Plaats reactie
1
Ja ik weet het, Outlook 2013 is EOL en niet meer gesupport. Maar 2021 wilde niet meer mijn pop mails ophalen opeens en bleef dan steeds hangen, kreeg ik deze keer niet meer gefixed dus weg met die rommel en 2013 weer geinstalleerd. Die had tot november goed gewerkt totdat ik hem moest deinstalleren voor 2021 er op te kunnen zetten.
In elk geval blijkt 2013 dus niet dat euvel te hebben dat hij blijft hangen bij ophalen van de mails.

Outlook 2013 (van Office dus) werkt verder prima, alleen omdat hij nieuw geinstalleerd is, is het een zeer antieke versie.
Ik heb zelf de update files er van maar ook bij Microsoft kun je gewoon SP1 bijvoorbeeld nog downloaden.

Echter ongeacht welke update file ik probeer, de volgende melding komt er dan tevoorschijn:
Het op dit systeem geinstalleerde pakket heeft geen gevolgen voor op dit systeem geinstalleerde producten.
In het Engels is deze melding bekend als:
There are no products affected by this package installed on this system
Ik denk dat er een kleinigheid mist. Iemand heeft dit gefixed gekregen door een online reparatie uit te voeren, hetgeen ook nog prima kan, echter dat heeft het euvel ook niet verholpen.

Iemand een idee hoe ik die update weer er op krijg?
Greetings, Black Tiger.
5
Dankjewel!
Waarschijnlijk werkt dit wel deels om stukken er uit te halen, maar de bandieten hebben die SP1 er uit gehaald en die van alle MS download sites niet te vinden of sp1 voor professionalplus 2013 is alleen verkrijgbaar en deze wenst ie niet te installeren. Misschien is dat dezelfde als voor home/office maar werkt hoe dan ook toch niet.

Dus het lijkt er op dat het kiezen is met deze antieke versie te werken of terug naar 2021. En het is me dan toch iets -te- antiek om ermee te blijven werken. Prive had me dat niet geboeit maar zakelijk is een ander verhaal.
Want 2016 heb ik even getest, maar die heeft ook niet die header mogelijkheid wat 2013 wel heeft.

Ik heb momenteel weer 2021 teruggezet en nu werkt hij wel opeens weer gewoon zoals het hoort.
Anders als het weer gebeurt zien of er nog iemand een oplossing heeft of die professionalplus anders eens proberen.
Greetings, Black Tiger.
6
Ik zie dat ik wat reply's mistte.

@Maxstar Die had ik gevonden maar die .exe is niet (meer) geinstalleerd, vond ik zo vlug ook niet terug in een oude backup.
De SP1 heb ik al voor x86 en x64 maar die willen dus niet, vermoedelijk omdat het proplus is.

@pearl Nee helaas die helpt ook niet en v.w.b. Thunderbird hebben we het al over gehad, zakelijk teveel een risico en met overzetten begint het al met die bekende 33% bug van TB.
Greetings, Black Tiger.
7
Black Tiger schreef: sp1 voor professionalplus 2013
heb die nog liggen, kan die uploaden indien nodig.
mijn oudste Office is die van 2000 (5 cd's) .... tot Office 2024, bezit ze allemaal (pro +). laat maar iets weten @Black Tiger .
8
Office 2013 pro en pro plus iso kon ik zo nog downloaden, maar dat bleek ook alweer een zgn. "click and run" versie te zijn. En het euvel doet zich voor juist met die click & run versies, scheen ook al met versie 2007 vaak voor te komen wat ik ondertussen gelezen heb. Of bedoelde je alleen het SP1?
Heb daar ook geen nummer voor.
Eigenlijk had ik gehoopt dat het met een eerdere update of kleine patch eenvoudig te fixen zou zijn.

Op dit moment werkt die 2021 gelukkig weer, hopelijk blijft het doen. Ondanks een veeeeeel kleinere .pst dan vorig jaar (slechts 450 mb t.o.v. 1,9 GB vorig jaar) blijft de import van Outlook in Thunderbird nog steeds vrolijk op 33% hangen, dus dat is een echte bug. Die .pst is gewoon in orde en ook klein genoeg.
Jammer dat al die .pst naar .eml dingen betaalde zooi zijn en de demo versies te weinig kunnen anders kon ik misschien op die manier testen.

Mocht het nog eens mis gaan dan denk ik dat ik misschien alsnog op je aanbod in ga als dat tegen die tijd nog mogelijk is. Of als er een licentie bij zit kan ik misschien toch die 2013 professionalplus eens proberen, kijken of die wel nog wil updaten want die 2013 vind ik qua headers om spam te melden echt vele malen eenvoudiger. Los nog van het feit dat ik 'm sneller vindt werken dan de 2021.
Dank voor het aanbod!
Greetings, Black Tiger.
9
@Black Tiger
Black Tiger schreef: Of bedoelde je alleen het SP1?
heb ik destijds ergens van MS gedownload als aanvulling van de originele cd/dvd.
ga ik morgen es in een cd station steken ... de licentie heb ik ook nog met een grote ' maar ' ...
in 2013 en was ook nog niet zo ervaren als nu op pc-gebied ... was een echte bricoleur! al doende leert men ... met de gevolgen van dien helaas.
op school beschikte we met 20 leerlingen over één Commodore PET 2001 met cassettetape ... , daar heb ik de wijsheid betreft pc's dus niet vandaan.
morgen es uit testen in een win 10, diene Office 2013. hou je op de hoogte.
10
Hana schreef: heb ik destijds ergens van MS gedownload als aanvulling van de originele cd/dvd.
Ik denk dat ik van je aanbod gebruik ga maken. Want potverdikke.... gebruik dat 2021 kreng twee keer en hups, hangt ie weer halverwege mail ophalen.
Om doodziek van te worden potverdikke.
Greetings, Black Tiger.
12
HA! Volgens mij is het niet meer nodig en heb ik ze gefopt.
Ik had dus een Office Professional Plus iso gedownload en deze geinstalleerd om te testen. Dat kan dan maar 4 dagen zonder key. Bij controle bleek dat dit echter wel de laatst bekende nieuwe versie was.
Dus heb ik gewoon voor activering mijn legale key eens ingegeven voor de 2013 thuis en zelfstandigen versie. Prompt kwam uiteraard de melding dat die key voor die thuis- en zelfstandigen versie was, met de vraag of die voor mij geinstalleerd moest worden.

Nou baat het niet dan schaadt het niet dacht ik, want deinstalleren kan altijd weer. En ziedaar... Office 2013 voor thuis- en zelfstandigen werd netjes geinstalleerd EN.... bij het starten van Outlook 2013 en controle bleek ook deze nu de nieuwste versie te zijn c.q. de laatste update te hebben. Iets wat me voorheen niet lukte om te installeren.

Dus nu heb ik weer mijn eigen vertrouwde Outlook 2013 versie 5.0.5603.1000 en nu eens wachten of die het wel blijft doen.
Zoja dan is dat blijven hangen halverwege het mail binnen halen, en daarna niet fatsoenlijk afsluiten van 2021 een duidelijke bug die na een of andere update ontstaan is. Maar ik blijf nu lekker met 2013 werken zolang als het kan.
Greetings, Black Tiger.
14
toch maar es gekeken met de VAM-tool van microsoft vond ik dit van mijn originele dvd:
Afbeelding
de updates nemen een dual-layer dvd in beslag.

VAMT is een standaard Microsoft Management Console (MMC) snap-in . VAMT kan worden geïnstalleerd op elke computer met een ondersteunde Windows OS-versie. Belangrijk. VAMT is ontworpen om volume-activering te beheren voor alle momenteel ondersteunde versies van Windows, Windows Server en Office.
15
Da's wel interessant. De gewone Pro 2013 iso was exact maar dan ook exact even groot als die van mijn Home-office.
Van de Pro Plus 2013 retail had ik een bestandje gedownload en die zal dan groter geweest zijn want dat was 1,5 MB groot en deed dus de hele installatie vanaf internet. Zal geheid groter geweest zijn dan. Installatie duurde eigenlijk bij mijn weten even lang als de Home-office.
Overigens stond die wel nog tussen Programma's en Onderdelen in het configuratiescherm en heb dat nu gedeinstalleerd. De home-office 2013 is mooi blijven werken op de nieuwste versie.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord