mijn naam ontstond door mijn wijlen echtgenote, HAlvorsen NAncy, een Noorse.
mijn beroep radio-tv technicus, helaas nooit gedaan ... in 1986 werd ik telecom tech bij het toenmalige Bell Telephone.
hobby's: electronica (hardware) en pc's (Qemu-Kvm in een linux Mint, VMWare workstation in Windows) ... klooien en knoeien dus!
Ventoy begin ik ook stilaan onder de knie te krijgen voor het maken van mijn eigen toolkit, iVentoy pas ontdekt ... leuk ding om OS'sen op pc's te zetten via netwerk ... nu kan ik mijn iso's groeperen op één pc (windows-linux distro's), echt een handig ding!
nieuwe dingen uitproberen, da's prettig en plezant!
Met AnyDesk help ik familie en kennissen uit de nood: van de belgische kust tot aan zuid-frankrijk en nl op die manier zit ik soms in mijn geboortestreek en buitenland. leuk toch?
2
Hallo en welkom op het forum Hana,
Spijtig om te horen dat je echtgenote is overleden, maar je gebruikt haar naam nog in ere en dat is een mooi eerbetoon.
Ventoy gebruik ik ook, echter iVentoy kon ik nog niet en lijkt mij erg handig, momenteel ben ik bezig met Proxmox om te zien of het een gedegen vervanger is voor mijn huidige Hyper-V server met alleen VM's.
Spijtig om te horen dat je echtgenote is overleden, maar je gebruikt haar naam nog in ere en dat is een mooi eerbetoon.
Ventoy gebruik ik ook, echter iVentoy kon ik nog niet en lijkt mij erg handig, momenteel ben ik bezig met Proxmox om te zien of het een gedegen vervanger is voor mijn huidige Hyper-V server met alleen VM's.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Proxmox heb ik ook al es gebezigd, na de rel van de verdwijning van VMWare workstation na de overname, nadeel Proxmox: geluid!
Daardoor heb ik nu een Linux "Wilma" pc met Qemu-KVM. Qemu is een stuk van het os blijkbaar. daarnaast heb ik cockpit geactiveerd en heb ik hetzelfde bedienings paneel zoals in Proxmox en ... met geluid!
Hyper-V nooit gebruikt helaas ... .
deze heb ik ook nog gebruikt, is nu niet meer gratis: VMWare's ESX Server, is ook een bare-bone systeem en ook gemakkelijk in bediening.
heb je een uitgebreide handleiding nodig van Ventoy? engels-talig van Steve Si.
Ventoy kan een win 11 installeren op conforme en niet-conforme machine door één bit te veranderen, tevens kan indien gewenst ook nog extra ' unattend.xml ' files bijvoegen. op linux gebied kan je ' Persistence ' koppelen zodat de instelling (taal, keyboard, ... ) van je Linux bewaard blijven!
ideeën uitwisselen zou leuk zijn .... .
Daardoor heb ik nu een Linux "Wilma" pc met Qemu-KVM. Qemu is een stuk van het os blijkbaar. daarnaast heb ik cockpit geactiveerd en heb ik hetzelfde bedienings paneel zoals in Proxmox en ... met geluid!
Hyper-V nooit gebruikt helaas ... .
deze heb ik ook nog gebruikt, is nu niet meer gratis: VMWare's ESX Server, is ook een bare-bone systeem en ook gemakkelijk in bediening.
heb je een uitgebreide handleiding nodig van Ventoy? engels-talig van Steve Si.
Ventoy kan een win 11 installeren op conforme en niet-conforme machine door één bit te veranderen, tevens kan indien gewenst ook nog extra ' unattend.xml ' files bijvoegen. op linux gebied kan je ' Persistence ' koppelen zodat de instelling (taal, keyboard, ... ) van je Linux bewaard blijven!
ideeën uitwisselen zou leuk zijn .... .
Laatst gewijzigd door Gast op 11 dec 2024 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.
4
Geluid is voor mij geen vereiste, ik gebruik de VM's enkel voor Windows Server 2016, 2019, 2022 als source voor het verhelpen van updateproblemen. Momenteel staan alle VM's in Hyper-V en gebruik die omgeving al sinds Windows 8 en later in Windows 10 en Server 2019 op hetzelfde systeem met upgrades omdat het makkelijk migreren was met de VHDx-images.
Die mag je altijd toesturen of een nieuwe post voor maken op het forum. Een paar jaar terug heb ik een kort stukje geschreven over het configureren van een multi-boot USB-stick, maar wellicht is dat stukje niet meer up-to-date / accuraat met de laatste versies.Hana schreef:heb je een uitgebreide handleiding nodig van Ventoy?
Dit vind ik het fijne van Hyper-V dat je eenvoudig een Generatie 2 VM kan creëren met Secure Boot en een virtuele TPM. Dan kan je zonder tweaks Windows 11 installeren, verder installeer ik Windows 11 ook altijd zonder actieve internetverbinding om geen last te hebben van de automatische updates en ik direct een lokaal account kan instellen.Hana schreef:(...) Ventoy kan een win 11 installeren op conforme en niet-conforme machine.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7

Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie

9
je miste me toch niet?Black Tiger schreef: ik dacht je al kwijt te zijn
ja hoor,hier ben ikBlack Tiger schreef: daar is ie weer!
12
Ventoy maakt alles zelf aan, de gebruiker hoeft er niet van wakker te liggen ... . daarvoor dient " VentoyPlugson.exe ", die opent een web ui waarmee je de werking, instelling van de stick bepaalt. en inderdaad de uitleg is een beetje out-dated. alles evolueert, nietwaar.
wat ik nu niet kan snappen is het feit dat die ' Json '-files altijd vermeld worden in volle glorie!Maxstar schreef: Die mag je altijd toesturen of een nieuwe post voor maken op het forum. Een paar jaar terug heb ik een kort stukje geschreven over het configureren van een multi-boot USB-stick, maar wellicht is dat stukje niet meer up-to-date / accuraat met de laatste versies.
Ventoy maakt alles zelf aan, de gebruiker hoeft er niet van wakker te liggen ... . daarvoor dient " VentoyPlugson.exe ", die opent een web ui waarmee je de werking, instelling van de stick bepaalt. en inderdaad de uitleg is een beetje out-dated. alles evolueert, nietwaar.
13
Ik moet toegeven dat ik niet meer weet of er toen ook een "VentoyPlugson.exe" executable was, ik weet alleen nog dat de UI pas werkte na het aanpassen van die file. Wellicht een oude versie of iets in die trant!