Plaats reactie
1
Even geleden postte ik over het afsluiten van mijn laptop als ik de voedingskabel eruit gehaald had. Sindsdien gebruik ik de laptop alleen maar op de voedingskabel, vooral omdat ik er lang op zit. Laatst, en net weer, startte ik op op de accu omdat ik de laptop maar even nodig had en na een paar minuten werd het scherm zwart. Er gebeurde niets als ik de muis bewoog, en waar ik ook op drukte (behalve de aan-/uitknop), het scherm bleef zwart. Nog even later ging het lichtje van de aan-/uitknop uit. Ik sloot de laptop aan op de voedingskabel en drukte op de aan-/uitknop en alles wat ik al open had staan, verscheen weer. Dus hij was niet afgesloten.

Ik heb ingesteld dat het beeldscherm uitgaat na vijf minuten maar daar ben ik aan gewend. Dan druk ik op de spatiebalk. Nu gebeurde er niks als ik op de spatiebalk drukte. Het gebeurt ook al binnen die vijf minuten. Het is ook geen slaapstand op een of andere manier want mijn passwordmanager stond ook nog open. Na slaapstand moet ik die weer ontgrendelen.

Weten jullie wat hier gebeurt?
3
Zou het kunnen dat in de energie instellingen per ongeluk een ander onderdeel (b.v. de harde schijf) bij het werken op de accu binnen een minuut in slaapstand wordt gezet?
Mocht je dit nog niet hebben nagelopen dat zou het een optie kunnen zijn.
4
Heb net de laptop weer opgestart vanuit de accu en het gaat nu goed. Heb even een sfc gedaan, geen fouten. Ook via MyAsus een scan gedaan op fouten in het systeem, msch is dat hetzelfde als de sfc. Die was ook in orde.

@pearl Zou kunnen, geen idee hoe dat moet. Deze laptop gaat niet makkelijk open, dus deze optie laat ik even liggen.

@Roxmarie Ik had het energiebeheerschema idd bekeken en zag daar niets geks aan. Hij doet het nu ook al maar liefst 20 minuten, lol, dus dan moeten die instellingen goed zijn.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”