Plaats reactie
1
Hey hallo,

Mijn naam is Theo, hier beter bekend als Retro Bouw. Ben zelfstandig ondernemer in de bouw. Ben vader van 3 kids en heb als hobby internetbeveiliging en sinds kort interesse en cursus gestart programmeren. Inmiddels stuk ouder dan mijn laatste bezoek hier in 2017.
Had mijzelf hier toen aangemeld in verband met problemen op mijn pc en netwerk. Iemand had toen mijn pc en netwerk gehackt en alle apparaten kunnen
overnemen en misbruiken. De hulp die ik hier kreeg was zeer professioneel en vakkundig. Echter heeft niet de resultaat kunnen behalen die ik zocht.
Aangifte gedaan bij de politie en die konden mij niet helpen. Uit eindelijk zelf maar gaan zoeken op het web en ben toen in contact gekomen met diverse
hackersites en hackers. Deze mensen hebben mij veel laten zien en doen achter komen. Met de verkregen info wederom naar de politie gegaan en aangedrongen
dat ze alsnog de aangifte opnamen en onderzoek deden. Uit eindelijk via cyber recherche die een bit kopie gemaakt hadden van mijn computer en opnemen van mijn dossier
kreeg ik iets bijzonders te horen. Dat wat ik had laten zien wat ik kon doen via mijn pc en informatie wat ik verzameld had en overgedragen kreeg ik te horen dat mijn zaak
niet verder behandeld werd en dat het hun speet. Want als deze zaak openbaar kwam zou dat voor nationale onrust zorgen of erger. De tip die ze gaven was een nummer van advocaat
om een nieuwe identiteit te kunnen aanvragen om het zo op te lossen.... bizar en niet gedaan.

Was dus de dupe van identiteitsfraude en met als gevolg een schuld van €130000. kredieten aankopen valse webwinkels belastingen enz.

Heb Alle apparaten die ook maar iets met internet van doen had zoals pc's laptop's telefoons printers enz vernieuwd en zo het probleem geprobeerd
te verhelpen.

Sinds dien toch altijd wel de angst gehad van is het wel echt weg.
Heb ook sinds paar jaar toch het idee dat er toch nog iemand mee keek... tot 2 weken geleden dat ik weer allerlei rare meldingen en popups kreeg en toen op mijn telefoon..
dat er veel verkeer via mijn netwerk was en kreeg ik recapta verzoeken op mijn tel ivm ip adressen die meerdere malen gebruikt werden voor onbekende doel einde.

Dit is ook de reden dat ik weer terug ben...

Dus ja mijn naam is Theo en zeg hallo tegen allen bij PCweb
2
Hallo en welkom terug op het forum,

Identiteitsfraude kan inderdaad een enorme impact hebben op je financiële situatie alsook je dagelijkse leven. Ik weet nog goed dat gedupeerden van ransomware (politievirussen) nooit echt geholpen zijn. Maar dat je het advies krijgt om een advocaat te namen voor een nieuwe identiteit vind ik persoonlijk wel erg vreemd. Ik kan me niet indenken dat zo'n advies bijvoorbeeld door de CMI is gegeven?!
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Dat deden ze ivm dat al mijn persoonsgegevens en dergelijke opgeslagen waren op een digitale kluis in beheer van de fraudeur/hacker.
En dus altijd door derden gebruikt kan worden
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord