Plaats reactie
1
De standaard zoekmachine (Windows Search) is redelijk traag en heeft ook bepaalde eigenaardigheden! Zo kan het soms moeilijk overweg met speciale tekens, en met combinaties daarvan zoals dubbele console-tekens ~~, daar kan Windows Search helemaal niks mee! Een goed en snel alternatief is Everything (Voidtools), deze tool maakt effectief gebruik van de NTFS Master File Table (MFT) om een eigen database op te bouwen. Zeker wanneer een systeem en/of (externe) harde schijven (SSD's) veel bestanden bevatten kan je met Everything het gehele systeem snel doorzoeken.

Een ander voordeel van Everything in vergelijking met de ingebouwde zoekfunctie van Windows is dat je tegelijkertijd kan zoeken naar meerdere bestanden / mappen. Dit is mogelijk door bestanden of mappen te scheiden met het pijp-symbool | zoals b.v;

Explorer.exe | Calc.exe 

Download: https://www.voidtools.com/downloads/

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Eigenlijk totaal niet aan gedacht dat je met TC ook kunt zoeken, heb die functie nog nooit gebruikt.
Gelukkig hoef ik niet vaak te zoeken anders zou ik toch wel eens die tools gaan uittesten.
Greetings, Black Tiger.
6
pearl schreef: Ooit eens geprobeerd maar ik kon er maar weinig mee, alleen zoeken, (...)
Ik gebruik het ook alleen voor zoeken en dan voornamelijk zodat ik verschillende bestandsversies kan controleren en daarvan snel de hash waarde kan checken via een aparte tool via het shell-menu. Met TC is dat een stuk omslachtiger en met name voor Base64 hashes die je veelal in de CBS logs ziet.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Everything
Gebruik ik iets meer dan een jaar, zou het niet meer willen missen.
In het begin wat wennen, na een tijd pas je de instellingen aan en het wordt nog beter.
Prima app.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord