkt bij mij NIET ik krijg hem niet gestart. Zet tijdens het selecteren waar je wilt scannen een vinkje bij Enable deep scan.

De software die ik heb van sandisk is deze.
https://lc-tech.com/nl/sandisk-rescuepr ... ro-deluxe/

Ik kreeg er een licentie voor 2 jaar bij volgens mij.
20
Roxmarie schreef: En wat iemand hier schrijft over recuva, daar ben ik het niet mee eens.
Heb 'm ooit geprobeerd te gebruiken voor iemand waar zijn schijf van was gecasht, vond gewoon weinig terug met Recuva, R-Studio aangeschaft die vrijwel alles terugvond, TestDisk kan het ook heb ik ondervonden maar die kende ik toen nog niet.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
21
Rick13 schreef: Helaas zijn de kosten te hoog. Dus ga toch nog kijken wat ik kan doen.
Ik ben bang dat je zelf niets meer kan doen, het beschadigde spoor is immers het probleem waardoor de kaart niet uitgelezen kan worden. Hier een technisch filmpje van zo'n kaart en data recovery.

Bron: https://www.datarescuelabs.com/sandisk- ... d-failure/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
Ja, ben ik ook bang voor.
Ik heb de werkwijze in het filmpje vaker gelezen/gezien in mijn zoektocht naar een oplossing.
Echter vraag ik erg af, of ik er aan ga beginnen (vraagt toch bepaalde skils)
26
Wie weet, zou mooie zijn ;D
Laat het weten, wat er uitkomt.

Trouwens niks voor jou @Maxstar kan je daarna een mooie artikel schijven :smiley_swinging:
28
Helaas @Maxstar 😂
Beste Rick,

Bedankt voor uw bericht.

Ik weet niet of ik uw aanbod geheel begrijp. U biedt ons een SD-kaart aan en in ruil daarvoor wilt u de herstelde foto’s ontvangen, klopt dit?

Ik waardeer uw aanbod, wij hebben zelf echter genoeg recovery-materiaal voor dergelijke trainingen.

Wij kunnen een poging wagen om de foto’s van de SD-kaart te herstellen, hiervoor zullen wij naar verwachting 2 uur nodig hebben. Wij hanteren een uurtarief van €195,- excl. BTW.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”